Wie ook zwanger van een 2-ling???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Hexje, 9 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    M7: sterkte meid!! Hoop zo voor je dat ze nog even blijven zitten, veilig in jou buik!!!

Youngmum: spannend tijden zo voor jou! Je hebt het gelukkig al aardig kunnen rekken. Hopen dat ze zeker nog 4 weken blijven zitten. Wat zegt je eigen gevoel, wanneer ze gaan komen? Pff lijkt mij best heftig om je andere zoontjes niet te kunnen zien. En natuurlijk zwaar voor je man en je zoontjes. Hopelijk kunnen jullie straks snel met zn 6en genieten (ik bedoel dus baby's wel nog even in de buik, maar als ze dan komen ze niet zo lang in covveuse moeten). Hoe je het nog vol! Kom op meid!!

Chrissie: gefeliciteerd!! Ik kwam er pas bij 9 weken achter dat het een tweeling was. Dus ik kan je niet helpen. Wel duimen dat ze gewoon alle 2 doorgroeien!

Joyce: wat goed van je!! wens je veel sterkte. Ik zie dat het moeilijk is. Mijn man probeerde 2 jaar geleden al te stoppen maar niet gelukt. Nu heeft die hulp van de ha en is die 1,5 week gestopt. Maar hij heeft het er wel zwaar mee.

Hier gaat het redelijk. Merk dat ik echt heel snel moe ben.. zucht. Het wil allemaal niet zoals ik het wil. Kan echt bijna niks. Hadden jullie dat ook op het begin?

2. Joyce012

Joyce012 Actief lid

7 aug 2010
    395
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoi Christel,

Wij kwamen erachter met 6 weken dat het een tweeling is! En bij ons lagen ze ook heel ver uit elkaar, de 1 helemaal boven en de ander helemaal beneden en ik ben dus ook zwanger van een twee eiige tweeling! ik weet niet of dat er wat mee te maken heeft.... Ze vermelden het meestal wel dat er nog 1 kan afvallen dat heet het transfusie twin sydroom ofwel er kan 1 eitje spontaan verdwijnen of door middel van een soort van miskraam... meeste vrouwen weten meestal niet eens dat ze zwanger zijn geweest van een tweeling omdat je meeof ze krijgen heftig bloedverlies met stolsels en komen er dan achter in het ziekenhuis dat 1 van de 2 af val...

Zowiezo blijven de eerste 12 weken een hele onzekere periode voor zowel een 1 ling of tweelingzwangerschap

Wel leuk als je hier gezellig mee blijf kletsen en ik hoop en duim voor je dat ze lekker alle twee blijven zitten

x

3. Chrissie113

30 jul 2009
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai meiden,

bedankt voor jullie reactie,

Wij denken er lekker aan dat we een tweeling krijgen, dubbel geluk, en is het over 2 weken niet zo dan zit er (hopelijk) nog 1 wondertje waar we net zo blij mee zijn....
    Ik heb nu behoorlijke pijn van me blaasonsteking, hoop dat het daarvan is, daar alleen al wordt je erg onzeker van! Als het morgen niet beter geworden is, moet ik weer terug komen bij de dokter.
    Ik hoop dat de aankomende 2 weken erg snel gaan hihi!

Vindt het ook gezellig om hier mee te kletsen, al is het misschien voor the time beiing!!

liefs Christel

4. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    Kinderverzorgster (ook afgestudeerd als leerkracht
    West-Vlaanderen, België
    @Chrissie113: Er is natuurlijk wel altijd de kans dat er eentje afvalt. Dat heet het TTS-sydroom dacht ik. Maar eerlijk het kan ook gebeuren bij een éénling zwangeschap dat het kindjes afsterft. Gewoon rekening mee houden maar toch genieten van je die twee in je buik ;)

@Mama van 2: Mijn gevoel verlegd zich steeds. Iedere keer dat ik een pijnscheut krijg, iedere keer dat ik een harde buik krijg denk ik 'Laat ze toch effe binnenblijven.' Maar echt een idee van wanneer ze komen heb ik niet. Vannacht wel gedroomd dat ik 37w haalde maar dat veronderstel ik dus niet :)

5. Joyce012

Joyce012 Actief lid

7 aug 2010
    395
    0
    0
    Zuid Holland
    @ Christel zolang je geen bloedverlies heb zou ik blijven denken dat je zwanger ben een tweeling! als het tweede kindje spontaan verdwijnt voel je daar meestal niks van. en een blaasontsteking kan je behoorlijk last van hebben hoor!

@ youngmom, blijven dromen... dromen zijn hoop en dat geef je een positief gevoel en een positief gevoel helpt je altijd

@ mama van 2 ik moet zeggen dat ik wel moe was maar verder nergens last van had dus ik kan er niet zo goed over mee praten maar je moet doen wat je lichaam je aangeef, als je je grenzen gaat verleggen en niet luister naar je eigen lichaam dan kan het nog wel eens een hele moeizame zwangerschap worden

Ik werk niet en zit dus hele dagen thuis! IK VERVEEL ME......... ik verveel me en ik verveel me! soms kruipt de tijd voorbij zeg en ik kan daar zo slecht tegen. en dan heb je ook nog van dat rotweer bah

Sorry hoor dames moest het even kwijt

6. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    2-eiige kan ook 1-eiig zijn hoor!!! Als ze maar vroeg genoeg gesplitst zijn! Als je een jongetje en een meisje krijgt is het zeker maar 2 van het zelfde geslacht kunnen ook 1-eiig zijn!

