Hoi Ik ben 19.5 week zwanger. Heb de baby al gevoeld, sommige dagen heel duidelijk. Nu al 1.5 dag niet. Maak me dan toch een beetje zorgen, heb as maandag de 20 weken echo en vind dit ook spannend. Ervaringen rondom voelen baby?
weet je waar je placenta ligt? Misschien ligt hij wel aan de voorkant, waardoor het kan dat je de beeb dus niet altijd even duidelijk voelt. Denk niet dat je je zorgen hoeft te maken, nog niet rond deze termijn, er is nu nog zo veel plaats in de buik.
Hoi Donja, ik voelde de baby pas met 22 weken. Maar ook toen niet elke dag. Nu inmiddels wel . Hangt vaakvan de termijn af. Maar als je ongerust bent kun je altijd even je VK bellen, vinden ze echt niet erg!
Ik voel de kleine eigenlijk elke dag wel soms een paar keer per dag en soms 1 schopje...als ik twijfel pak ik gewoon even m'n angelsound en dan ben ik weer gerust gesteld... maar met m'n andere kids voelde ik ook maar af en toe leven...en toen was de angelsound nog niet zo bekent dus zat ik ook af en toe in de stress..
Dit is nu m'n derde zwangerschap en ik heb bij iedere keer wel van die periodes gehad dat ik de baby soms een aantal dagen niet voelde. Je gaat je toch zorgen maken, maar altijd blijkt het toch normaal te zijn. Af en toe een dagje overslaan is helemaal niet gek!
Is het je eerste zwangerschap? Zo ja, dan is het zowieso niet raar dat je nog niet elke keer wat voelt. Had ik bij de eerste pas met 18 wkn en ook niet elke dag. Nu met de tweede al met 14 wkn voor eerst gevoelt maar ook niet elke dag. Zou me niet zo ongerust maken hoor. "Het voelen van de baby is van vele factoren afhankelijk, waar ligt de baby, ligt de placenta aan je buik- of rugzijde, hoe dik ben je zelf. .... Ook al heb je de baby al voelen bewegen, je hoeft hem in deze periode niet dagelijks te voelen. Het is heel normaal als je hem soms een dag of wat niet voelt. De bewegingen zijn nog steeds niet erg krachtig en het ligt er dus maar net aan waar de baby ligt of je hem wel of niet voelt bewegen"" afkomstig van de volgende link: Je bent nu 20 of 21 weken zwanger - Medic Info
Hoi, Gemiddeld voel je je (eerste..) kindje pas met 22 weken ongeveer geloof ik..daarnaast is het vaak zo dat je de eerste plopjes voelt en dan vaak een tijdje niet..zo heb ik het gelezen. Ik was wel erg vroeg met mijn meisjes voor het eerst te voelen (15 en 12 weken en nu 10/11 weken!), en voelde ze vanaf dat moment iedere dag. maar de meesten of eigenlijk iedereen die ik persoonlijk ken, voelde het pas vanaf minstens 17 weken en dan ook niet iedere dag, ook een paar dagen niet. ken ook iemand die het pas met 21 weken voor het eerst voelde en toen een week niet en pas daarna weer wat vaker. Dus niet druk om maken hoor, je hoeft rond deze tijd het nog niet iedere dag te voelen. Hoop dat je wat gerustgesteld bent!