Ik heb zo'n ontzettend dik haar En in de zwangerschap is het alleen maar erger en erger geworden.... Iedereen zegt: dat is toch mooi dik haar? Misschien is dik haar ook wel mooi maar niet zo dik als ik heb! Ik laat het iedere keer uitdunnen bij de kapper maar dat werkt ook maar een paar dagen want daarna lijkt mijn haar op een ontplofte afro ofzo :x (nou goed zo erg is het ook weer niet maar het wordt wel heel breed en onhandelbaar) Morgen wil ik weer naar de kapper (tja daar kom ik ook bijna 2 x in de maand ofzo :O ) en wil er echt iets aan laten doen maar de vraag is wat??? Is er iets wat langer werkt om het haar wat dunner te krijgen? EN heeft er iemand nog tips?
stylen met een hele goede stijltang is het enige wat het handelbaar zou maken. Maar dunner krijg je het echt alleen met uitdunnen. Hier hetzelfde haar, ook slag.. nu een jaar na de bevalling is het weer iets afgezakt, maar nog altijd erg dik en onhandelbaar. Diverse stijltangen werkte niet eens, nu een goede gekocht en hij werkt.
Niks aan te doen behalve uitdunnen. Hier ook dik haar en heel erg steil (aziatisch), dus bij mij bleef zelfs een staart niet zitten. Heb mijn haar nu dus maar kort geknipt en heel erg uitgedund. Ik moet echt iedere vier weken naar de kapper, want anders wordt het te lang en valt alles plat langs mijn hoofd. Ik weet niet of je borstvoeding geeft, maar bij mij viel mijn haar extreem uit toen ik bv gaf. Zo erg dat ik elke ochtend op mijn kussen plukken!!! haar zag. Mijn haar viel tijdens de zwangerschap helemaal niet uit, tijdens het borstelen een paar haren, maar dat was het ook. Dus misschien kun je anders beter even de kapper om advies vragen. Ik was blij dat ik toen nog lang haar had, want ik had echt kale plekken en na een tijdje stekeltjes bij mijn voorhoofd. Geen gezicht dus
Knippen... Moet ik het dan eens laten snijden? Hier valt nu ook wel wat meer haar uit maar het is en blijft een dikke bos! (heb ik altijd al gehad eigenlijk ) ik geef overigens geen borstvoeding... Heb er wel eens aan zitten denken om het nog ietsjes korter te knippen (is nu schouderlengte ongeveer) maar ik heb een best dik hoofd en de kapster zegt dat het dan nog dikker wordt en dat wil ik ook weer niet Heb ook al zitten denken aan extensions maar volgens mij maakt dat ook geen zak uit... Dan wordt het langer maar niet dunner!
Weet je wat het nadeel is van een stijltang bij mij... 1 het springt daarna toch alle kanten op en pluist (ondanks een speciaal spul erin ) 2 ik krijg het gewoon niet voor elkaar, heb al 3 stijltangen gehad en ze werken allemaal niet goed genoeg... Plus dat het volgens mij ook niet erg goed is voor je haar... Bestaat er niet zoiets als definitief stijlen ?
Ja, dan zou ik het zeker eens helemaal laten snijden! Dat schilt enorm! Vraag aan je kapper wel of ze dat kan, want niet elke kapster is goed in snijden. Kinki doet het wel en die zijn daar ook goed in. Maar ik denk dat dat al een stuk scheelt!
ik zou ook even wachten. pas 4,5 na de geboorte van Ties begon bij mij de grote haaruitval, en nu is mijn haar iets dunner dan voor mijn zwangerschap. ik heb het laten snijden vanochtend en is me heel goed bevallen!
Ik verwacht eigenlijk niet dat ik ineens dun haar ga krijgen... Ik heb namelijk altijd al ontzettend dik haar gehad en het valt nu ook niet met dusdanige bossen uit dat ik bang ben om strax maar een dun bosje over te houden....
niet dun, maar omdat je schrijft dat het sinds je zwangerschap dikker is dan normaal ga je waarschijnlijk nog wel wat verliezen. ik heb een kapper gehad die mij weigerde te knippen tot ik mijn haarverlies had gehad. want geloof me, dat is veel!
Zo te lezen hebben wij hetzelfde haar,ik laat het standaard elke 2 maanden uitdunnen(hier ook elke ochtend ontplofte afro)maar sinds een paar maanden gebruik ik brilliant brunette creme van John Frieda.Wel duur,een kleine tube kost 8 euro maar het blijft perfect in bedwang en ziet er goed uit. Misschien kan je het proberen?
Ik heb ook heel dik haar. met slag erin. Vaak lang borstelen na douchen want knoopt ook heel snel. Wat bij mij helpt is mijn haar in laagjes laten knippen. Valt het veel luchtiger.
ik heb ook flink dik haar, krullen/slag. Ik heb het meestal omhoog. maar los heb ik het gestijld. dit werkt ij mij nu goed alsik regelmatig naar de kapper ga en het in laagjes laat knippen, dus 3 laagjes en niet heel veel om het voller te maken Ik hoor ook altijd. OOOHH WAT EEN MOOI HAAR!! terwijl ik dnek.. je moest eens weten hoe lastig het kan zijn! En vooral.. hoe warm..
Ik heb nu een serum en masker gehaald van anderelon care en repair (had al de shampoo en creme spoeling) ook omdat mijn haar soms best pluist ben benieuwd of dat misschien enigzins gaat werken... De creme had ik ook al thuis staan maar niet zoveel gebruikt eigenlijk dom misschien moet ik dat ook maar weer gaan doen!
Zelfde hier, ik heb ook dik haar met slag en momenteel is het helemaal onhandelbaar. Snijden werkt bij mij nog minder dan knippen (in laagjes) want daar gaat het hier dus juist van pluizen :S Enige wat hier werkt: Stijltang erover, ik heb gelukkig een goede en als ik dat doe dan is het in ieder geval 8 uur gewoon goed, daarna zou ik het weer moeten doen. Er is wel zpoiets als langdurig steilen, moet je even googelen, niet alle kappers doen het/kunnen het. Wat je ook kan doen is in plaats van stijlen juist krullen, niet uit elkaar halen of kammen daarna en dan gewoon lekker opsteken, ziet er leuk uit en is sneller klaar dan stijlen en makkelijker.