Wie ook zonder babyfoon binnenshuis?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Lousaa, 6 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Simpele vraag: wij willen binnenshuis eigenlijk geen babyfoon gaan gebruiken. Maar tegenwoordig kijkt iedereen je dan aan of je gestoord bent. Zij hebben dan zo'n ding staan dat ze hele avond zogenaamd veiligheid geeft. Soms zelfs met beeld. Ik zou daar echt niet aan moeten denken.

Wie doet het ook zonder, net als in the good ol' days?

2. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    student: bedrijfs administratie
    Almere
    Ik heb er ook geen maar woon dan ook in een appartement. Met een 1 gezinswoning zou ik er twee keer bij nadenken.

3. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Wij hadden er wel een, maar achteraf konden we het zonder best horen allemaal. Dus hij heeft ook vaak ongebruikt in een mandje gelegen. Wel vond Finn het muziekje altijd fijn (nog steeds eigenlijk).

Voor de baby wacht ik even af tot het kamertje af is, dan testen we even of het geluid beneden te horen is. Anders ga ik zeker geen nieuwe halen!

Oh en met beeld...mn man zei het toen een keer...nou die komt er echt niet in hoor!

4. bloempje28

bloempje28 Actief lid

17 aug 2010
    412
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden er geen, maar na 2 weken toch eentje gekocht, als we beneden zitten dan hoor je niet goed als de baby huilt, dus steeds was het hoor ik iets, en toch maar weer kijken, toen maar besloten een babyfoon te kopen, gaf veel meer rust.

5. Amethist

Amethist Niet meer actief

Wij hebben er geen. Nooit gehad ook. Als 1 van de kinderen huilt, dan kan ik het ook prima horen zonder babyfoon. Maar daar moet ik wel bijzeggen dat wij in een wat ouder huis wonen met houten tussenvloeren en het dus best gehorig is. Verschillende vrienden van ons wonen in een nieuwer huis en daar heb je echt wel een babyfoon nodig, anders hoor je je kindje echt niet.

6. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.299
    11.063
    113
    Heb m nog niet, mis m wel. Als ik onder de douche sta of aan t koken ben onder de afzuigkap, hoor ik toch echt niks, ook al zijn alle deuren open en wonen we in een klein appartement. 's Nachts slaapt dochter in onze kamer trouwens.

Wat ik nu doe totdat lief eindelijk heeft besloten welke babyfoon hij wil: ik bel met mijn mobiel de huistelefoon, zet beide telefoons op speaker, laat mijn mobiel bij haar en neem de huistelefoon mee....

7. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Wij hebben er wel eentje maar dat moet ook wel anders horen wij hem echt niet.

Vraag me wel af hoe mensen zonder babyfoon doen als jullie bijvoorbeeld in slaap vallen op de bank?!
    Ik snap inderdaad niet waarom je geen babyfoon zou kopen voor de kosten hoef je het niet te laten je hebt ze al voor 30euro...

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ook met.. Al de gangdeur dicht zit, hoor je 0,0 van boven. Betonnen tussenvloer helpt dan niet.

En het is ook handig, kan ik even met de oudste naar de speeltuin op de hoek, als de jongste tukt..

9. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Hier hetzelfde! Als ik niet in een appartement zou wonen zou ik zeker wel een babyfoon aanschaffen.

10. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik slaap nooit op de bank. En dan nog...áls ik in slaap zou vallen zou ik het evengoed horen als 1 van de kinderen wakker wordt en gaat huilen of op een andere manier kenbaar maken dat ze eruit willen.

En de reden dat ik er geen koop -> ik heb het niet nodig. Dus waarom 1 aanschaffen als ik 'm niet nodig heb?

11. Ronja

Ronja Actief lid

8 feb 2011
    459
    0
    0
    (kinder)fotograaf
    Den Bosch
    Wij hebben er nu ook nog niet een aangeschaft. Komt vast nog wel, gewoon om er een in huis te hebben.

Mijn man en ik werken beide vanuit huis (dus zijn de meeste tijd samen in huis of één van ons is thuis). Daarbij willen we graag dat onze zoon in de woonkamer komt te slapen als dit lukt. Dat zit in de planning in ieder geval. En naast ons bed staat een wiegje voor de nachten.

