Beetje vreemde opmerking. Er valt over beide wat te zeggen. Tot je 35e wachten met kinderen krijgen omdat je eerst opleidingen wilt doen en vervolgens gaan mopperen omdat zwanger worden niet makkelijk gaat valt ook wat over te zeggen. Ik kreeg complimenten van verloskundigen en gynaecologen omdat ik jong moeder werd. En ik ben 28 als beide kinderen naar school gaan dus tijd genoeg om nog een opleiding te volgen
Ik heb spw 3 gedaan ( kinderopvang) maar werkte in magazijn 3 ploegen omdat ik dat leuker vond en partner heeft al 12 jaar zelfde baas en vast contract. We begonnen aan kinderen na het krijgen van vast contract, leuk huur flatje etc. Financieel hielden we altijd geld over. Na het krijgen van 1e kind ben ik partime gaan werken in een hotel. Begon als schoonmaakster en uiteindelijk was ik leiding en hoofd huishouding in het hotel. Had al snel vast contract en nog voor mijn dochter haar 1e verjaardag hebben we een prachtig huis gekocht op salaris van partner. Kort ba het krijgen van de sleutel bleek ik zwanger van nr2. Beetje sneller dan gepland maar waarom niet. Nu 5 jaar na krijgen van zoon zit ik al een tijdje in de wia. 100% afgekeurd, 2 operaties verder en op de wachtlijst voor een zware nr 3 operatie. We redden het elke maand net maar je hoort mijn en ons gezin niet klagen. Geld is niet het belangrijkste maar je gezondheid. Graag had ik zodra de kinderen na school gingen 3 volle dagen in de kinderopvang gaan werken. Helaas mag en kan ik dit werk nooit doen. Had ik nog geen kinderen gehad dan had ik ze nu ook niet meer gekregen omdat ik dat lichamelijk niet meer aan kan en risico om in rolstoel te belanden te groot is. Ook gebruik ik zware medicatie als morfine Ik hoop voor mijn 31 ste weer te kunnen gaan werken. ( nu 28) Dat is mijn doel. Studeren is nu geen optie helaas en aangepast werk zou nodig zijn maar geef niet op. Ben nu 28, heb geweldige man, 2 prachtige kinderen en een mooi huisje en het belangrijkste geen schuld ondanks dat we na vaste lasten maar 80 pw over hebben. Daar ben ik trots op en dat er neer gekeken wordt op jonge moeders vind ik walgelijk. Niet iedereen wil een Mercedes rijden, 2 onder een kap etc. Ik ben niet materialistisch weggelegd. Ik hoef niet beter dan de buren en ben trots op wat wij bereikt hebben Ik mis het werken, de sociale contacten en het vullen van mijn dag . Mezelf nuttig voelen . Je kunt leren tot je 40 maar wat maakt jou dan meer dan mijn?
