Wat voor "extra" onderzoeken/ingrepen/ medicatie hebben jullie gehad in het UZ Gent?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Anja1977, 4 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik doe de aanname dat er meer vrouwen in behandeling zijn(geweest) voor ivf/icsi in het UZ Gent dan die actief zijn binnen het UZ Gent topic. Vandaar dat ik mijn vraag hier stel.

Wat voor "extra" onderzoeken/ingrepen/ medicatie hebben jullie gehad?
    Ik denk bijv aan assist hatching,pipelle of andere medicatie.
    Hebben jullie nog tips gebaseerd op horde ervaringen?

Wij hebben de 21e de evaluatie van poging 2 en startgesprek voor poging 3 en wil graag goed voorbereid zijn :)

2. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Wij hebben de 4e icsi in gent gedaan met hogere dosering menopur, pipelle en dag 5 embryo. Wij hadden graag de moat test gedaan, maar dat mocht niet

3. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Rizolli,
    Dank voor je reactie.
    Hoe hoog was de dosering menopur en wat houdt een moat test in?

Zijn jullie na de miskraam nog verder gegaan met een icsi poging?

4. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Voor uitleg over de moat moet je evem op de site van uz gent kijken.
    In nl had ik een dosering van 150 en in belgie van 225. Bij 150 had ik al 2 keer overstimulatie gehad. Toch wou de prof het ophogen met als resultaat flinke overstimulatie en slechtere embryos door uitgestelde punctie.
    Wij hadden van de 21 eicellen 1 goede en 1 mindere embryo. Deze zijn beide terug geplaatst.
    We gaan geen icsi meer doen.

5. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.881
    113
    Noord-Holland
    Alleen de uitgebreide bloedtest (voor herhaalde miskramen maar wellicht zou dit ook een goede lijst zijn voor "nog steeds niet zwanger") en een hysteroscopie. Ik neem aan dat je die laatste ook al hebt gehad :)

6. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hysteroscopie heb ik al gehad idd.
    Dank voor je reactie. En ik lees dat je "spontaan" zwanger bent, gefeliciteerd!

7. Lieverd2012

Lieverd2012 Niet meer actief

Wij hebben een uitgebreide bloedtest gehad, waaruit is gebleken dat ik een lichte vorm van auto immuniteit heb.
    Bij ons hebben ze wel de Moat test gedaan. Naar aanleiding daarvan hebben ze bij de volgende icsi poging geassisteerde eicelactivatie toegepast.
    Na de terugplaatsing van een verse embryo kreeg ik een zeer lichte dosis cortisol vanwege mijn auto immuniteit.
    Uit deze poging ben ik zwanger geworden. Het was onze derde icsi na twee zeer teleurstellende icis's (steeds 20-25 eitjes en bijna geen bevruchtingen) in Nederland te hebben gehad.

Alle bovenstaande punten hadden ze in NL niet onderzocht, ik heb dat besproken met mijn behandelend gyn in Nederland.
    Veel succes in Gent!

8. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor je reactie!
    Enne..gefeliciteerd met je zwangerschap :)

9. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Lieverd, mag ik vragen of de moat test bij jullie vergoed werd?

10. Lieverd2012

Lieverd2012 Niet meer actief

Die werd helaas niet vergoed.

11. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Verder nog tips/ervaringen?

12. fitty

fitty Bekend lid

9 jun 2014
    913
    0
    0
    Ik heb eigenlijk dezelfde vraag, wij gaan nu naar vele IUI's en 2e IVF allemaal zonder positief resultaat met 3e IVF in nederland beginnen maar zijn ook aan het polsen of we misschien in het buitenland (Belgie of D (Dusseldorf) meer kans maken... dus ik lees hier even mee

Deel Deze Pagina