@tinkerbell ja kan je meerdere keren krijgen want het is superbesmettelijk! Ik werk in een verpleeghuis en daar is het al erg vaak geweest. Alle afdelingen werden dan gesloten omdat het anders meteen door het hele huis zou zijn. Je moet alles goed desinfecteren, handen wassen enz
he jammer...werk in het ziekenhuis en daar heerst t dus ook maar ik dacht eigenlijk eenmaal gehad ben je dr van af...niet dus... desinfecteren doe ik al de hele dag door in t ziekenhuis dus blijf maar vroliijk doorgaan.....
@aaliyah; helemaal off topic...volgens mij zag ik jou trouwens gisteren; had je foto eens gezien in mijn hyves...en ik liep gisteren in leidschenveen winkelcentrum....kan dat?>
whahah ja klopt met mijn zoontje en mijn man ff snel boodschappen halen haha waar heb je me gezien dan want we waren er echt maar heeeel even
ik liep op de parkeerplaats naar de auto en toen dacht ik heee bekend gezicht...maar kon het me niet bedenken wie je nou was haha.... en toen bed8 ik het me opeens, ik zie je weleens in de www van de hyves voorbijkomen hihi met jason schattig mannetje trouwens!
Haha wat grappig zeg, had je ff wat moeten zeggen want er zijn er meer die mij gezien hebben van zp maar ik hen niet. Bedankt voor het compliment. Nu maar weer ontopic!
Gisteravond toch maar naar de hap geweest, omdat ze nog niet plaste en huilde zonder tranen. Weer helemaal nagekeken, maar ze was (nog) niet uitgedroogd. Vanmorgen had ze gelukkig wat geplast en 100 melk gedronken..
Hoi, Ik lees even mee hier een paar weken terug een ziek kindje en man. Ik ben als de dood voor overgeven en ik heb het gelukkig niet gehad. pfff. Maar nu lees ik dat je het vaker kan krijgen. Wanneer houden die griepvirussen dan eens op?
Ze wilt weer geen water, sap, of ors drinken. Wel af en toe melk. Hoop dat dat genoeg is. Pff wat is ze al afgevallen zeg. Haar schouderbotten steken helemaal uit.
Hou haar maar goed in de gaten! Moet ze ook spugen en heeft ze koorts? Wij moesten de ors (heb je een smaakje?) iedere 5 minuten aanbieden. Mijn dochtertje werd er helemaal kriebelig van, maar al nam ze af en toe een slokje dat was al heel goed! Dus echt, blijven aanbieden, iedere vijf minuten (het liefst ors) en als je het niet vertrouwt, de dokter bellen! Sterkte met je meisje!
Hallo, Hier ook een ziek meisje vanaf vrijdag al diarree en overgeven.. Nu een paar dagen geen diarree meer maar wel veel overgeven.. Zondag al bij de huisarts geweest.. Gisteren weer.. Ze slaapt bijna de hele dag en is heel slap zo erg.. Ik heb nu zetpillen gekregen domperidon heet het.. Ik ben al blij als ze 1 slokje binnen krijgt.. Hoop zo dat het nu een beetje de goede kant op gaat.. Sterkte voor alle zieke kindjes en papa's en mama's..
@ Marjolein: Ze spuugt niet meer en de diaree wordt ook wat minder, geen volle luiers meer. ors wilt ze dus echt niet, krijg het er niet in! Alleen melk af en toe. @ Mona: Ach wat zielig.. we gaan met z'n allen duimen dat onze kindjes snel beter zijn! iig dat ze weer gaan drinken!
Hier ook een ziek mannetje. Begon zaterdag. Hij was wat huilerig en wat verhoging. Zondag geen land mee te bezeilen en richting koorts. Gister begon de koorts en heeft hij 2x gespuugd. Vannacht echt hoge koorts (39.5). Halve nacht opgelopen. Nog steeds hoge koorts, ontzettend verkouden. Wel alert gelukkig en tot nu toe alles gedronken en gegeten zonder spugen. Ik wilde eigenlijk naar de HA om een oorontsteking uit te sluiten (heeft hij laatst ook al gehad namelijk), maar die is niet bereikbaar vanwege een storing....ggrrrrrr.
Ik kan het natuurlijk niet beoordelen van hier... Maar als het spugen is gestopt en de diarree minder wordt, dan lijkt me dat een goed teken! Hoe is ze verder? Huilt ze met traantjes, is ze alert, heeft ze een vochtig mondje en lippen? @MOna, jij ook heel veel sterkte met je kleintje! Hou ze maar goed in de gaten!
Ja, die storing! Ik moest vanmorgen elke keer terugbellen in de hoop dat het weer over was. Tot ze op een gegeven moment toch maar handmatig afspraken gingen inplannen, toen ik 40 minuten later al. Ben nu net terug en mijn mannetje heeft oorontsteking. Heb neusdruppels en antibiotica voorgeschreven gekregen. De HA legde uit dat 1 op de 10 oorontstekingen door een bacterie komen, de rest door een virus. Bij een virus heeft antibiotica helemaal geen zin, maar als het door een bacterie komt wel. En dan moeten kindjes vaak naar het ziekenhuis als ze geen antibiotica krijgen. Dus het is preventie van ziekenhuisopnames meer dan mijn zoontje beter maken... Ik twijfel nu dan ook of we het wel moeten geven.
@ Boefjesmama: Oh balen zeg! Ja inderdaad even oorontsteking uitsluiten! Daar kunnen ze namelijk wel medicijnen voor krijgen. @ Marjolein: Ja heb je we gelijk in! Het gaat al iets beter, met vlagen gaat het weer even slecht. Ze huilt weer een klein beetje met traantjes en heeft nog genoeg slijm in haar mondje. @ Fenneke: Ahh wat zielig zeg... ik zou het wel gewoon geven en even aankijken.
Wat fijn dat je wel nog terecht kon! Hier werd gemeld dat als het spoed was, je naar een ander nummer kon bellen, maar dat vandaag de huisartsenpraktijk gewoon niet te bereiken was Fijn dat je iig weet wat je mannetje heeft. Dat scheelt al een hele hoop vind ik zelf. Hopelijk werken de medicijnen. Rianne hopelijk knapt ze snel op! Gelukkig lijkt het al iets beter te gaan. Voor alle zieke kindjes beterschap en voor alle mamma's sterkte. Ben liever zelf ziek dan dit. Breekt mijn mamma hart zo'n zielig hoopje mens
Idd, liever zelf ziek! Die arme kindjes! Ik heb net besloten dat ik morgen ga werken, mijn moeder komt oppassen. Het liefst wil ik bij mijn kleintje zijn, maar ik zit nu al 4 dagen opgesloten in huis en ik word gek! Ik ben gewoon blij dat mijn moeder zo komt zodat ik even naar de winkel kan... door de regen nog wel. Gelukkig zijn die kleintjes ook vaak snel weer vrolijker. Zodra het iets beter gaat gaan ze vaak meteen weer lachen en spelen. Daar hoop ik ook op! Sterkte en beterschap allemaal!