Hallo all , wij zijn nu al sinds dec 2009 aan het oefenen, en iedereen om me heen is gewoon direct zwanger, bij de eerste poging al!!! Wordt binnen nu en 5 maanden 2 keer tante ( mijn schoonzus en mn 2-lingzus zijn beide na 1 keer oefenen zwanger geworden ) en mijn beste vriendin , zij is in verwachting ( nu 7 weken) van de 2de en ook deze keer was ze gelijk zwanger..!! Geweldig natuurlijk maar wanneer is het mijn beurt... nu moet ik over een paar dagen ongi worden en heb het gevoel dat mijn lichaam ( die KL**E hormonen) me in de maling neemt, al bijna 2 weken voel ik wat in mn onderbuik, eerst een beetje opgeblazen gevoel (ongi gevoel) en nu af en toe een steek.. als ik plat lig voel ik me de laatste 2 dagen wat misselijk, maar snap er niets van... Waarom vinden ze nou geen test uit voor 2 dagen na je eisprong...lol dat hoeven we niet elke maand 2 weken nerveus te zijn... groetjes, van mevr ongeduld....
Haaaj zeeuws meisje, hier nog een zeeuws meisje Wij zijn dan niet zolang bezig als jullie maar ik herken het gevoel wel. Bij ons in de omgeving lijkt iedereen al zwanger te worden van alleen de beslissing dat ze voor een kindje willen gaan. Zelf zit je dan elke maand te wachten wanneer jij ook eens aan de beurt bent. Volgens mij klopt het wel echt dat wanneer je het loslaat je zwanger wordt dus ik ben hard m'n best aan het doen om er zo min mogelijk mee bezig te zijn (heel makkelijk...not) Zijn jullie al naar de huisarts geweest omdat jullie al vanaf 2009 bezig zijn?
Hoi Petra, Ja wij zijn idd al bij de ha en de gyn geweest. Mijn man had namelijk een knoop die er uit is gehaald en daarom is bij mijn man al 2 keer getest of dat goed was. Gelukkig zwemmen ze prima, Na een jaar klussen was het nog niet raak en hebben ze ook mij onderzocht, heb een hsg onderzoek gehad en bloedtest. Alles was goed !!! Een hele opluchting kan ik je vertellen, maar ook al wil ik er zo min mogelijk mee bezig zijn, ben ik nu ( wel voor het eerst zoooo erg) echt peu nerveu !!!! ik voel van alles, maar twijfel of ijn lichaam me voor de gek houdt of dat ik echt zwanger ben.... Fijn dat je reageerde petra !!!
Hallo meiden. Ja... er niet mee bezig zijn... Dat zijn van die cliche dingen! En ook al wil je dat wel, dat wil een beetje lastig he, als juist iedereen om je heen zwanger rondloopt! Ook ik ben in dec 2009 gestopt met de pil en was toen binnen 4 mnd zwanger, maar helaas na 8 weken een MA gehad en dus nu sinds die tijd weer aant proberen. Moet wel zeggen dat ik het wel weer meer kan loslaten als ik weer ongesteld ben geworden, maar als dan de vruchtbare er weer zijn, dan vind ik het daarna toch weer spannend natuurlijk of het DIT keer gelukt zou zijn... Hoe herkenbaar zijn alle verhalen he! Ik zit er wel over te denken om naar de gyn te gaan, als ik nu toch weer ongesteld word. Wil dan eigenlijk als nog een echo om te kijken of er echt geen verklevingen zijn van de curettage. Ben wel voor nacontrole geweest, maar toen vroeg ze alleen of ik weer ongesteld was geworden en of ik last van buik had. En toen dat zo was, vond ze een echo overbodig. Maar zit er wel af en toe aan te denken of ik er toch niets aan over zou hebben gehouden!? We blijven ook deze maand weer duimen met zn allen! Groetjes van Pasjuh.
