Goedemiddag dames, Ik mag mij hier ook melden!!! Vanmorgen te horen gekregen dat wij in verwachting zijn van een 2eiig tweeling!! Ze zijn nu 9 weken en 6 dagen. alles was goed hartjes klopte en ze waren actief! Zelf ben ik 22, getrouwd en hebben al een zoontje van 2 jaar. En nu worden we dus ook ouders van deze geweldige tweeling! Ben zo benieuwd hoe dat straks gaat... Verder nog nergens last van gelukkig.
Even een update van hier ; Ik ben opgenomen met weeen en overgeplaatst naar een academisch ziekenhuis, heb weeenremmer en longrijping gehad, krijg vannacht nog de 2e longrijping, we hopen op het beste.
Mama van 2 welkom hier en nog van harte met de 2 wonders in aantocht!! Hoe voel je je? MM7 NEE TOCH?? och meid, hopelijk blijven de ukkies nog een tijd zitten hoor!!
MM7, ik zat maar steeds te wachten op mooie 3d echo's bij tweeling deel II en nu lees ik dit hier....... Meid ontzettend veel sterkte!!!!
Hoi Meiden, @MM7...... jeetje meis maar positief blijf en vooral rustig! Ikzelf heb bij mijn eerste premature weeen gehad @Youngmom hoe is het met jou? @Mama van 2 welkom.... Hoe vind je het dat je een tweeling krijg? @Meisje V jeetje wat heb je het al lang uitgehouden zeg! ik hoop voor je dat je snel je ukkies in je armen kan sluiten Hier gaat alles op zich prima, ik heb ontdekt dat ik van vers gekookte groentesoep die maagpijn krijg Verder heb ik nog een schimmeltje opgelopen... ook een kuurtje voor Owww ennnnnnnn ik heb de beebjes voelen bewegen... heel zachtjes nog maar, owwwwwww maar wat was dat leuk
Bedankt voor jullie berichtjes, het rommelt nog wel, lig ook nog op de verloskamer. Met de 20 weken echo was de cervix 4,5 cm, goed dus maar nu is hij 1 cm. (althans gisteren, krijg zo weer een echo) ik zal vanaf nu tot de bevalling dus platliggen in het ziekenhuis. De kindjes wegen ongveer nieder 700 gram, dat is wel heel goed. Hoop dat ze blijven zitten in iedergeval nog een week of 4, want dan zijn hun kanzen veel beter, maar ik haal natuurlijk het liefste de 37 weken, al is dat nu een erg optimistisch idee!
** Tweelingmama breekt even in: MM7, wilde je even heel veel sterkte wensen! Wat een toestand joh. Eerst al van een drieling naar een tweeling en nu dit. Ik ga heel erg voor je duimen dat die kleintjes nog een paar weekjes blijven zitten. Dames, wat zijn sommige van jullie al ver! 37 weken, wauw! Dat heb ik nooit gehaald. Heel veel succes met de laatste loodjes. En weer nieuwe tweelingmama's, wat leuk! Gefeliciteerd! ***breekt weer uit ***
30 weken gehaald Ben wel ziek maar het gaat al beter dan gisteren. Houd wel nog steeds niets binnen en als het vanavond nog zo is krijg ik normaal gezien infuus. @marie|27: Welkom hier hoor, schrijf lekker mee! @Mama van 2: Welkom hier en proficiat met je zwangerschap! Nog iemand van 22j, gezellig. Hadden we net gezegd dat er weinig mensen van onze leeftijd zwanger waren van een tweeling @mm7: Hou je sterk meid! Hopenlijk houden ze zich nog even binnen. En ik denk dat we nu beiden moeten vasthouden aan het idee dat iedere dag een dag meer is dat ze binnen zitten hé. En toch hopen dat ze minimum nog 48u blijven want dan werkt de londrijping toch al wat hé. @Joyce012: Hopelijk helpt het kuurtje snel. En zo fijn om je ukkies te voelen!
