Wie ook zo'n last van striae?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Zaantje25, 22 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zaantje25

    Zaantje25 Lid

    31 mrt 2011
    83
    0
    0
    Nou het onderwerp zegt het al.. Wie heeft ook zo'n ontzettend last van striae?

    Dit is mijn eerste zwangerschap en ben nu 37.2 weken zwanger. In een korte tijd heb ik van 1 klein streepje, een tal van strepen gekregen.
    Natuurlijk weet ik dat het erbij hoort en vind het ook niet zo'n punt. Maar als ik naar andere vrouwen in mijn omgeving kijk hebben zij zo weinig striae, het is bijna niet te zien.. en dat terwijl het hun 2e of 3e zwangerschap is.

    Het jeukt en brand zo verschrikkelijk bij mij en mn hele buik zit vol rooie dikke grote grove strepen. Daarnaast heb ik ook paarse vlekjes op mn heupen gekregen. Door het rekken krijg ik natuurlijk jeuk, en zonder dat ik het merk(bijv in mn slaap) kras ik mezelf zowat open. En dan word ik wakker en dan denk ik shit, waarom doe je dat nou zo wordt het alleenmaar erger.
    Ik heb ook van die kleine bultjes gekregen op mn buik, voornamelijk OP mn striae. Het lijken net kleine puistjes zeg maar en die jeuken het ergst!

    Kortom mn hele buik zit vol met strepen, krassen striae en bulten. Lijk net een zebra!
    De striemen zelf vind ik opzich niet zo'n big deal, maar de jeuk en branderigheid eromheen is zo irritant:(
     
  2. naatje218

    naatje218 Actief lid

    21 jul 2007
    259
    0
    0
    Het is helaas erfelijk en je kunt er niks aan doen, probeer bio oil te smeren, misschien geeft dat wat verlichting.. Ik heb er gelukkig in me 1e zwangerschap geen last van gehad en nu ook nog niet, maar bij mij heeft in de familie niemand het?!

    Vraag anders even aan je huisarts wat je aan de jeuk kunt doen.
    Succes en geniet nog even van de laatste weken

    Gr. Naatje
     
  3. gien

    gien Fanatiek lid

    30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    hoi zaantje!

    hier nog een zebra... :) voornamelijk van de zwangerschap van mijn dochtertje overgehouden en bij deze zwangerschap is 1 streepje een halve cm doorgescheurd... voor nu valt het dus mee!

    moet zeggen dat ik er ook niet zon probleem mee had, totdat ik bevallen was want mén! toen zag me buik er echt niet uit :$ hihi

    nu zijn ze gelukkig alweer een stuk lichter ondanks dat ik weer zwanger ben maar ik hoef iig nooit meer in bikini.. snik!

    heb er zelf dus wel moeite mee gehad maar omdat mijn man ook zei kijk eens wat je er voor terug heb gekregen, vind ik het nu helemaal niet meer erg! de een krijgt het nou eenmaal en de ander niet, er is ook helemaal niks aan te doen helaas...

    misschien als je je buik insmeert met een dikke creme dat de jeuk er een beetje afgaat? dat is wel heel vervelend daar heb ik dan weer geen last van maar dat trekkerige gevoel herken ik wel soms..

    wist je dat 'jonge meiden' er veel meer kans op hebben? best balen ;)
     
  4. Zaantje25

    Zaantje25 Lid

    31 mrt 2011
    83
    0
    0
    Hai naatje,

    ik heb vanaf het begin van mn zwangerschap elke dag Mama buikbalsem van Ziwtsal gebruikt. Ik vond het zo fijn om te smeren het rook ook zo lekker. Naja blijkbaar dus niet geholpen.
    Maar als ik het nu smeer dan jeukt het nog meer omdat het natuurlijk plakt aan je buik.

    Daarna ben ik overgestapt op olie, maar dat is nog vettiger en geeft nog meer jeuk. Het neemt overigens wel de branderigheid wat weg.
     
  5. Zaantje25

    Zaantje25 Lid

    31 mrt 2011
    83
    0
    0
    @ gien,

    Ben idd beniewd hoe mn buik eruit ziet als alles ''hangt'' haha!
    Je man heeft gelijk! en zo probeer ik ook te denken.. ik krijg er uiteraard wat moois voor terug!!
     