Heej! Nou wat fijn dat alles goed was! Ik kan me voorstellen dat het een hele opluchting is! Ik was laatst bij de huisarts voor een uitstrijkje (bevolkingsonderzoek) en toen zei zij: "er niet zoveel mee bezig zijn" dat zeggen alleen mannen hihi. Het klopt wel want elke vrouw die een kinderwens heeft en ermee bezig is weet dat het beter is om er niet teveel mee bezig te zijn maar onbewust lukt dat gewoon niet. Zeker als je ovulatie eraan komt...dan begint het circus weer. Ik hoop echt dat je zwanger bent en dat je lijf je niet voor de gek houdt!Nog 4 dagen wachten...*zucht*
Bedankt voor jullie reactie pasjuh en petra ! Ik sprak hier laatst inderdaad met mijn ha over ( een vrouw metzelf 3 kinderen) en zij zei ook dat hoe harder je probeert en niet mee bezig te zijn, hoe meer je er mee bezig bent ! Het zit nou eenmaal in je systeem , en als je wens zo groot is , dan is het logisch dat je er zoveel mee bezig bent. Vooral de onzekerheid van wachten en wensen.... maar goed meiden, ik moet morgen toch naar de ha toe voor het bevolkingsonderzoek en zal het gelijk maar weer eens bespreken... je zou er een maagzweer van krijgen hahahihi
Ik ben ook altijd zo nerveus hoor.. Dat begint al in de klusweek, na iedere keer denk je, dit zou zomaar een lucky shot kunnen zijn. En dan zeker als mijn NOD eraan komt zit ik er continu aan te denken. In principe kan ik dankzij de Clomid de klok erop gelijk zetten dat het op de 31e dag 's morgens al komt. Maar als het niet gelijk komt denk ik altijd meteen, zou het?? Om dan 2 uur later toch gewoon ongesteld te worden.. Heel frustrerend...
ohw ja heel herkenbaar. ik heb 2x gehad dat ik overtijd was (ws door de stress) en op het moment dat je een test doet die negatief is wordt je een uur later ineens ongesteld. GGGRRRRRRRR:x
Ja irritant he! Daarom ben ik op een gegeven moment gestopt met testen. Ik ga pas testen als de 33e dag voorbij is... Heb het nu 2x gehad dat ik op de 32e dag ipv de 31e dag ongesteld werd, k was al helemaal in de wolken joh.. Maar helaas.. Toch iedere keer weer mis.. Dus ik gun mezelf die stress niet meer en ga pas hoop krijgen als de 33 dagen voorbij zijn.
Nou precies! Ik ga ook pas testen als ik meerdere dagen overtijd ben want ik vind het denk ik nog teleurstellender dat ik negatief test dan dat ik ongesteld wordt. Dit is trouwens ook de laatste maand dat ik ovulatietesten gebruik want daar wordt ik ook hartstikke gestresst van. Dan ben ik er zo mee bezig omdat ik dan zoiets heb van..het moet NU!! Gebruiken jullie die ook?
Precies, ik vind die negatieve test zo deprimerend, daar word ik echt verdrietig van. Dat heb ik ook als ik ongesteld word, maar dat is toch een ander gevoel en duurt minder lang. Ik gebruik geen ovulatiestesten, omdat ik dan inderdaad weet wanneer het echt moet. Als ik dat tegen manlief zegt word het helemaal niks, dat weet ik zeker. Nu in de klusweek heb ik al dagen waarop het moet, dat moeten we echt plannen. Vroeg thuis zijn allebei en het dan ook nog proberen leuk te houden.. Erg lastig allemaal, met de ovutesten wordt dan nog lastiger denk ik, dus tot nu toe nog niet gebruikt. Ik zit nu in de 7e maand met Clomid, mag hierna nog 2x en dan ga ik over op spuiten. Wat betekent dat ik continu naar het ziekenhuis moet, dus dan weet k vanzelf wanneer mijn eisprong komt.. Maar ik hoop nog steeds dat het me bespaard blijft en dat het binnen nu en 3 maanden gaat lukken...
Bah,ik ken het! Ben ook vaak zo nerveus! Vooral als ik overtijd ben. Gelukkig krijg ik nu wat zicht in m'n cylcus en weet meestal toch wel dat het niet raak is. Ik zit nu ook in de wachttijd en voel helemaal NIETS dus niet raak. Ook veel pukkels. Dat nerveuze word nu dus wel minder gelukkig Maar ik heb het heel erg gehad,ook dat ik er niet van kon slapen. Trouwens ik test zelf ook bijna nooit! De teleurstelling is idd heel groot zoals xxPetra al zegt. Zie nog liever eerst het rood dan een negatieve test. Jakkes!
Ik weet het , maar kan het toch iet laten om te testen.... en het kost nog een vermogen ook hahaha. Ik gebruik zelf geen medicijnen of hormonen, want volgens mijn bloed is alles prima, ook mijn cyclus is stipt om de 27 dagen.. HSG was ook goed, alleen mn baarmoeder wat naar achteren gekanteld, maar dat kan geen kwaad schijnt. was erg opgelucht dat alles goed was, maar nu ook wel frusti dat na netjes om de dag klussen we nog steeds geen resultaat hebben !! ben benieuwd naar de volgende stap !
Laat ik hier even heel duidelijk in zijn, zwanger worden doe je tussen je benen, niet tussen je oren Succes!