foto hier boven was verleden week zondag in de dierentuin en deze is 7 weken geleden en vinden jullie haar flink uitzien ???
als ik zo de foto kijk is ze wel een flinke maar dat is ook de bouw wel. het is niet zo o dat kind is extreem dik. vind der gewoon om te zien zo op de foto een grote brede peuter. niet beledigend hoor want het is een mooie meid mijn dochter is 110 en z'n 19 a 20 kilo zoontje ongeveer 1 meter en 18 kilo
Tja, vind dat ze redelijke stevige armpjes heeft. Hoe is jullie (ouders) bouw verder? Zou idd vragen om een verwijzing naar een dietiste, vaak kun je dan nu al wat dingen in de hand houden zodat ze er later misschien wat mindere problemen mee krijgt (gewicht). Mijn dochter is trouwens bijna 3,5. 1 meter en 16 kg.
cb weet natuurlijk van je familie geschiedenis qua suikerziekte en hart en vaatziektes, en misschien ben je zelf ook niet zo slank en dan willen ze je dochter in de gaten houden denk ik. wij kunnen dat allemaal niet beoordelen. maar ik zou toch naar een dietiste gaan via HA om te leren hoe het beste is voor je kindje. maar dat slapen moet geweldig zijn, zeker nu met de baby.hier is het nog nooit gebeurd dat ik tot 9uur in mijn bed kon blijven. mijn zoontje slaapt 20:30 tot 6uur en vaak genoeg minder. ik kan me niet voorstellen dat hij tot 9uur zou slapen. ook als hij de hele nacht wakker blijft is hij 7uur op!pfff.
ja daarom ik heb nix te klachten met slapen wat ik allemaal hoor van mensen over slapen denk ik ook van pfff ben blij dat ik dat niet heb zeg ja ik ben zelf ook flink ik weeg nu dan 80 kilo en ben 1.70 lang ik heb de bouw van me moeder ik was ook vroeger een flinke peuter ik kreeg vroeger als baby zijde monaskindermelk met een kontje boter voor de ontlasting ik bleef ook maar vragen en mijn man ja die is weer erg lang weeg 90 kilo en is 1.91 lang we wachten de 24ste wel af julie horen van mij bedankt voor alles
ja ik vind dat ook zwaar mijn zoon is dan klein 94 cm en 14 kilo hij word volgende maand 3 maar ze heeft idd stevige armpjes en ik geef me zoontje ook alle soorten sap zoals wicky en yoghi en dergelijke maar hier word die niet dikker . maar goed peutergym? misschien iets leuks? of lekker wandelen en over wandelwagen mijn zoontje zit nog regelmatig in de wandel wagen en heeft niets te maken met luiheid als ik na de dorp ga ga ik lopend. maar hier zijn ontzettend veel heuvels en stijlen stukken. waarbij je flink moeite heb met fietsen. dus ga ik niet verlangen dat hij alles gaat lopen dan ben je zo 1 a anderhalf uur onderweg dat hoeft die niet te lopen niet alles. en met de loopfiets die hij heeft is dat ook flink zwaar de heuvels op zo stijl is het hier op sommige plekken dus over buggy is luiheid vind ik van niet ps over slapen hier gaat die na bed tussen 8 en kwart over 8 en slaap dan tot de volgende ochtend half 8 a 8 uur soms tot half 9 a 9 uur ook nix te klagen slaap de klok rond
ik vind haar er niet superflink uitzien,maar dat komt omdat mijn mannetje een stuk dikker was. Dus ben natuurlijk veel flinker gewend. Weet je ze is nog zo in de groei,met een dietiste en eetschema en advies is ze zo op gewicht. Wat heb je trouwens 2 prachtige kids.
je kunt in je routine wel echt wat aanpassingen maken zonder dat je je kindje op dieet hoeft te zetten.
Ik vind haar er ook best wel stevig uitzien maar hier een heel slank meisje. Ik zou de zoete drankjes schrappen, idd beperken tot 1x in het weekend. En water, thee, sterk aangelengde diksap of met water aangelengde sap geven. Ipv frikandel kun je ook een stukje kipfilet geven of vis en groente erbij. Sausjes beperken. Als toetje zou ik yoghurt geven en misschien in het weekend een keer wat anders? Vleeswaren is vrij vet. Kaas is een plakje per dag voldoende. Kipfilet of kalkoenfilet zijn een stuk magerder. Ik weet niet of je koekjes of biscuitjes geeft, probeer dat te beperken.
Wat goed dat je er in ieder geval wat mee wil doen om erger te voorkomen ! Ik denk als ik het zo lees dat je het niet heel slecht doe. Vermoed dat het i.d. vooral in het drinken zit, mijn dochtertje krijgt 1 per dag diksap heeeeel erg aangelengd met water du 1 deel diksap op 15 delen water ofzo. 1 a 2 x per dag vers sap ( vers geperst appelsap of sinaasappelsap of perensap of wortelsap ) Dan 2x een beker halfvolle melk en verder water of thee zonder suiker. Als ze dat niet wil drinken heeft ze blijkbaar niet genoeg dorst. Een heel enkele keer als we onderweg zijn ofzo krijgt ze een pakje drinken. Meestal iets van dubbelfris ofzo maar dat is hooguit 1 x per week. Succes !