Ik werd ontslagen tijdens mijn eerste zwangerschap vanwege de crisis, ik had een prima baan helaas.. en heb na mn kindje te hebben gekregen, 10 maanden gedaan over het vinden van een nieuwe baan. Heb wel ontzettend moeten inleveren qua functie en geld. Ik vond die baan helemaal niks en ben ondertussen opzoek gegaan naar iets anders, binnen 2 mnd had ik wat en heb toen daar een jaar gewerkt.. omdat toen ook daar de zaken slecht gingen, werd mn contract weer niet verlengt en moest dus binnen een maand iets anders vinden. Geluk dat ik had vond ik een paar dagen later een nieuwe baan.. maar ook hier ging het minder goed dan verwacht (de zaken) en met de contract verlening was het ook weer einde verhaal... Dus zo gaat het tegenwoordig... ik kom straks ook weer in de ww terecht en heb dan denkelijk nog ong.6mnd ...dat wordt dus hopen op wederom geluk ...Maar ook ik hou me hart vast. Ik kom van een goede baan als assistent manager met een prima salaris, ben in de tussentijd meer dan de helft gezakt in salaris en stond bij mn laatste baan in de bediening. Ik wil heel graag werken maar ik zeg wel eerlijk dat het niet motiverend is om zo in te leveren elke keer weer een beetje..maja wat moet dat moet Ik zou ook wel weer iets willen studeren..ik heb sowieso alleen een havo diploma en wat certificaten ...maar daar kom je dus nergens mee... Maar een studie is gewoon te prijzig op dit moment, zou niet weten hoe we dat moeten ophoesten, met 2 kids straks, vaste lasten en vrij hoge hyptheek... En daarnaast blijkt toch wel dat scholing niet altijd garantie geeft op het (sneller) vinden van een baan... dus conclussie is dat we allen een beetje met de rug naar de muur staangeschoold of ongeschoold...het is gewoon drama op de arbeidsmarkt
Hoeveel sollicitaties doen jullie gemiddeld per week? Gewoon interesse hoor.... Dan weet ik wat mij te wachten staat. Maak me nu al zorgen.... het is tegenwoordig zo moeilijk om aan een baan te komen! Ik las dat iemand zei dat ze met 28 jaar nog zat opleiding kon gaan doen. En ik maar denken dat ik dan te oud was daar voor! Kan dus best nog.
Je bent nooit te oud om een opleiding te doen. Ik heb met 31 een opleiding afgerond en een baan met vast contract eraan overgehouden. Als het op de een of andere manier te regelen is dan is een opleiding zeker aan te raden. Werken leren bijvoorbeeld. Zo heb ik het ook gedaan. Het is zwaar met een gezin maar werkgevers zien je doorzettingsvermogen. Ik kan me niet voorstellen wat het met je doet als je werkeloos bent maar het lijkt me een verschrikkelijke onzekere situatie. Iedereen heel veel sterkte!
Ik neem vaak mensen aan en beoordeel dus ook veel cv's. Ik moet even iets heel eerlijks zeggen en denk dat ik hierom afgefikt word, maar vooruit dan maar. Een sollicitant die geen werkervaring heeft en pas op haar 28ste aan een opleiding is begonnen gaat bij mij onder op de stapel. Daarvan neem ik direct aan dat haar prioriteiten ergens anders liggen. Dat is prima als je prioriteiten bij je gezin liggen, maar als ik moet kiezen tussen ambitieuze schoolverlaters met dezelfde opleiding die nog coachbaar en plooibaar zijn, of een vrouw die al ouder is, waarschijnlijk al een compleet eigen wereldbeeld en meningenset heeft gevormd en duidelijk door haar levenskeuzes heeft aangegeven dat haar prioriteiten thuis liggen, is de keuze snel gemaakt. Just saying, ter overweging om pas later heel bewust in het arbeidsproces te stappen. Een baan zul je dan waarschijnlijk makkelijker via het 'informele' circuit vinden, via via, door mensen die je kennen. Je kansen met alleen sollicitaties op papier zijn daarmee wel een stuk kleiner.
Juul, Je kan het ook zien als een vrouw die al kinderen heeft en nu een duidelijke keuze maakt om (terug) te werken. Bovendien is haar gezin waarschijnlijk compleet, wat je met schoolverlaters meestal niet hebt. Die ben je de komende jaren hoogstwaarschijnlijk kwijt voor een paar maanden, als ze er al niet totaal de brui aan geven. Heb je ze opgeleid voor niks.
Dat klopt, maar bij de schoolverlaters weet je in hun inwerkperiode/proefperiode al snel genoeg wat voor vlees je in de kuip hebt, of ze zullen blijven werken, welke afspraken ze hebben met man/vriend etc. En op basis daarvan neem je ze voor vast aan of niet. Ik vind het belangrijk om mensen in dienst te hebben die hun werk belangrijk vinden en niet continu vrij willen hebben als hun kind ziek is, naar de dokter moet, een schooluitvoering heeft of wat dan ook. En de aanname die ik heb bij vrouwen die altijd voor hun gezin hebben gekozen is dat zij ook in hun eigen werkende leven op zullen draaien voor deze klusjes omdat ze dat nu eenmaal zo met hun man hebben afgesproken. Misschien een volledig foute aanname, maar wel gestaafd door de ervaringen die ik heb. En ik probeer alleen aan te geven hoe werkgevers er tegen aan kijken, en het niet 'wenselijker' te maken dan het is.
