Hallo, Ik ben even benieuwd of er ook meiden, die net als ik, starten (of zijn gestart) met IUI zonder hormonen. Onze gyn is nogal verstrooid en zegt tijdens tel. consulten andere dingen dan wanneer we daar zijn. Vanmorgen vroeg ze ons wat we wilden...ik zei: we hadden vandaag een afspraak voor IUI uitleg, je hebt ons immers 25 febr op de wachtlijst gezet. Oja, da's waar zegt ze (en zo gaat dat wel vaker). Zij zei aan de telefoon in febr. dat we dan vandaag ook met hormonen konden starten, nu zegt ze echter vandaag weer dat ze eerst 4x zonder hormonen wil proberen, en daarna 2x met. Als dat ook niet helpt IVF. Dus ik ben benieuwd hoe dat bij andere gaat. Thanks! Groetjes, Wendy
Hallo Poohbeer. Ik ben ook bezig met IUI zonder hormonen en ik heb 29 maart mijn 1e IUI gehad. Ik zit dus nu in de wachtweken. Als het nu niet is gelukt wil ik toch vragen naar hormonen. Misschien dat je dan net iets meer kans hebt, maar dat weet ik dus niet. Wij gaan 3x IUI doen en als ik dan nog niet zwanger ben over op ICSI. Jullie kunnen dus al deze maand beginnen met IUI?
Hi Izzie, Nee, we kunnen na 3 a 4 maanden een oproep krijgen (vanaf eind febr.) dus ik verwacht eind juni bericht. De gyn zei dat je wel degelijk meer kans maakt met hormonen erbij, maar ze hebben het in het UMC niet op meerling zwangerschappen. Dit weekend, zei ze vanmorgen, waren er weer 3 tweelingen geboren met 26 weken, en dat wil je echt niet zei ze erbij... Wat is het verschil tussen ICSI en IVF (heb nog niet gekeken naar ICSI hoor, omdat wij hierna doorstromen naar IVF. Groetjes, Wendy
Jep hier ook alleen ovutesten...geen pregnyl. IVF is met 1miljoen zaadjes en met ICSI is maar 1 goed zaadje nodig. Enne we gaan gelijk op
Hahha, ja ik zie het, jouw cyclus is alleen net iets korter. Bij mij schommelt het, van 28 naar 34, maar meestal rond 32 a 33 dagen. Wat is dan het voordeel van ICSI? Het lijkt mij hoe meer zaad, hoe meer kans? Dit even voor ons eventuele vervolg traject...hopelijk niet nodig. Ik zal voor je duimen vd week! Hoop dat wij snel mogen starten met de IUI. Groetjes, Wendy
hallo meiden, mag ik even bij jullie "inbreken' ,waarom gaan jullie na relatief weinig iui,s al over tot ivf of icsi? de meeste zorgverzekeraars vergoeden 6 iui pogingen, mogen jullie niet meer pogingen benutten of zeg ik nu iets stoms? ik moet zelf ws ook iui gaan doen en zou toch het liefst 6 pogngen willen, maar... misschien kan dat idd om bepaalde redenen wel niet?. ben gewoon nieuwsgierig veel liefs jose
Ja hoor, ook ik doe het zonder hormonen. Enkel Pregnyl spuit als het follikel groot genoeg is en na de inseminatie moet ik capsules opsteken met hormonen in om het baarmoederslijmvlies dikker te maken om een eventuele innestelling te verbeteren. Hopelijk is mijn ei groot genoeg, nu zondag ga ik ook voor bloedafname en echo. De dokter bij wie ik ga, is niet zo voor Clomid toediening, omdat dat je eierstokken kan overstimuleren en je te veel eitjes hebt, zodat ze toch niet insemineren omdat je dan kans hebt op meerlingen. God, t is toch allemaal iets hé zeg. Maar samen hopen we op een goede afloop niet? Veel succes.
Hoi Jose, Ik krijg wel 6 a 7 behandelingen zei de gyn. Eerst 4 zonder hormonen en dan 2 a 3 met hormonen. Ik heb het slagingspercentage via internet bekeken en die zijn niet zo hoog. Misschien dat we het daarom nu al over IVF en ICSI hebben (verwachten zijn voor mij in elk geval laag voor IUI). Hoi Katje, Ik mag inderdaad ook bloedprikken, maar over een echo heb ik ze niet gehoord in het UMC. Na ja goed, we zien wel. Laten we inderdaad hopen op een goede afloop! Groetjes, Wendy
Ik heb ook 2 iui pogingen gehad zonder hormonen.Er werd niet eens een echo gemaakt.Ik moest ovulatietesten van het zh kopen, stervensduur btw. En als ik vond dat de test positief was werd ik voor de volgende dag ingepland.Ik ben er van overtuigd dat ik de 1e keer te laat ben geweest, maar goed... Ik vond dit dus echt helemaal niks.Nu ben ik van Rotterdam naar zwijndrecht verhuisd.En ik heb een doorverwijzing gekregen voor het zh hier. Omdat ze hier iui met hormonen doen.Ik heb geen vertrouwen meer in het emc. Poohbeer; Ik zou duidelijk tegen je gyn zeggen dat je niet op haar aankunt.Als ze zo verstrooid is zou ik er gek van worden.'t Gaat hier toch om iets belangrijks nietwaar...
