hond ziek

Discussie in 'De lounge' gestart door DutchDiamond, 15 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DutchDiamond

DutchDiamond Niet meer actief

allereerst voor ik commetaar krijg
    heb al een dierenarts gebelt 2 zelfs maar kreeg van beide geen duidelijk antwoord ze zeiden zelfs niet van kom maar langst
    vanavond is het hier inloopspreekuur dus daar gaan we dan wel heen maar wat denken jullie

we zijn 3 augustus naar het bos geweest met de honden en controleren ze altijd op teken nou kwam ik er bij mezelf achter dat ik er een had (4aug)
    maar op een grijze kort harige hond zie/voel je ze slecht
    nu kwamen we er dus pas na 1 week achter dat hij zelfs 4 teken had gelijk op de juiste manier verwijdert

nou sinds deze verwijdert zijn is hij erg ziek
    kotst elke dag meerdere keren en staat inmiddels ook aan de diaree
    dierenartsen zeggen dat dit los staat van die teken maar verder krijgen we geen duidelijkheid
    verder is hij actief zat en heb hem even op rijst met kip gehad maar ook dat werkte niet
    jullie enig idee ? vanavond gaan we iedergeval naar de dierenarts want dit is niet normaal meer!

2. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Is het geen giardia? Dat heerst momenteel ook heel erg. Daar gaan ze van spugen en van aan de diaree. Hier is medicatie voor maar moet wel gecontroleerd worden bijnde dierenarts. Je kan ook wat macroni koken en hier wat huttenkase doorheen mengen. Onze hond sterkte hier best van aan en hield dit goed binnen. Die tip kregen we van onze dierenarts.

3. Diaantje88

Diaantje88 Bekend lid

10 feb 2013
    612
    86
    28
    rare vraag maar kan ne zijn tempratuur opnemen? als deze hoger is als 39 kan je dit tegen de dierenarts zeggen wellicht dat je dan als spoed mag
    eet en drinkt die verder wel?

4. Klinkt wel bekend!

Een paar jaar geleden, 2 jaar dacht ik. Had de hond van mijn ouders ook meerdere teken, vooral rond zijn snoet. Dat is weggehaald, maar de hond is een aantal dagen doodziek geweest. Mijn ouders waren toen op vakantie, en zijn daar dus naar de plaatselijke dierenarts geweest. Die had het over een allergische reactie op tekenbeten. Kreeg ook antibiotica. En zijn hele neus was opgezet! Zo zielig.

Het heeft nog heel lang geduurd voordat hij weer opknapte!

5. DutchDiamond

eten doet hij niet als normaal gister heeft hij zijn normale brok gehad maar laat meer dan de helft staan
    pasta en rijst heeft ie wel op maar komt er ook uit
    drinken doet hij wel voldoende gelukkig anders waren we al eerder weg geweest met hem natuurlijk

giardia net opgezocht maar heb nog een hond die nergens last van heeft
    dit had naar onderhand een week samen toch wel gemoeten denk ik?

de eene dierenarts zei zelfs gewoon van: ja wacht het maar af
    beetje raar toch? mij daar niet meer gezien

6. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Giardia heeft n inwerktijd maar ook een zeer indringende specifieke geur..
    Je zou m een kuurtje panacur kunnen geven ook direct ontwormt Want die kan hij ookbest hebben,

Ff de da afwachten maar ik zou het bij gekookte kip houden (en dan t water daar zitten de voedingsstoffen in he)
    Macaroni enz is gelijk zo zwaar.. eerst maar zorgen dat de diaree En t kotsen stopt voordat je weer eten echt gaat geven.

7. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Ik zou naar een andere dierenarts gaan. Ik ben gewend dat als je je zorgen maakt of het nu voor jan doedel is of er is echt wat dat je mag komen, je betaald er immers voor. Als jij je zorgen maakt, moet de dierenarts jou helpen, en voor diagnoses moeten ze eerst je hond zien vind ik.

8. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Maar hoelang staat de hond al op kip met rijst? Hier na een week was er geen verbetering. De hond was verder fit, dronk goed en speelde, maar we kwamen niet van de diarree en overgeven af.

wij zijn toen na een week gegaan en onze hond had een lichte darmonsteking in het laatste stukje. Hij heeft toen 2 kuren gekregen. Ook heeft hij speciaal voer gekregen, want een lange tijd rijst met kip is niet goed, dan komt hij voedingssuplementen tekort. De dierenarts heeft speciaal voer voor dit soort gevallen.

9. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Ik zou m ook effe temperaturen, mijn d.a zegt altijd meten is weten.. En idd naar de d.a brengen ,naar een andere dan dus.

10. Mandy3

Mandy3 Fanatiek lid

27 dec 2013
    3.658
    0
    36
    NULL
    Ach Arm beest!
    Sterkte!!

11. DutchDiamond

hij heeft 1 dag rijst gehad en 1 dag pasta omdat de rijst op was
    op rijst deed hij het beter als op pasta

net maar weer een pak rijst gehaald krijg hij zometeen en vanavond naar de dierenarts

12. DutchDiamond

net met uitlaten was de diaree ook meer rood als normaal

13. DutchDiamond

rijst houd hij inmiddels ook niet meer binnen

14. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Arme hond. Is het niet mogelijk om naar de eigen dierenarts te gaan?

Sowieso vanavond naar het inloopspreekuur.

15. DutchDiamond

eigen dierenarts vertelde dus van: wacht het maar af
    dus vanavond naar een andere hier dichterbij die heeft inloopspreekuur(nouja half uur)

16. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Groot gelijk dat je naar een andere dierenarts gaat.
    Zit er bloed bij de diarree?

17. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik zou toch echt zo snel mogelijk naar een andere dierenarts gaan. Want als er bloed bij de diarree zit, is 't al helemaal niet normaal.

18. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    zsm gaan. het kan van alles zijn, darm ontsteking, iets wat vast in zn darmen zit weet ik het. gewoon die ander opbellen en zeggen dat je zsm wil komen

19. sweetL

sweetL Fanatiek lid

8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Aub niet met een mogelijk giardia hond op een inloopspreek uur! Het is super besmettelijk.....
    Bloed bij ontlasting is een kenmerk.. ook het niets meer binnenhouden, Neem ontlasting mee in een zakje...

20. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    #20 Damay77, 15 aug 2014
    Laatst bewerkt: 15 aug 2014
    Bloed kan ook "gewoon" komen door de diarree. Door het persen.
    En met giardia hond kan je gewoon naar het inloopspreekuur. Zolang je maar zorgt dat de honden geen lichamelijk contact met elkaar hebben en mensen van jouw hond afblijven en jij niet aan andere honden zit. En je hond niet laten drinken uit de gezamelijke drinkbak. (Nou laat ik dat sowieso nooit toe, maar goed..)
    het Wordt voornamelijk overgedragen door oplikken van de cysten. Die op de hond zitten, in zn ontlasting of evt water wat hij gedronken heeft.

Deel Deze Pagina