Voor ons is het dus een 'koop voor later'. Als het nodig is is het dezelfde dag nog gekocht.

12. danip

danip Niet meer actief

wij hebben er nog geen, maar ik denk wel dat er hier 1 komt omdat je dus echt helemaal niks van boven hoort als je beneden zit. Ik hoef echt niet elke zucht of scheet te horen, maar omdat ik voed op verzoek moet ik toch echt wel horen wanneer ze wakker wordt, en dan nog het liefst voor ze gaat huilen (en zelfs dat hoor je hier echt niet) Ook met regeldagen lijkt het me dan heel onhandig als je geen idee hebt of je beeb boven ligt te schreeuwen omdat ze honger heeft.

13. zustertje

zustertje Niet meer actief

WIj hebben er wel een in huis staan voor overdag/avond wij wonen in een oud huis (meer dan 100jaar met planken vloer boven) maar als Nina huilt hoor je ze echt niet...
    Onze babyfoon staat niet heel ''strak'' ingesteld ze moet ook flink geluid maken wil je het door de babyfoon horen. Er zit ook een camera in zouden we zelf nooit kopen maar deze babyfoon kregen we bij de ouders van nu.

14. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Hier ook geen een hoor. Bij de oudste hebben we m gebruikt toen ie na n half jaar voor het eerst op z'n eigen kamertje ging. Toen dat n week goed ging hebben we m uitgezet. Bij de tweede nooit gebruikt en nu bij de derde ook nog niet.

15. pris87

pris87 Actief lid

20 apr 2009
    180
    0
    16
    revalidatie afdeling
    in de buurt van R'dam
    Wij hebben er ook 1 staan terwijl onze dochter al 2 en half is. Voor de tweede zal er ook 1 bij komen. Ik vind het gewoon een fijn idee dat ik d'r gelijk hoor als er wat is. Wanneer ze boven op bed ligt en wij zitten benden hoor ik d'r echt niet en daar wordt ik onrustig van.

16. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Ik heb er 1, mét camera. Ik vind het ideaal. De televisie kan gewoon op een normaal volume, de deuren kunnen dicht, kan lekker in de tuin zitten etc. Anders zou ik alleen maar geconcentreerd zitten luisteren of ik haar wel of niet hoor.

Het voordeel van met camera vind ik dat ik kan zien wat ze aan het doen is. Huilt ze omdat ze d'r speen kwijt is, omdat ze op dr buik is gerold en niet meer terug kan, of is het even het inslaaphuiltje. Als het het inslaaphuiltje is, scheelt dat mij weer een x traplopen, haha!
    Maar ook straks, als ze wat ouder is, is het wel fijn om te kunnen zien wat ze aan het uitspoken is.
    Het is gewoon heel erg handig, niet noodzakelijk. Een luxe waar ik heel blij mee ben!

17. Purk

Purk Niet meer actief

Nee wij gebruiken hem niet. Wij kunnen in de woonkamer alles prima horen dus hij is niet nodig. Voor een borrel bij de buren gebruiken de de babyphone app op de ipad en iphone

18. Onje

Onje Niet meer actief

Dat ligt volledig aan je woning lijkt mij?

19. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Hier wel een.
    Woonden eerst in 100+ jaar oud huis, en je hoorde hasr niet savonds met tv aan. Dus dag 4 kwam de babyfoon in huis.
    Ik zou niet meer zonder kunnen, zo handig!
    En ja met camera, kan dan gelijk zien of het meenis is of niet.
    Nu wonen we in een jaren 80 woning en hoor je echt geen biet als je bemedem zit, ook zonder tv.

20. Anita1983

Anita1983 Bekend lid

18 aug 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
    Wij hadden hem bij de eerste ook niet. Op een gegeven moment gekocht omdat ze regelmatig benauwd is. Dan wil ik d'r uiteraard kunnen horen. Maar tussendoor, in de goede periodes staat ie uit. Bij de jongste gebruiken we hem ook niet. Ik vind het maar niks om elk kreetje te horen. Als ze huilen hoor je t wel. O ja, wij wonen in een goed geïsoleerd nieuwbouwhuis.

Deel Deze Pagina