onzeker gevoel over taak als mama

Discussie in 'De bevalling' gestart door wouters, 30 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wouters

wouters Nieuw lid

30 nov 2010
    2
    0
    0
    Hallo iedereen,

Het klinkt misschien onzettend stom maar ik voel me de laatste dagen zo onzeker.
    Ik ben nu 34 weken zwanger en het einde komt in zicht. Heel mijn zwangerschap is goed gegaan dus niets te klagen. Nu ben ik echt de laatste dagen me eigen onzeker aan het voelen of ik het straks allemaal wel goed doe en aan kan. Je hoort zo vaak dat mama's met de handen in het haar zitten. En wat raar is; ik ben zo helemaal niet.
    Herkent iemand van jullie dit ook

2. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Hoi hoi,

dat is heeeeel normaal hoor! Ik denk dat alle (aanstaande) mama's dit gevoel wel herkennen ;)

Maak je niet druk meis, als de kleine er eenmaal is zul je merken dat heel veel vanzelf gaat. Natuurlijk moet je in het begin nog even aan elkaar wennen (elkaar een beetje leren kennen), maar dit gaat erg snel!

Geniet nog maar even lekker van je zwangerschap en veel succes met de laatste loodjes :)

3. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    ja hoor heel herkenbaar volgens mij heeft iedereen dat wel een beetje, het is toch een behoorlijke stap de verantwoordelijkheid over zijn klein wondertje maar het komt vast allemaal goed hoor meid, probeer je meer te richten op de positieve verhalen van andere moeders want die zijn er ook genoeg!

4. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Herkenbaar! En soms vraag ik me zelfs af of ik het allemaal wel leuk ga vinden... :) Denk dat het hoort bij het onbekende. Het zal allemaal wel goed komen!! Denk dat als we straks onze kindjes zien, we niet meer kunnen indenken hoe het zonder hem/haar was. Denk dat je wel groeit in het moeder-zijn. En dan heb je natuurlijk ook altijd je partner nog. :)

5. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik vond het moeder zijn idd best even wennen! En juist door de kraamtranen maakte ik me meer druk over stomzinnige dingen. Maar dat gaat echt over en op een gegeven moment vind je een ritme en gaat het beter.

Maar je zult gegarandeerd dingen fout doen :) En dingen zullen soms heel moeilijk zijn. Maar iedere moeder doet wel eens wat fout of niet helemaal handig en vindt dingen moeilijk. En dat is helemaal niet erg! Daar leer je van :)

Verder, blijf idd overleggen met je partner en uit je zorgen dan ben je al een heel eind.

6. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    heel herkenbaar! en ik vroeg me ook af of ik het wel leuk zou vinden... mijn man vraagt me nu nog regelmatig: en, vind jehet wel leuk??? hahhahaa.
    Ik denk dat het alleen maar goed is, opdie manier ga je er bewust over nadenken.

Deel Deze Pagina