Hallo allemaal, Ik ben net de 4 wk 3dgn zwanger en heb buiten vermoeidheid om totaal geen symptomen, aangezien ik in januari een miskraam had met 6,5 wk en toen erge hoofdpijn, misselijkheid.... En nu niks... Ik word er best onzeker van, terwijl ik bij mijn eerste zwangerschap ook geen symptomen had en bij de tweede ook niet, die twee zwangerschappen zijn ook helemaal goed gegaan dus daar zit wel een lichtpuntje voor mij. Een week voor mijn miskraam kreeg ik bloedverlies, en als ik zo rond de vijf weken ben dan zal de zenuwe wel echt doorbreken en in constant op het toilet zitten om te kijken of ik bloed kan zien of niet pfff... Ik had ik afgesproken dat ik pas met 9 weken een echo wilde omdat het daarvoor ook zo onzeker kan zijn hoever je bent en klopt het hartje wel of niet, nou ik denk dat ik die negende week niet ga halen want de zenuwe zijn nu af en toe al niet houden, ik ga vragen of ik over 3 weken een echo mag met 7 weken dan zou het hartje al moeten kloppen en als dat zo is dan valt er al een last van me schouders denk ik. De eerste weken lijken wel eeuwen te duuren, zijn er meer dames die dit gevoel herkennen??
jah hier ook voel er niks van , alleen een behorlijk opgezette buik (2e zwangerschap) heb zelf nooit een mk gahad maar heb t idee dat als ik niks voel dat t een leeg vruchtzakje is of zo bij de eerste merkte ik wel duidelijk dat ik zwanger was ,
Ik ben ook heel onzeker geweest. Ik had regelmatig bruin- en rozeverlies. Na een week heel misselijk en moe geweest te zijn was het ineens beter.. en een paar dagen later heb ik dan rood bloedverlies gehad, dus was helemaal in paniek. Heb dan iets vroeger een echo gehad, maar ik heb een mooi hartje zien kloppen en alles zag er heel goed uit! Dus niet wanhopen, het kan allemaal goed gaan! Ik was 7 weken en 5 dagen op het moment van de echo. Het wachten duurt inderdaad heel lang, en daar heb ik geen trucjes voor... Komt allemaal wel goed meid! positief blijven! groetjes
Ik ken het heel goed Ik ben nu 11 weken zwanger en mijn onzekerheid is gelukkig wel wat minder geworden doordat ik vorige week een goede echo heb gehad en het hartje heb gehoord, maar ik blijf nog steeds bang. Vorig jaar heb ik een vroege miskraam gehad en ik ben heel bang dat het weer mis gaat. Ik heb al een paar keer gehad dat ik 's nachts wakker werd door krampen in mijn buik en dan dacht ik echt "nou dit was het dan". Ik heb ook bijna nergens last van, geen misselijkheid, ook niet erg moe, wat aan de ene kant wel lekker is natuurlijk maar het maakt me wel onzekerder. Ik heb zelfs nog een keer een test gedaan, toen ik 8 weken was omdat ik me afvroeg of ik nog wel zwanger was. Volgende week nog een echo en ik hoop dat ik me daarna een beetje kan ontspannen. De dagen kruipen echt voorbij.... Sterkte in ieder geval, ik kan me heel goed voorstellen dat je een eerdere echo zou willen. Ik vond het echt lang duren, pas met 10 weken.
ik herken je helemaal.. ik heb in dec een miskraam gehad en in januari was ik weer zwanger. ik vind na de miskraam de zwangerschap wel heel spannend..ik blijf constant onzeker. heb met bijna 8weken de eerste echo gehad, omdat ik ook veel stresse eromheen heb gehad en vond het zelf wat prettiger. succes de komende weken! bij mij zijn de symptomen ook niet hetzelfde hoor. mijn 1e,2e en 3e zwangerschap zijn allemaal anders geweest. (2e is de miskraam) ik hoop dat je snel kunt genieten van je zwangerschap!
Heel herkenbaar! Ik ben voor de eerste keer zwanger, waardoor je niet echt weet wat je kunt verwachten. Mijn symptomen zijn minimaal: gevoelige borsten en af en toe wat een steekje in m'n buik. Niet misselijk, nog niet echt een buikje...heb wel ineens snel vette haren. Maar of dat met zwanger zijn te maken heeft vraag ik me af. Ik heb vanochtend nog maar een testje gedaan...gewoon even checken. Maar zo'n test zegt natuurlijk niets over of alles goed is van binnen. Of het netjes op z'n plekkie zit...of 't hartje klopt... Ik moet nog 3,5 week wachten voor m'n eerste echo. Tjee, wat duurt dat lang!
Hier ook 1 die erg onzeker is. Het is onze eerste en ik ben zo bang dat het fout gaat of dat de 1e echo (eind april) niet goed is. Tja... het enige wat ik kan doen is afwachten en heel hard hopen dat het allemaal goedkomt. Sterkte iedereen!
Ik heb helaas 9 miskramen moeten doorstaan, waarvan een met bijna 12 weken. Hiervan toen 2 echo's gehad met hartactie en bij de 3e blijft het angstvallig stil. Het hartje was gestopt met kloppen. Opnieuw was het over voor ons.... Helaas heb ik geen tips voor je, de eerste tijd is het moeilijkst en hoe dan ook moet je proberen positief te blijven, ik ben nu 16 weken en nog steeds heb ik het er heel moeilijk mee. Elke wc beurt heb ik nog het "wcpapier-syndroom" (kijken of er bloed is). Stom natuurlijk, zorgt alleen maar voor stress. De baby echter doet het goed. Ligt op groei, etc. Het is erg moeilijk een miskraam en heb je er een gehad (of meer) maakt t je enkel maar onzekerder met een volgende zwangerschap. Helaas is er niets anders aan te doen, dan ontspannen, ontstressen en positief blijven denken, evt aan de vk of gyn om een extra controle of echo vragen... Ze begrijpen je situatie van onzekerheid echt wel... Positief blijven en denk aan je kleintje op komst...
Ik ken die onzekerheid ook wel.... Ik denk dat ik pas rust heb als ik de echo heb gezien. Bij elk gevoeltje denk ik hoort dit wel.... Het is ook moeilijk te geloven als je de kleine nog niet gezien hebt maar het enige dat je kan doen is afwachten helaas Succes iedereen! Liefs Claudia
Hier ook een onzekere muts hoor! Het ene moment voel ik me hartikke zwanger (misselijk), en het volgende moment heb ik echt heel erg het gevoel dat er wat helemaal niet goed zit. Ik wil me zo graag verheugen op de baby, maar wil mezelf ook goed voorhouden dat het weer mis kan gaan. (met 7 wk een mk gahad in augustus). Ik mag 20 april voor de eerste echo, ik zou dan rond de 6,5 week zijn. Mocht er dan niks te horen zijn dan een week later terug. Behalve vlagen van misselijkheid en steekjes in de buik heb ik nergens last van. Wel vooral savonds een bollere buik, maar dat zegt volgens mij ook niks. ellendig dat afwachten, het verpest het genieten!