  6. gien

    gien Fanatiek lid

    30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    ja idd en aangezien mijn hele familie zowat onder zit haha had ik het alwel verwacht dat scheelt, heb overigens bij me eerste zwangerschap ook iedere dag netjes gesmeerd, het helpt dus he le maal niks! dus nu doe ik het alleen als ik er zin in heb..

    via de huisarts is er volgens mij wel iets van poeder ofzo te krijgen wat ze ook geven als je zwangerschapsjeuk hebt.. misschien moet je daar is naar vragen!
     
  7. tugbiss

    tugbiss Lid

    3 jul 2011
    44
    0
    0
    mn eerste zwangerschap, trouw gesmeerd en nu toch een landkaart op mijn hele buik.. baal er ontzettend van maar jaa, niets aan te doen.. mn ma heeft er trouwens geen last van gehad, oma's ook niet..
     
  8. Redhead

    Redhead Fanatiek lid

    28 dec 2010
    2.652
    0
    36
    Omgeving Haarlem
    Hier nog een zebra. Ik kreeg al kleine striempjes vanaf week 10 en het is alleen maar erger geworden. Het lijkt net of ik aangevallen ben door een wild beest :(.

    De jeuk herken ik ook wel. Bij mij werkt de buikbalsem van Etos het beste tegen de jeuk, en heb Weleda olie, Zwitsal buikbalsem en nog iets van cacaoboter geprobeerd.
     
  9. janneke000

    janneke000 Fanatiek lid

    29 dec 2010
    1.049
    2
    36
    Hier ook! Met mijn eerste zwangerschap tot net boven mijn navel en tot precies in mijn zij. Nu scheurt het boven mijn navel ietsje verder... Het wordt idd wel witter, maar echt mooi wordt het niet meer. Als de spanning eraf gaat (na bevalling of afvallen) gaat het een beetje lubberen... :(
    Tegen de jeuk! Mentholgel!!! Mag tijdens de zwangerschap, gewoon bij drogist te halen en voelt heeeeeerlijk koel! Wat verder ook bij mij helpt is van Vaseline een bodylotion. Dat is er zo een zonder allerlei toegevoegde rotzooi en parfum. Dat jeukt dus niet extra en voelt wel heerlijk :D
    De mijne is trouwens geen landkaart, maar de metro van Parijs :D Handig :p :D
     
  10. Chai

    Chai Niet meer actief

    Hoi,
    Ahhh wat jammer he als je ze eenmaal op ziet komen bij je mooie zwangere buik.
    Ik kreeg ze ook toen ik langzaam aan overtijd ging lopen.
    Echter kan je het opzich wel beperken door je huid goed elastisch te houden doormiddel van veel water drinken en te zorgen dat je huid niet uitdroogt.
    Ik weet dat striae erfelijk is maar.... er is hoop.
    Bij sommige vrouwen gaan ze nooit weg maar bij de ander echt wel hoor, zeker met de goede naverzorging na de bevalling.
    Bij mij zijn ze al bijna een met mijn eigen huidskleur inmiddels en ze waren echt ERG.
    Verder de jeuk, tjah... dat had ik ook.
    Bij mij hielp talkpoeder wel en sudo crem.
     
  11. nana33

    nana33 VIP lid

    17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Zaantje & Janneke: Vanaf wanneer kregen jullie de striae? Ik voel het nu toch wel steeds meer trekken. M'n huis begint nu ook echt strak te gaan staan en heb het idee dat ik elke ochtend wakker kan worden met een buik vol streepjes.
     
  12. janneke000

    janneke000 Fanatiek lid

    29 dec 2010
    1.049
    2
    36
    De eerste keer met 26 weken de eerste geloof ik... Alhoewel, ik had er meteen 5.... Had nog ijdele hoop dat het bij 5 zou blijven, maar helaas :D Deze tweede keer bij 30 weken dat ik zag dat er 1tje verder scheurde... Nu zijn er een stuk of 10 een beetje bijgescheurd, maar het ziet er lang niet zo erg uit als de eerste keer. Toen was alles natuurlijk paars/rood.... Nu is het merendeel wit en een paar kleine stukjes wat rood. Ik hoop alleen dat het niet veel verder omhoog scheurt nu... Nog heel eventjes!!! :D Ik heb trouwens wel eens gelezen over pas scheuren bij de bevalling... :(
     
  13. Maybe01

    Maybe01 Actief lid

    30 aug 2010
    408
    0
    0
    Ik kreeg striae vanaf week 7/8. Ik hoopte toen nog dat het wat anders was en het weer wegging. Maar ooit ooit gaat het weer weg. Het lijkt bij mij of ben ik aangevallen door een tijger. Ik zal er een foto bij doen ben ook heel benieuwd naar jullie strae. En ja mensen in mijn omgeving hebben het ook nooit gehad, wel gek he dat alle mensen in je omgeving de vervelende zwangerschapskwaaltjes nooit hebben gehad!

