Ik heb echt de hele dag al last van een vreselijke jeuk overal, benen, rug, buik. Om gek van te worden! Is dit reden voor ongerustheid? Ik las dat het zelden voorkomt maar dat je misschien zwangerschapscholestase kan hebben, wat gevaarlijk is voor het ongeboren kind. Zijn er meerdere vrouwen die last hebben van deze jeuk zonder dat het meteen een leveraandoening is? Komt het veel voor? En blijft de jeuk vanaf nu elke dag tot aan de bevalling? Ik hoop dat het morgen weer weg is, ik had het vanmiddag heel erg op mijn buik en dat is nu weg...soms heb ik ook last van jeuk bij bepaalde kleding sinds ik zwanger ben trouwens. Dus ik hoop dat het gewoon even een overgevoeligheid was bij wat ik aan had.
Als je het niet vertrouwd kan je maar beter de verloskundige bellen zou ik zeggen... Vooral als het misschien wel gevaarlijk kan zijn voor de baby zou ik dat zeker doen! Succes!!
ik heb trouwens geen uitslag of zo, maar ja de jeuk is ook pas sinds vanmiddag. Ik ga maar eventjes douchen, kijken of dat helpt, het lijkt nu wat minder dus wie weet. Anders bel ik morgenochtend even, bloed na laten kijken kan nooit kwaad natuurlijk
Ziet er eng uit, ik ga mezelf na het douchen even inspecteren op rare uitslag maar hoop niet dat ik dat heb aangezien er staat aangeboren afwijkingen bij baby
Vaak is het droogheid door het weer, en als je dan eenmaal begint te krabben....heb er ook last van, op buik en benen. Ik heb de Etos mama buikencreme en smeer het gewoon overal, zit ook een beetje menthol in. Helpt wel. Charlie
ik heb heeeeeel veeel jeuk gehad...op mn buik....bleek achteraf netelroos te zijn...van een bepaald verzorgingsproduct...ik smeerde ook echt van alle sop mn buikie!...gaat vanzelf over
Ik heb net even gedoucht en mezelf met de mama buikencreme ingesmeerd van zwitsal die ik heb staan, het lijkt nu wat minder geworden. Ik moet misschien ook even iets gaan doen nu want als je erop gaat letten dan gaat het opeens overal jeukeeeeeeeeennnnn!!!
Ik heb het ook vaak hoor, vooral 's avonds. Mijn huid is nu gewoon veel gevoeliger, sneller rode bultjes en striemen... Zal morgen wel beter gaan. C.
Heb jij het ook bij bepaalde kleding? Ik kreeg het pas ook toen ik een buikband om had, toen ik hem eenmaal af deed trok het langzaam weg
Ik denk dat je door je verhoogde temperatuur sneller wat zweet of dat je huid meer ademt en als de stof dan een beetje kreukelt tegen je huid gaat het jeuken. Ik heb het ook met de buikbanden aan jeans en zo. Ik draag nu gewoon zwangerschapsleggings van noppies met een lage buikband, is zacht, warm en comfortabel. Met te veel lagen krijgt je huid het gewoon te warm denk ik en krijg je jeuk aanvallen. Wij waren laatst in een hotel met een te warm dekbed nou toen had ik het ook niet meer, heeeel warme benen en een jeuk, knalrode vlekken enzo. Dus ja, ik herken het wel. C.
ik heb het ook sinds twee dagen en bij mij is het echt het koude weer in combi met de verwarming mijn huis is heel droog en moet dus gewoon veel vaseline smeren....hoop dat het smeren een beetje helpt liéfs Es
Ik had hier gisteren ook een berichtje over geplaatst, want ik heb er ook last van. Heb vanmorgen de vk gebeld en zij zei dat ik met mentholtalkpoeder me moest insmeren. Had er vanmorgen toevallig geen last van, maar tegen de avond begint het te komen. Echt irritant. Ook kun je beter een lauwwarme douche nemen, dan een warme.
Ok, thanks voor de tips. Ik had er vanmiddag erg last van nu lijkt het een stuk minder...ik hoop dat als ik het een beetje vergeet het helemaal wegtrekt. In ieder geval ga ik morgen die mentholgel/poeder halen, koop je dit bij de apotheek of gewoon bij Etos/Kruidvat?? Is het van een bepaald merk?
Vervelend zeg jeuk! Heb het regelmatig op mn buik maar dan smeer ik die gewoon in met bodylotion. Wel krijg ik nu ook jeuk van de band van mn spijkerbroek.
Dit heb ik ook gehad. Bleek dat ik opeens een allergische reactie had op mijn douchegel. Tegen de jeuk idd mentholgel smeren. Dit verkoelt heerlijk en kan geen kwaad voor je ongeboren kindje.
Ik heb ook veel jeuk op mijn buik en vooral mijn benen maar volgens mij heeft dat echt met het weer te maken en dat je huid sneller droog is dan normaal, dus smeren maar!
thanks meiden voor de tips, ik heb vannacht en vandaag gelukkig nog geen last gehad, misschien had het er ook mee te maken wat ik gister aan had. In ieder geval toch mentholpoeder gehaald, mocht ik weer last krijgen dat bestrooi ik mezelf