Wie ook zo last van.............

Discussion in 'Zwangerschap' started by Mamavan2schatte, Aug 10, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mamavan2schatte

Mamavan2schatte Actief lid

Jun 8, 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Meiden.

Heb al dagen dat is na het eten,of na drinken erg misselijk word.
    Heb al dagen hoofdpijn en ook veel last van opvliegers.
    Gisteren even mijn temperatuur op genomen en bloeddruk op gemeten maar geen koorts en ook geen hoge bloeddruk 111/81/68 (gisteren)
    Nu heb ik B130/O78/H72
    Normaal heb ik altijd 100/60 (bij de vk gemeten)
    Lig al nachten wakker van harde buiken maar zet niet door.

Mijn 3e zwangerschap en deze kwaaltjes op het laatst heb ik nooit gehad..

Wie heeft hier ook last van?

2. Nen87

Nen87 VIP lid

Sep 17, 2008
    6,469
    10
    38
    Vervelend dat je je zo voelt! Als jij een bloeddruk hebt van normaal 100/60 dan vind ik een stijging naar een onderdruk van 81 toch best fors. Want iemand die begint met een onderdruk van 80 (zoals ik) wordt met een onderdruk van 100 zelfs al opgenomen (heb ik bij mijn vorige zw gehad).

Meet je elektrisch of doet iemand het handmatig? En meet je continu dezelfde arm en dezelfde arm als de vk altijd deed?

In combinatie met die hoofdpijn zou ik toch je vk eens vragen om je bloeddruk op te meten. Hij is an sich niet hoog, maar vergeleken met jouw startwaarde is hij wel best gestegen.

Wat die misselijkheid betreft komt misschien doordat je kleine steeds meer de boel in de verdrukking brengt?

3. Mamavan2schatte

Mamavan2schatte Actief lid

Jun 8, 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    De vk meet nog op de ouderwetse manier.en altijd links
    Ik heb hier een polsbloedruk meter. en ik heb 2x rechts gemeten.
    Zitten nieuwe batterijen in en heb gisteren en net even gemeten aan de zelfde pols.
    Ik heb verder echt totaal geen verstand van bloeddruk...

Meet nu links 110/77/71
    en rechts 122/77/68

Is wel verschil,en ik beweeg echt niet!! wel blijft onderdruk het zelfde.
    En is wel lager dan dat ik net had.

Ik hou het zeker wel ff in de gaten.
    Bedankt voor reactie..

4. Nen87

Nen87 VIP lid

Sep 17, 2008
    6,469
    10
    38
    Vaak is je bloeddruk links iets hoger dan rechts, vandaar mijn vraag of je aan dezelfde arm meet :)

Ik ben zelf geen fan van zo'n elektrische bloeddrukmeter. Ik had er ook een gekocht van Braun, maar dat ding gaf zulke rare metingen! Een paar dagen later kwam ik toch bij de gyn terecht en daar bleek mijn bloeddruk wel degelijk te hoog. Dus ik ben zelf meer van het handmatig meten.

Je kunt altijd je vk bellen met de vraag of ze even willen meten. Is een kleine moeite en ze kunnen gelijk inschatten of ze vinden dat je bloeddruk teveel stijgt. Mocht het toch te maken hebben met zwangerschapsvergiftiging, dan wil je er maar beter op tijd bij zijn.

5. 86Laura

86Laura Bekend lid

Jun 3, 2012
    772
    1
    0
    Ik ben zelf verpleegkundige en ben geen fan van de elektrische bloeddrukmeter. Deze geeft vaak een hogere meting aan dan een handmatige. Helemaal als je zwanger bent omdat je bloedsomloop dan anders is. Ik zou dus door je VK laten meten, helemaal met deze symptomen!

Succes!

6. mar9

mar9 Actief lid

Oct 28, 2011
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een tijdje geleden ook 's avonds bij de vk gezeten, omdat de digitale bloeddrukmeter een onderdruk van 100 aangaf! Bij de vk bleek die gewoon 80 te zijn, en heb ik op m'n kop gekregen dat ik een digitale had gebruikt, omdat die flink onbetrouwbaar schijnen te zijn..:D
    Zou dus, als je je druk maakt, even bij vk laten meten, en als het afwijkt die digitale niet meer gebruiken tijdens de zs!

7. 86Laura

86Laura Bekend lid

Jun 3, 2012
    772
    1
    0
    Ik heb tijdje geleden op m'n werk uit nieuwsgierigheid eens op beide manieren gemeten. Elektrische gaf 140/100 aan en toen de afdelingsarts daarna ff handmatig deed was ie 120/75... klein beetje verschil maar! :p

8. Nen87

Nen87 VIP lid

Sep 17, 2008
    6,469
    10
    38
    Bij mij precies andersom: elektrisch heel laag (echt te laag voor mijn doen) en handmatig bleek ie uiteindelijk hoog genoeg om bloeddrukverlagers te krijgen.
    Maar al met al dus geen fan van de elektrische :)

9. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Elektrisch is op zich niks mis mee, mits het er 1 van goede kwaliteit is. Zo had ik er 1 bij wehkamp besteld.. Opeens had ik een bloeddruk van 150/110.. Vk direct gebeld, die heeft met haar eigen elektrische gemeten (was 120/80), daarna handmatig (119/78). De elektrische meter mocht ik toen een tijdje van haar lenen :)

MAAR: ik zou voor de zekerheid toch even met je vk gaan bellen. Een stijging van 20 in je onderdruk is reden om aan de bel te trekken, helemaal in combinatie met hoofdpijn en misselijkheid.

Share This Page