Nu ondertussen toch al infuus gehad. En ik ben ik tegen beter weten in op internet gaan zoeken naar griep bij zwangere vrouwen. Ik weet dat ik dit eigenlijk niet mag doen maar heb zo veel tijd en hier hebben ze veel te weinig tijd om veel uitleg te geven. Gelezen dat dit later in de zwangerschap kan leiden tot vroeggeboorte. Ben nu zo bang!
hoi, Fijn dat ik weer mag meeschrijven, kon helaas niet meer onder dezelfde naam. Mm7, Jeetje schrikken hoor. Ik wens je heel veel sterkte en hopelijk kunnen ze het nog een beetje rekken. Youngmom, Lig jij al lang in het ziekenhuis? Jij ook heel veel sterkte en hopelijk hou jij het ook nog even vol. Mamavan2, Gefeliciteerd! Leuk hoor ook een tweeling. Ik heb zelf ook al een zoontje van 2, ben ook wel benieuwd hoe dat straks gaat. Joyce, Wat leuk dat je de babies hebt gevoeld, altijd zo speciaal.
@mariel27: Ik lig nu al 3w4d in het ziekenhuis... Bij deze wel nog even laten weten dat de VK hier op ZP mij toch wat gerust heeft gesteld ivm de griep.
mm7: Hoe gaat het nu met jou meid? Hopelijk zitten je ukkies nog binnen. Hier vannacht anderhalf uur gepraat met de nacht verpleegster en die heeft me toch wat gemoedsrust gegeven. Ik krijg nog steeds geen voeding binnen (wel infuus dus) en dus ben ik wel extra benieuwd naar welke invloed dat zal hebben op mijn ukkies.
hey meis.... wat heb je nu dat je zo ziek ben? Sorry maar dat heb ik niet helemaal meegekregen! MM7.. laat snel wat van je horen @ de rest van de meiden hoe is het met jullie? Ik ben eindelijk gestopt met roken Al die tijd kon ik het niet en vandaag dacht ik nu is het echt genoeg...... maar Oh Oh Oh wat heb ik het moeilijk zeg, mijn humeur is niet best en ik heb echt zo'n trek in een sigaret
@joyce012: Nu heb ik dus griep. Waw wat goed van je meid dat je gestopt bent met roken! Volhouden! Ik kan niet zeggen dat ik zelf weet hoe moeilijk dat is want ik heb nooit gerookt. Maar toen mijn oudste broer stopte heb ik hem ook de muren zien op lopen.
hey Je ben 30 weken geweest! Nou hopen dat ze nog even blijven zitten! minimaal een week of 4 Wel K** dat je de griep heb, maar als het goed is ben je in goede handen en ik snap wel dat je hele leven op z'n kop staat Hoe zijn Cas en Sem eronder? X
Even snel een berichtje ; Vanmorgen gestopt met de weeenremmers, het ging goed tot een uur of 4, toen kwamen ze weer, dus aan de ctg en weeenremmers, het is nu weer rustiger gelukkig! Ik ben van de verloskamer af, en vanmiddag hebben we een rondleiding en uitleg gehad op de Neo afdeling. Morgen een groeiecho, en verder is het afwachten..
@joyce012: Moeilijk te zeggen omdat ik hen per dag maar een 20-tal minuutjes zie via skype en het er dan vrij enthousiast aan toe gaat. Maar volgens mijn vriend missen ze mij toch op bepaalde momenten. Wat me dan dubbel werkt, ik ben blij dat ze mij niet vergeten maar wil niet dat ze mij moeten missen. Ik las hen 's avond ook altijd een verhaaltje voor en nu kan ik dat niet. @mm7: Hopelijk blijven je ukkies toch nog even binnen hé. Sterkte! *knuffel*
Hallo meiden, Heb grotendeels alles gelezen, was wel veel, hihi! Ik ben vandaag nog maar 5+3 weken zwanger, ben zelf een tweeling, me vader ook, me oudtse zus was ook een tweeling, maar de ander bleek niet te groeien. Nu ben ik gister naar ziekenhuis doorgestuurd, m=omdat ik sinds maandag aan antibiotica kuur zit vanwege blaasonsteking, nu had ik gister heftige buikpijn dokter vertrouwede het niet end acht aan buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ben goed ziek van de blaasonsteking, kotsmisselijk en vreselijk moe, heb nog een dochter van 19 maanden. Nu kreeg ik gister een echo en bleek alles goed te zijn, ze vonden 2 vruchtzakjes (wow) met 2 dooiertjes erin??? ze lag ver uit mekaar. Ze zei er wel bij dat de kns er is dat er 1 nog afvalt? zeggen ze dit normaal altijd?? ze feliciteerde ons niet met een tweelingzwangerschap??? ik weet niet zo goed wat ik hier van moet denken. Heb over 11 dagen een echo bij de vk, dan ben ik 7 weken. mss kunnen jullie mij helpen, hebben jullie ervaring hiermee?? groetjes Christel