Ze is wel moe maar ligt met open ogen in bed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaVanSimone, 15 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    De afgelopen week hebben wij nogal moeite om onze dochter 's avonds naar bed te krijgen. Ze slaapt (of sliep, ik ga nu toch maar middagdutjes in bed introduceren) overdag of bij ons op schoot of in de box en nu wil ze dus niet meer slapen als ze in bed gelegd wordt.
    Vanavond duurde het ook weer 2 uur voor ze stil was, na NOG een schone luier en toch nog een keer de borst geven was ze eindelijk stil, maar ik ging net bij haar kijken en ze slaapt helemaal niet! Ze ziet er doodmoe uit maar ligt met open ogen in bed, maar ze is wel stil!

Is dit niet gek?

2. fafje

fafje Niet meer actief

lekker toch, rust ze toch uit..

mijn zoontje slaapt heel makkelijk zelf in...maar als ik em in bed leg, ligt ie soms nog een half uurtje te chillen...met vermoeide oogjes, staren naar iets...of rustig rond kijken...

Goed juist toch, kan ze zichzelf helpen in slaap te komen...moet ze mss nog btj leren, odmat ze gewend was op schoot en box

Soms jengelt ie een btj ..maar dat helpt em blijkbaar...zolang ze stil is/jengelt/moppert is ze wel tevreden hoor...
    anders af en toe aai over dr bol! Ze kan zich hooguit wat eenzaam voelen...

3. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

En daarom probeer ik mijn dochter sinds 3 weken oud al aan te leren om in haar wiegje in slaap te vallen. Werkt goed en we komen later niet voor dit soort probleempjes te staan.

Ik wens je veel succes en hoop dat jouw kindje het snel leert om uit zichzelf te slapen :)

4. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Was dat maar waar....:( Helaas kan je dat niet voorzien. Hier ook een meisje dat je weg kon leggen en dat dan braaf ging slapen. Sinds een week of 3 is het drama en ze is bijna 8 maanden nu.

Er kan zomaar wat gebeuren, waardoor je kindje ineens "vergeet" hoe het rustig in slaap kan vallen..... *zucht*

Hier zijn we er nog niet achter wat het is, helaas. (We turen heel wat af in haar mondje, denken aan de "beroemde 8-maanden sprong", hebben een apparaatje in haar kamer liggen die de temperatuur per minuut meet en daar maken we een grafiek van, denken misschien dat de dosering van de Zantac niet goed meer is, denken aan verlatingsangst....etc, etc. Al met al: geen idee wat het is, maar slapen is 1 groot drama...;))

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Daar heeft TS wat aan ;). Beetje flauwe opmerking. En helaas voor jou is het absoluut geen garantie dat je kindje over een paar maanden ook nog goed slaapt, zoals Allistair ook al zegt. Irem is gewend wakker naar bed te gaan en dat ging altijd goed maar de laatste week is het drama, drama, drama. Kinderen zijn (gelukkig!) geen robots!

@TS: ik zou me geen zorgen maken, zolang ze stil is laat haar gewoon liggen, ze zal uiteindelijk wel in slaap sukkelen.

6. tulip

tulip Niet meer actief

bammetjebam, ik zal je alvast vertellen dat dit geen garantie voor de toekomst is.

ts, het is helemaal niet erg, sommige kindjes hebben eerst even tijd nodig om te verwerken voor ze gaan slapen. Valt ze uiteindelijk wel in slaap, of hoelang ligt ze wakker??
    Op zich is het heel goed dat ze nu zelf in slaap leert vallen, ik denk dat ze dat gewoon even moet oefenen.

7. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    ja dat is hier dus ook overdag.
    ze is hartstikke moe, zit in dr oogjes te wrijven en te gapen dan leg ik haar in bed en is het genoeg geweest voor haar. ze ligt of rond te turen of te jengelen wat uit eindelijk vaak overgaat in huilen.
    dan geef ik maar een beetje te drinken en valt ze meestal wel in slaap maar uit haar zelf in slaap vallen dat gebeurt bijna nooit.
    en de avond is helemaal drama. als ze eenmaal slaapt dan slaapt ze goed hoor dus daar geen klagen over maar voordat ze slaapt ooooo
    daar gaat een hele strijd aan vooraf.
    rond een uurtje of 19 begint ze echt moe te worden dus geef ik de fles, die wil ze al niet. gaat trappen met haar voeten, gillen, huilen noem het maar op. vind dat zo zielig voor haar want ze is dan zo moe.
    dus sinds een tijdje doen we het maar anders, gaan naar boven, pyama aan, slaapzakje aan en dan gaan we op ons bed zitten en geef ik haar daar de fles in het donker, meestal drinkt ze die helemaal leeg en kan ik haar in haar eigen bedje leggen en met een beetje geluk valt ze in slaap.

8. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ allistar en eylem: ik vind dat geen vergelijking; een kind die een periode slecht slaapt of een kind die structureel slecht slaapt. Die van jullie zitten gewoon in een fase, maar je hebt hoogst waarschijnlijk alsnog veel baat bij het feit dat het voorheen wel goed sliep. Als deze fase straks over is, slapen ze waarschijnlijk weer normaal.
    Dus ik geef bammetjebam gelijk; je kunt er beter zo vroeg mogelijk mee starten om latere problemen te voorkomen.

Maar goed,
    @ TS: ik zou het inderdaad ook gek vinden, maar blijkbaar is ze niet ontevreden? Is ze uiteindelijk wel rustig in slaap gevallen?
    En verder zou ik haar inderdaad overdags toch op bed proberen te leggen. Je zal er toch een keer mee moeten beginnen (of laat je haar straks met 1 jaar ook nog op je schoot slapen? ;)).

9. kiddie

kiddie Niet meer actief

Mee eens, zo snel mogelijk daar mee beginnen. Maar ook dan zegt het niets. hier een slechte slaper vanaf maand 4, (toen 3 weken doorgeslapen) en ik neem niet aan dat een fase 6 mnd duurt.. Dus welke baat ik er van heb zou ik niet weten..

10. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Dat een kind in een fase zit, waardoor het zo slecht slaapt, is nog steeds niet een garantie dat het daarna weer goed gaat slapen. Ik lees (en hoor) toch net even teveel verhalen waarbij het na een fase niet meer "goed" is gekomen.
    Ik geef je gelijk, wanneer je bedoelt dat het NIET (vroeg) ermee beginnen, sneller KAN leiden tot latere problemen. Zoals het nu gesteld wordt, lees ik uit, dat er GEEN problemen komen, wanneer je er al vroeg mee begint. En daar geloof ik niet zo hard in....

11. fafje

fafje Niet meer actief

denk dat het wel baat heeft voor later, maar je kan fases niet vermijden...wanneer ze beter gaan zien, sneller afgeleid, ineens bang, aandacht, niet toe willen geven aan moeheid etc etc...

Maar het wel belangerijk in elk geval te leren dat je kindje niet alleen in slaap kan vallen bij mama en papa of alleen in de box...(daar zijn ook nog meneingen over verdeeld > box=spelen bed=slapen maargoed)
    Want DAT kan wel gevolgen voor later hebben...dan wordt het afleren daravan steeds moeilijk, kindje is het immers gewend...en dat vind ik op zich wel sneu...

12. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Het lijkt erop dat ze zichzelf wakker houdt met haar wapperende handjes, als ik ze even stil houd en over haar bolletje aai dan kalmeert ze weer wat en als ze dan half slaapt kan ik haar los laten.
    Als dit lang blijft aanhouden zal ik aan inbakeren moeten denken, of gewoon even zo volhouden tot ze meer controle over haar handjes heeft, ze is nu nog zo houterig in haar bewegingen, soms slaat ze zichzelf gewoon in het gezicht, dan zou ik ook niet slapen :)

Deel Deze Pagina