Hoe groot is de kans dat ik zwanger ben?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Klachtje, 19 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klachtje

Klachtje Actief lid

30 aug 2012
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Klachtje, 19 mrt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 mrt 2013
    Goede morgen dames ik heb een vraagje.. (Misschien wel een beetje een stom vraagje:D)

Wij zijn bezig voor ons eerste kindje.
    Wij proberen het gewoon op de gok te doen, en ik hou alles bij via Womenlog. ( Mocht het na een half jaar nog niet gelukt zijn, gaan we ovulatietesten gebruiken, dit is trouwens de 3e maand )

Mijn cyclus was 37 - 29 - en nu nog afwachtend. Vermoedelijk 2 dagen voor menstruatie als ik weer uitga van 29 dagen.

Nu is mijn vraag, Womenlog geeft aan dat ik van 3 tot en met 10 maart vruchtbaar ben, en 7 maart me eisprong zou moeten hebben.. Nu is dit allemaal een gok en vertrouw ik hier ook niet volledig op!

Maar mijn vraag is, heb het de 2e 3e 5e 6e 7e en 10e gezellig gehad, maar de 7e zijn we maar gestopt omdat het bij ons beide niet wou lukken ''klaarkomen'' Hoe groot is dan de kans, mocht het wel kloppen die womenlog dat ik dan zwanger zou kunnen zijn?? Zit nu 2 dagen voor mijn vermoedelijke menstruatie.
    Heb ook nog geen voorbode van de menstruatie, normaal heb ik een week lang knallende koppijn, en erge buikpijn, nu helemaal niks! (begin dec gestopt met de pil)

-En loop met rugklachten bij de fysio ma zo erg als nu heb ik het nog nooit gehad?
    -Ben ook misselijk na een bakje koffie
    -Heel erg moe
    -Iets gevoelige tepels

Liefs Klachtje.

2. Missyou

Missyou Lid

14 mrt 2013
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Klachtje,
    Het kan zeker zijn dat je zwanger bent. Sperma kan wel tot 72 uur leven, dus op het moment van de eisprong, kan er best nog levend zaad in je hebben gezeten. Hierdoor kun je best bevrucht zijn.
    Spannend. Laat je het even weten, ben benieuwd.

3. Klachtje

Klachtje Actief lid

30 aug 2012
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke, nou als ik 2 dagen voor me vermoedelijke menstruatie zit, ga ik nu even niet meer drinken. En gooi ik er straks wel een testje tegenaan. Heb niet echt rare klachten?? Enkel me rug tepels moe en misselijk. Maar dat kan ook weer bij de menstruatie horen.. Zal vanavond wel even posten hoe me testje was.

4. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    Spannend meid, ben benieuwd wat de test zal zeggen

5. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Wat vooral belangrijk is, welke dagen inde cyclus zijn die data geweest? De fase tussen je ei en menstruatie hoeft namelijk niet 14 dagen te zijn, dat is een gemiddelde. Het kan behoorlijk varieren van in incidentele gevallen van 5 tot 18 dagen.
    Als je alleen met een kalender wilt werken, laatst stond hier een link naar een goede waar rekening werd gehouden met verschillende momenten ipv gemiddeldes.

Maar om je vraag te beantwoord. Natuurlijk kun je zwanger zijn. Elke keer dat je op het juiste moment klust heb je weer 15% kans op een zwangerschap.

En wat betreft dat drinken, ik drink sowieso niet veel. Maar dat zijn dingen die zou ik pas doen als je test positief is. Je gaat pas een bloedband krijgen in de 5e week. Dus zolang de test negatief is, heb je geen directe bloedband. Uiteraard is minderen of stoppen sowieso goed voor de eivoorraad, maar als het een aardige tijd gaat duren, kan dat wel heel lang zijn voor onthouding.

6. simoontje123

simoontje123 Fanatiek lid

18 feb 2013
    1.285
    0
    0
    gastouder bij twee gezinnen
    Omgeving den bosch
    Hihi las ff mer, maar klachtje bedoelt niet drinken voor de test zodat ie wat geconsentreerder is.

7. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Oh hahaha. Foutje :D

8. Klachtje

Klachtje Actief lid

30 aug 2012
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Test was negatief, dus zal wel gewoon ongesteld worden dan..

Hoop snel voor iedereen op een zwangerschap!! :D

9. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    He wat jammer :( maar zou de hoop nog niet helemaal opgeven.. kan nog he. Met welke test heb je getest?

10. Missyou

Missyou Lid

14 mrt 2013
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jammer, maar misschien heb je wel te vroeg getest, zodat dat hormoon nog niet genoeg in je lijf zit. Ik zou volgende week (mocht je nog niet ongesteld zijn) gewooon weer een test doen.

11. Klachtje

Klachtje Actief lid

30 aug 2012
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet niet echt wanneer ik ongi moet worden, zit op dag 29.. Kan nog alle kanten op, ben in dec gestopt met de pil, dus nu uitgaande van weer 29, ben ik vandaag op mijn nod. Heb wel die gemene hoofdpijn en buikpijn nu, dus zal wel ongi worden.. Aankomende maand gewoob om de dag gezellig maken, en kijken of dat ons wat brengt hihi..

Deel Deze Pagina