Je hebt een spreekwoord: 'als je wilt werken, kun je werken', en toch geloof ik daar enigszins is. Misschien niet: 'als je wilt werken, krijg je ook het aller aller leukste werk', maar soms moet je er eerst wat voor doen, weer wat ervaring op doen, etc om dan langzaamaan toch bij leuker werk te eindigen. Maar thuis wachten tot die aller leukste baan om de hoek komt, zal niet werken. Ik snap echt dat het lastig is hoor, maar ik ken ook veel mensen die thuis zitten met bijvoorbeeld een SPW of SPH diploma. Bij mij op het werk, werken we met een intern 'uitzendbureau'. Je hebt dan daar een 0 uren contract en dan werk je zoveel als je aangeeft te kunnen. Veel mensen vinden dat ideaal, want wil je een maandje even rustiger aan doen, werk je even wat minder en heb je een maandje wat meer tijd, werk je weer even wat meer. Daar zoeken ze eigenlijk altijd mensen... ik ken genoeg mensen die er even een jaar tussen uit waren (reizen) en direct daar weer terecht konden. En toch ken ik in mijn regio genoeg mensen met dát diploma en maar blijven roepen: nee ik kan eeeeecht niks vinden. Tsja....gaat er bij mij niet helemaal in dan.
Ik lees hier dat jullie alleen op zichtbare vacatures reageren. Wisten jullie dat 70% van de vacatures nooit wordt gepubliceerd en via-via wordt ingevuld? dat wil zeggen dat mensen die nu het werk doen wat jij wil doen, als eerste weten dat er een plekje bij hun op de afdeling/team vrij komt. De cv's van bekenden zullen bekeken worden voordat de prijzige wervingsprocedure wordt opgestart. Kom dus in contact met mensen die het werk doen wat jij wil doen! Netwerken = het op het netvlies staat van mensen niet vragen om een baan. Nog een tip, bekijk niet alleen de bekende vacaturesites. Maar maak ook een google alert aan voor de vacatures voor de functienaam die jij zoekt. Veel bedrijven plaatsen alleen nog vacatures op eigen site en socialmedia als twitter en linkedin. Monsterboard en nationale vacaturebank missen deze opties.
Omdat je de leeftijd van 28 jaar benoemd neem ik aan dat je reageert op mijn reactie Er staat nergens geen werkervaring, in tegendeel zelfs want ik ben fulltime gaan werken op mijn 18e dus werkervaring is er zeer zeker wel. Moet ik er wel nog bij zeggen dat ik geen ambitie heb om een hoge functie op kantoor etc te behalen. Een manager of leidinggevende, nee dank je.
Daarom word ik dus overal afgewezen.. Ik ben 23 en heb een kappersdiploma. Toen ik 20 was en net mijn diploma had moest ik weg om financiële redenen en toen ben ik bij de thuiszorg terecht gekomen als huishoudhulp. Ik wil een opleiding doen, want ja.. ik ben al 3 jaar uit het kappersvak en verder heb ik geen diploma's. Solliciteer veel op bbl plekken om een papiertje erbij te halen en winkels waarin ze intern ook opleiden. Ben echt al vanaf het begin aan het zoeken.
Ik heb wel werk maar 0 uren contract dus schuift weinig. Ik solliciteer al 1.5 jaar zonder succes. Ik ga ook weer naar school wel maar mbo 3 opleiding, niks bijzonders dus. Maar bij de eerste heb ik ook mbo succesvol afgerond. Genoeg zwangere dames die hun mbo/hbo/wo opleiding succesvol afronden. ik zou gewoon inschrijven en t verder zien