@hexje: Bedankt zal allemaal goed komen. Bij de echo die ik heb gehad met 16 weken lagen ze zelf goed op schema en wat ze konden beoordelen was allemaal goed. Las ook dat je erg misselijk bent. Hier kan ik me bij aansluiten.Erg vervelend.Ben zo'n 10 kilo afgevallen. Gaat nu sinds anderhalve week iets beter.Alleen 's ochtends nog last van misselijkheid. Qua vermoeidheid is het de ene dag ook beter dan de andere maar ik werk ook 36 uur en lig na mijn werk ook ff op de bank hoor. Gewoon lekker doen wat je gevoel je ingeeft moet nu goed voor jezelf zorgen @patroeschka: Zo das al een mooi buikje he. Bij mij is het pas sinds ong 2 weken dat je gaat zien dat het een buikje wordt @ Lima: idd vaak controle's maar ja die hebben jullie ook en vind het niet erg om telkens de 2 wondertje weer te zien via de echo's
hierbij nog een vraag voor de dames die al wat langer zwanger zijn: Is jullie ook geadviseerd om met 28 weken te stoppen met werken?
Ja, ze zei bij ons al met 26 weken. Maar zit toch in de ziektewet dus heb er niks mee te maken. Het zijn mn 2e en 3e kindje.. vandaar dat ik al een wat grotere buik heb.
@laika...nee daar hebben ze het bij ons helemaal niet over gehad. Nu voel ik me prima en heb nergens geen last van....Ik zal volgende week de gyn eens vragen of het toch niet verstandig is....Is wel een lekker idee eigenlijk Het is inderdaad erg vervelend om telkens voor een echo langs te moeten komen @patroeschka....Merk je nog dat het zwaarder is dan een eenling?
Zo, ja het is een heel verschil hoor! Maar bij Justin had ik nergens last van tot de laatste weken toen moest ik bedrust houden ivm fluctuerende bloeddruk. Bij deze zwangerschap al vanaf het begin.. misselijk, hoofdpijn, bloedverlies, moe etc. En nu dus die vervelende bekkeninstabiliteit.
OKe ja het advies werd gegeven met 14 weken, had eerst zo iets van dat zien we dan wel maar den ben nu tog wel van plan om te gaan stoppen. Bij mij zijn het de eerste 2 kindjes en aangezien in de eerste 14 weken bijna 10 kilo ben afgevallen zag je mijn buik niet egt. Nu begitn ie wel egt te groeien en af en toe voel ik tog wel iets in de buik bewegen. Op de echo's blijkt dat ze goed groeien dus hoef ik me niet zorgen te maken
@hexje, nou ik maak me er echt zorgen om hoor, ik ga het zo maar eens vragen ik ben heel klein en normaal erg slank, en nu heb ik al een behoorlijke buik. Pfffff hoe wordt dat op het eind? @Lima, ik voel me goed tot 8 weken eigenlijk bijna nergens last van behalve wat moe. Vanaf weken misselijk niet heel vaak maar als het zo is dan gaat alles er ook uit, en het rare is, ik heb het savonds, heb nu echt al meerdere malen overgegeven savonds laat zo ook gisteren avond laat. Maarja als dat het enige is tot nu toe.... We hebben al een hele weg afgelegt omdat het eerst een drieling bleek allemaal stress enzo, dus ik heb volgens mij niet eens de tijd gehad om kwaaltjes te voelen... En hoe is het met jou? Ben jij ook doormiddel van puregon en pregnyl zwanger geworden? Dacht dat ik je naam tegen kwam in het topic puregon.... @all, andere meiden hier via puregon zwanger geworden?? Of via mmm? Ik ga zo na de klinisch verloskundige 1e intake ben erg zenuwachtig, wat als bij het 3e vruchtje wel het hartje ineens klopt, oh oh oh we zijn zo zenuwachtig.... Ik laat jullie weten hoe of wat, en mocht ik tijd hebben maak ik een nieuwe buikfoto!
Goedemiddag, Daar was ik weer heb het werk er voor vandaag weer op zitten @ mm7 denk aan je hoor *knuff* @ all zo vroeg stoppen met werken pfff dat wordt nog wat met mij als ik dat ook moet haha kan niet stilzitten en ben het best op mijn plek op mijn werk misschien hebben ze iets vervangends voor me en kan ik het rustiger aan doen *lol* @ Naomi welkom bij de club ow jij schiet ook al op zeg als je nog tips heb we willen ze graag horen Nou verder voel ik me weer stuk beter dan vanmorgen8) lang leve de pillen. Ga zo even lekker op de bank liggen met de laptop hihi Is het trouwens een idee om een lijst te maken met de afspraken die we allemaal hebben en de beval data's???? Kunnen we het wat makkelijker bij houden Knuff
Hoi meiden, Gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Tweelingen zijn zooo leuk. Onze heren worden bijna 2 maar het is echt zo leuk om een tweeling te hebben.
Hier ook zwanger van een tweeling Morgen alweer 31 weken, de tijd gaan nu erg snel! Mijn verlof is gister begonnen! Werk in de zorg, heb tot ongeveer 28 weken gewoon meegedraaid in de zorg maar de laatste weken dan wel zo gepland dat ik alle lichte zorg had. Heb de hele zwangerschap ook bijna geen klachten gehad! En de laatste 2 weken in het begin 50% en de laatste week 100% ziekgemeld en nog therapeutisch alles aan kant gemaakt en alles overgedragen... Kan nog niet zeggen dat ik het gevoel heb, Yes! is heb verlof! Zal ergens deze week wel komen Nu lekker bezig met de babykamer..
@Patroeska & Hexje dankjulliewel!! Alles was in orde. Mooie echos meegekregen voor de verzameling haha... Over 2 weken weer naar de gyneacoloog. En het zijn er echt maar 2, het 3e vruchtje was al heel klein geworden en dat schijnt me lichaam vanzelf op te nemen! We zijn zooooo blij!! @Jizzy, ben je met IUI zwanger geworden? Was je al erg lang bezig? @Naomi33, en Tjes Welkom, het schiet voor jullie al erg op! @Jada, als je nog tips hebt voor ons haha... Wat moeten we echt weten met een tweeling???
@ Tjes welkom en je schiet al mooi op zeg lekker met verlof @ mm7 fijn te horen dat alles goed was met de ukkie's en hoe meer echo's hoe beter we moet dan ook 2 fotoboeken vullen
Ik heb "Het grote tweelingen boek" gehaald en heb de eerste helft al uit.. Moet zeggen dat er zeer veel boeiende informatie in staat! Erg leuk! Van bevruchting naar volwassenheid. @ mm7: Goed dat het met de 2 kleintjes allemaal goed is. Ze hadden er eerst 3 gezien begrijp ik? Je zult nog wel veel meer foto's krijgen! om de 2 weken controle? Heb er ook erg veel + pretecho foto's. Ga ze ook allemaal inplakken. De laatste weken krijg ik bijna geen foto meer mee, dan staat er alleen een been of armpje op haha
Tja ze zijn dan wel trots op hun nieuwe echo apparaten maar de kindjes volledige op de foto te krijgen zal ze niet lukken.. Het is ook altijd zoeken als ze een bovenbeentje moeten opmeten, hebben ze een armpje te pakken ofzo haha