Hallo allemaal, Ik geloof niet in IUI zonder hormonen om met de deur in huis te vallen. Ik heb 5 IUI's zonder hormonen gehad en nu de laatste met hormonen. Weet natuurlijk niet of het raak is, maar het voelt in ieder geval anders. Dit wilde ik even kwijt. Succes nog allemaal!
Hoi poohbeer, Ook bij ons in het ziekenhuis beginnen ze met IUI zonder hormonen (wel pregnyl om te plannen). Ze doen dan 3x in eigen cyclus gevolgd door nog eens 3x met hormonen (clomid en utrogestan). Zoals jullie kunnen zien waren de pogingen in eigen cyclus niet erg succesvol maar de eerste met hormonen wel! Om heel eerlijk te zijn begrijp ik niet waarom ze niet meteen voor stimulatie gaan (slagingskansen zijn wel hoger) maar onze gyn leek eerst goede hoop te hebben dat hormonen niet nodig zouden zijn en het in eigen cyclus gewoon zou lukken (ik heb een regelmatige cyclus en we zitten in de MMM wegens het zaad van mijn man) dus wou ze het eerst zo proberen. Trouwens indien er meerdere eitjes zouden gegroeid zijn was er bij ons afgesproken dat een deel zou weggeprikt worden (met een max van 2 eitjes voor de inseminatie). Veel succes alvast!
@Marisha, ik vind het ook vreemd, eerst zonder. Je loopt daar immers niet voor niets. De gyn. heeft het steeds maar over risico's bij tweeling zwangerschappen. De kans op geen zwangerschap lijkt mij groter....dus tja. Ik kan alleen zeggen dat ik het zo verschrikkelijk lang vind duren. We lopen nu al dik 7 mnd in het ziekenhuis met als resultaat een Hystroscopie en een HSG. Waar hebben we het over? Die hadden wat mij betreft wel op dezelfde dag mogen plaats vinden. Gefeliciteerd met je zwangerschap b2w! Geniet ervan!
Hey Poohbeer, ik begrijp helemaal wat je zegt! Dat wachten in de MMM is echt killing. Ik weet dat het bij ons van de eerste afspraak met de gyn tot het moment dat we eindelijk met IUI mochten beginnen (gelukkig bij ons geen wachtlijsten) ook bijna 7 maanden heeft geduurd. Soms lees je wel dat er meiden zijn die na 2 maanden al aan behandelingen bezig zijn maar die zijn eerder uitzondering heb ik de indruk. Dat van die tweelingen lijkt me soms toch ook een beetje overdreven hoor! Ik had bv maar 1 eitje in de gestimuleerde cyclus. En er zijn andere meiden die er twee of drie hadden en toch maar zwanger zijn van eentje! Is het trouwens niet jullie beslissing of een tweeling welkom is? Een drieling begrijp ik dat ze willen vermijden om medische redenen maar bij ons hebben ze ons de keus gelaten toen we met gestimuleerde cycli begonnen of we open stonden voor een eventuele tweeling of niet... maar goed, we hadden toen al drie pogingen in eigen cyclus achter de rug! Bedankt voor je felicitaties en ik hoop dat je snel mag volgend
Hey Marischa, ja ik vind ook dat wij zelf die keuze moeten kunnen maken. Manlief zou het helemaal geweldig vinden. En voor mij geldt hetzelfde. Ik zou gisteren ovu testen en een prikformulier mee krijgen omdat ik eind juni wellicht voor de 1e iui ga. Zit ik in de auto in de parkeergarage, zeg ik tegen Wim, nou heb ik nog die spullen niet gekregen van Kortman...kon ik dus weer terug. Ze spreekt zichzelf ook vaak tegen. Eerst vraagt ze wat wij willen. Wij meteen: met hormonen. Ze: we doen eerst 4 zonder, dan 2 a 3 met...Ja duh waarom vraag je het ons dan. O...grrr...zucht Adem in, adem uit ...haha
vind het wel vreemd dat je gyn zo verward is hoor! Het schept niet meteen vertrouwen als ze zich zelf niet kan herinneren wat of hoe jullie gaan doen... je vertrouwt haar toch voor een deel jullie toekomst toe vind ik
@Marisha, dat vind ik ook, maar ja we lopen wel in het UMC, (daar loop ik ook al 31 jr voor mijn hart) en ze zijn daar wel ver met alles vind ik. Dus overstappen is ook niet echt een optie. Ik heb ook een beetje geirriteerd gemeld dat we eind febr. een brief hebben ontvangen waarin zijzelf schreef dat we sindsdien op de wachtlijst voor IUI staan. Reactie: Ow. Tja dan ben je uitgekletst toch? Haha.
Bij ICSI spuiten ze het zaadje rechtsstreeks in het eitje en bij IVF moeten ze er zelf ingaan. Ik ben dit jaar ook raar begonnen met mijn cyclus eerst 1 van 35 dagen en toen 1 van 27 dagen.........lekker hoor. Ik blijf voor je duimen dat je de IUI niet meer nodig gaat hebben!
joseetje26 bij mij willen ze maar 3 x IUI doen omdat het zaad niet echt optimaal is. En gelijk ICSI vond de gyn niet verstandig, van niks naar ICSI. Zara75 ik krijg de ovutesten van het ziekenhuis, maar vond het wel raar dat je net voor de IUI geen echo meer krijgt. Ik had nog een vraagje; vragen jullie ook altijd naar het goeie aantal zaadjes wat je hebt gekregen bij IUI?