Au, mijn borsten!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Christy79, 25 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Christy79

Christy79 Actief lid

14 jul 2009
    378
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    Dag meiden!
    Ik heb even een vraag in de hoop dat iemand het herkent (en een oplossing of geruststelling heeft ;)).
    We zijn inmiddels 19 weken zwanger van onze tweede, maar sinds een week of 3 doen m'n borsten me zo ontzettend zeer... Ze zijn ook mega gegroeid (had D/E en zit nu in F) en voelen enorm warm aan. Vooral rechts doen zeer, zelfs als ik de huid lichtjes aanraak.
    Herkent iemand dit, is het een "groei-fase"? Of kan het zijn dat er toch iets van een ontsteking of zo zit? Het is echt een vervelende pijn, niet zoals aan het begin van de zwangerschap, toen voelde het heel anders toen ze "groeiden" :)
    Alvast bedankt!
    Groetjes Christy

2. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ik heb er geen verstand van en ook geen ervaring, maar ik denk dat ik in jou geval toch even langs de HA zou gaan. Vooral dat ze warm aanvoelen (allebei of maar 1?) klinkt mij als een ontsteking ofzo in de oren. Maar nogmaals, ik spreek niet uitvaring.

Sterkte ermee!

3. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Hoi Hoi,

Het zou evt een beginnende borstontsteking kunnen zijn.
    Alleen vind ik wel dat je er al lang last van hebt.
    Meestal word je van een borstontsteking namelijk zelf ook niet lekker. (rillerig, koorts,hoofdpijn)
    Ik heb het gehad met 25 weken.
    Bij mijn voelde ook mijn borsten erg pijnlijk en op de plek waar het pijn deed was het rood en gloeide..
    Ik zou er even mee langs de huitasrts gaan, misschien heb je last van verstopte melkklieren.

Succes,

4. Daan04

Daan04 Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.985
    20
    38
    Leerkracht
    Drenthe
    Ik heb het volgens mij nu ook! Ook wat jij zegt, gloeien zo warm.. En ontzettend zeer! In mijn bh, maar ook zonder bh.. Maar we hebben het er voor over:)

5. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ik had borstonsteking zonder er ziek van te zijn. Ik had ook geen rode plekken, ging niet naar de ha, want ik dacht zwanger te zijn :). Na een week ofzo kwam er idd wel een dikke rode plek, en daarna was het in twee dagen over. Eigenlijk voordat ik naar de huisarts kon gaan voor medicijnen ofzo.

Het was wel maar in 1 borst. Daarom en omdat het na 3 weken nog niet over is gegaan, zou ik bij jou toch denken aan zw-klacht, maar de vk bellen kan zeker geen kwaad, toch??

6. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Mijn borst(en) doen ook best veel pijn! Veel meer dan bij de eerste! Voelen warm en er is 1 plek die af en toe steken geeft! Ik dacht zelf dat het gewoon bij de zwangerschap hoort....

Deel Deze Pagina