Las wat over buggy, hier zie ik haar niet met 2 jaar alles lopen. Ze zit hier graag in de wandelwagen. Maar hier niks te zwaar en ze krijgt beweging genoeg. Hier eet ze ook het liefst de hele dag door maar ze kan ook wel wat gebruiken. Ik rem haar er niet heel erg in omdat ze amper groeit maar probeer wel gezonde dingen te geven. Als ze al aardig wat fruit heeft gehad, geef ik een volkoren cracker. Ze krijgt hier 1 beker sterk aangelengde diksap, bij uitzondering een pakje appelsap. En verder slappe rooibosthee of water.
Ik vind 'r er niet dikkig uitzien hoor, oke ze is niet dun, maar ik vind 'r ook echt niet dik ofzo. Mijn dochter is ook niet dun, is ook gewoon groot en naast een tenger kindje lijkt ze ook veel groter. Maar ja, ik vind dat dus wel meevallen. (En zo vind ik jouw 80kg bij 1.70 ook niet dik hoor, maarja, ik zit daarin gewoon anders in mekaar denk ik Ik vind bij vrouwen mt 44 mooier/gezonder/normaler dan mt 34 dus zal wel een vreemde zijn ) Anyway, even afspraak bij diëtiste maken en overleggen, zal je vast wel helpen. En probeer je dochter te wennen om water te drinken ipv zoete drankjes, heb je ook later alleen maar baat bij.
Ik vind het een prachtig meisje, maar vind haar ook te dik.. Dat klinkt niet leuk misschien, maar ze heeft echt spekarmpjes, bij de polsjes kan je dat goed zien. Aan je menu scheelt niet zo heel veel, maar ik weet niet hoeveel en welke soorten vlees je geeft. En een kind dat te dik is, kan beter 200 gram groente eten dan aardappelen. En het is al vaker gezegd, maar iedere week patat met frikadel zonder groente is niet gezond. Voor geen enkel kind, maar zeker niet voor een kind met overgewicht. Sapjes als yoki, wicky en chocolademelk echt weglaten, leer haar maar thee of water drinken, desnoods met een drupje diksap! Ik zie dat ze heel veel slaapt, dat is fijn, maar daar groeien ze ook van. Ik zou naar peutergym of -zwemmen gaan en iedere dag een uur gaan wandelen of laten klauteren in de speeltuin. Baby mee in de wagen, het is echt nog heerlijk weer; geniet ervan! Dit is wat je dochter moet eten: 150 gr Fruit 1,5 stuks 50-100 gr Groente 1-2 opscheplepels Groente en fruit zijn belangrijk voor je vitamines en mineralen. 50-100 gr Aardappelen, rijst, pasta, peulvruchten 1-2 opscheplepels 70-105 gr Brood 2-3 sneetjes Brood en aardappelen zitten vol vezels en andere belangrijke stoffen. 10 gr Kaas 0,5 plak 300 ml Melk(producten) 50-60 gr Vlees(waren), vis, kip, eieren, vleesvervangers Zuivel, vlees en vis zitten vol eiwitten en andere belangrijke stoffen. 15 gr Bak-, braad- en frituurproducten, olie 1 eetlepels 10-15 gr Margarine 5 gr per sneetje Vetten en olie bevatten vitamines en essentiële vetzuren. 750 ml Dranken (inclusief melk) Als tussendoortje kan je een mandarijn, appeltje of rijstwafel geven.
Wat is er mis met elke dag aardappelen/groente/vlees? Ik eet nooit rijst, pasta etc. Nooit gedaan ook, vind t niet lekker en vind t niet nodig. M'n dochter eet 't bij dr paps trouwens wel, prima, leert ze dat ook eten. Maar noodzakelijk vind ik t niet hoor.
Variatie? Lijkt me dodelijk saai iedere dag agv op je bord! Er is weinig mis mee hoor als je kind lekker veel verse groente eet en mager vlees.
Ik vind het wel grappig, want ik eet eigenlijk nooit gekookte aardappelen. Wel toen we bijvoeding gingen introduceren, maar nu eten we het nooit meer (wel gepoft, met schil uit de oven, gebakken).
Ik ben niet anders gewend, bij ons thuis altijd Hollandse kost En inderdaad, die aardappelen kunnen gekookt, gebakken, gepureerd etc..heb je toch variatie (ik heb overigens een aantal allergieën mbt kruiden, uien etc, dus Hollandse kost is ook gewoon 'veiliger' ) Maar nu ben ik wel heel erg offtopic..sorry TS
dit was mijn zoontje toen hij net 2 jaar was,hij was wel te dik maar at nooit veel en kreeg al geen slechte vetten,daar lette ik op,hij heeft 20 maanden bv gehad dus daar kan het ook niet aanliggen en toen liepen we al bij dieetist. Die vonden zelfs dat hij meer mocht eten. Ben wel blij dat hij nu op goed gewicht is,geen gezeur meer gehad van ka en hij zit beter in zijn vel. Mijn zoon drinkt veel water en krijgt als tussendoortje rijstewafeltjes of wat fruit.