    Nu is deze foto van onder genomen, dan zie je dus zelf ook pas voor het eerst hoe erg het eigenlijk is, ik schrik er gewoon zelf een beetje van.
     
  14. duimerijntje

    duimerijntje Bekend lid

    22 jun 2008
    720
    0
    0
    @Maybe01: Jeetje meid, want zijn ze breed en donker bij jou!! Gelukkig wordt die kleur wel echt minder, weet ik uit ervaring.

    Ik heb juist talloze van die mini streepjes. Mijn eerste zwangerschap kreeg ik ze vanaf week 34 en liep tot 42. Toen zat ik helemaal onder! Daarna is het langzaam wat weggetrokken. Nu ben ik 36 weken en heb er zover ik kan zien amper tot niets bij gekregen *klopt af*. Het was ook eigenlijk niet meer mogelijk om er meer bij te krijgen. Alles was al gescheurd zo ongeveer.
     
  15. Maybe01

    Maybe01 Actief lid

    30 aug 2010
    408
    0
    0
    Ik krijg er 2 dus misschien heeft dat er mee te maken, de gyn keek naar mijn buik en zei al: eigenlijk is een mens niet gemaakt om een meerling te krijgen, toen dacht ik uhm dan zal ik wel meer dan gemiddeld hebben haha. Maar ik maak me er niet druk om, ze gaan wel weer weg.
     
  16. K1986

    K1986 Actief lid

    18 jan 2011
    214
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou ik ben 1 lopende zebra..al mn strepen zijn vers van de pers..nog lekker rood en paars..GEWELDIG!

    heb ze echt overal, zelfs mn onderarmen, knieholtes kwamen er later bij! vreselijkkkk!
     
  17. Maybe01

    Maybe01 Actief lid

    30 aug 2010
    408
    0
    0
    kan dat ook? Ik dacht alleen op je buik. Ik begin mezelf meteen te bespeuren op strepen ergens anders haha.
     
  18. Chai

    Chai Niet meer actief

    aiii Maybe01,

    Wel knap hoor dat je er zo mee omgaat.
    Bij mij leek het wel mee te vallen maar pas als je bevallen bent zie je de echte schade helaas..
    Ik kan je wel adviseren gelijk na je bevalling aan de nazorg te beginnen, het kost veel tijd, moeite en gedult.
    Maar het is het wel waard.
    Ik dacht in het begin dat het niet hielp maar ben doorgegaan gewoon 2x per dag masseren met knijptechniek en speciale lotion en het is echt super mooi aan het worden, al had ik het nietzo erg als jou hoor.
     
  19. Maybe01

    Maybe01 Actief lid

    30 aug 2010
    408
    0
    0
    Wat voor lotion gebruik je dan? Weet je ik heb elke dag 2 a 3 keer mijn buik ingesmeerd en dan krijg je nog striae, dus het maakt niets uit. Mijn onderhuid is gewoon totaal gescheurd, en best raar want ik heb geen buik van een tweeling, nog niet eens van een. Maar bij mij zitten ze gewoon heel erg naar voren denk ik. En als ik mijn kindjes voel trappen of de hik hebben, dan denk ik wat kan mij die paar strepen schelen!

    Maar straks wil ik er wel vanaf hoor haha dus wat voor lotion gebruik jij>?
     
  20. jomidi

    jomidi Bekend lid

    13 okt 2010
    904
    1
    0
    Ja maybe, ik denk dat het probleem bij jou gaat worden dat ze wat breed zijn. Die kleur trekt wel weg.
    Ik ben ook een zebraatje, (pas na 40w eken gekomen, zucht)
    Ze waren weliswaar iets minder breed, maar na twee zwangerschappen kun je echt goed zien at ik volop straie heb gehad, vooral in zonlicht. En het voelt gewoon als groeven op je huid. Ik heb me bij de eerste het leplarurus gesmeerd, voelde me zo genaaid toen ik bij 40+ begon te scheuren, dat ik het bij de tweede niet eens geprobeerd heb.

    Hmmm, het gaat nogal over mij lees ik terug.
    Succes en idd, je hebt een mooi buikkie man, voor de duur en twee kindjes. Wat zal het bijzonder zijn, om twee kindjes gelijk te mogen dragen. Weet je ookw at het gaat worden?
     

Deel Deze Pagina