7. mariel27

mariel27 Niet meer actief

hoi,

Mm7, Ik hoop voor je dat ze nog even blijven zitten. Maar wat een ontzettende spannende tijd voor je. Kun je het allemaal een beetje volhouden, het lijkt me zo ontzettend heftig.

Youngmom, Nou voor jou ook te hopen dat ze nog even blijven zitten. Maar kan me voorstellen dat het enorm zwaar is dat jij je twee jongetjes helemaal niet ziet. Maar probeer positief te blijven hoe moeilijk dat ook is. Knuffel.

Cristel, Ik zou het ook niet weten, maar zou ook denken dat tot 12 weken altijd spannend is of het nou een eenling of tweeling is. Ik heb ook pas de eerste echo bij 9 weken gehad. Maar hopelijk blijven ze alletwee zitten!

Mamavan2, Ik heb ook al vanaf het begin last van enorme moedheid en dat heb ik bij mijn zoontje helemaal niet gehad. Nou ben ik in begin ook extreem misselijk geweest en nu slaap ik slecht en ben ziek geweest. Maar ik merk wel veel verschil met de zwangerschap van mijn zoontje.

Nou hier gaat het ook wat moeizaam. Morgen maar eens naar dokter. Eerst liep ik al moeilijk en deed het in mijn liezen veel pijn. Maar nu doet mijn hele linkerzij behoorlijk pijn en kan me echt moeilijk bewegen, zelfs kuchen doet al pijn.
    Hebben jullie dat ook wel eens gehad?

8. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    West-Vlaanderen, België
    @joyce012: Ik begrijp je maar al te goed. Ik lig hier ook maar hele dagen alleen in bed en het enige wat ik kan doen is op forum's zitten, tv kijken, dvd's kijken, doopsuikertjes maken...

@mariel27: Ik herken die pijn bij jou wel. Als je echt pijn hebt is het inderdaad aan te raden om even naar de dokter te gaan. Of naar de fysio...

9. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    West-Vlaanderen, België
    Gyn-bezoek was voor het eerst een beetje hoopgevend. Mijn baarmoederhals is nog steeds 0,5cm dus dat is onveranderd en de ukkies zijn een beetje aangekomen volgens de schattingen.
    Mijn vriend heeft vandaag te horen gekregen dat de zaak ivm zijn dochtertje voorkomt op donderdag 02/12, hoop dat dat goed afloopt...

10. Joyce012

Joyce012 Actief lid

7 aug 2010
    395
    0
    0
    Zuid Holland
    hey meis, dat klinkt zeker hoopgevend! Je gaat ze zeker nog binnenhouden tot minimaal 34 weken;)

Ik was gisteravond nog even naar de Gyn, ik had last van buikpijn en steken:$ bleek groeipijn te zijn de ukkies lagen boven op elkaar en dan de 1 met zijn of haar kont op m'n blaas languit en de andere daarboven op met zijn of haar kont in de schoot van de onderste en ook languit dus ik had ongeveer 20 a 25 cm kind maar dan in de breedte:D ennuh dat deed behoorlijk zeer

Hoe is het met de rest van de meiden??? we horen zo weinig van jullie, alles ok?

11. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Hoi... hier weer even een berichtje...

Chrissie, gefeliciteerd!! Wij kwamen er met 5 weken 5 dagen achter dat ik in verwachting was van een drieling, met 7 weken is het andere vruchtje gestopt met groeien, en ben ik nu in verwachting van een 2eiige tweeling! Soms hoor je dat 1 van de vruchtjes niet door groeid, dit noemen ze vanishing twin, ik duim voor je dat ze alletwee blijven zitten, ondanks de risicos is het wel heel speciaal om zwanger te zijn van een tweeling.
    Spannend hoor binnenkort de echo, hou je ons op de hoogte?

Mamavan2, doe lekker rustig aan, en als iets niet gaat, dan gaat het niet. Geniet en doe lekker niks, en als het weer beter gaat en je meer energie hebt, komt alles vanzelf weer.

Joyce, wat goed het stoppen.. zet door he! Ik rookte ook hiervoor maar ben nu zo blij dat ik dat niet meer doe, het scheelt zoveel geld, je kleren stinken niet meer, je bent niet meer afhankelijk, en voor je gezondheid is het zoveeeel beter, en van het geld dat je nu overhoud kan je zoveel leuke lieve kleertjes gaan kopen de komende maanden, hou vol!

Mariel27, het is niet makkelijk maar we gaan volhouden!! Ik hoop dat je snel minder pijn hebt! Beterschap!!

Youngmom, hoe gaat het met je? 30 weken heb je gehaald, echt heel goed... Wat doe jij om je bezig te houden nu? Hoe lang is je bmm al 0,5 cm dan? En wat was het bij opname? Kom op he nog zeker 4 weken erbij... we gaan alletwee gewoon voor de 34 weken in iedergeval!!!

@all, hier een echo gehad, op miraculeuze wijze (geen idee of ik het goed schrijf) is mijn bmm in eens 1.7 cm, veel beter dan de 0.9 cm, gisteren na het stoppen van de weeenremmers begon het weer, dus toen weer aan de remmers, vanmorgen om half 8 de laatste gehad en sindsdien nog nergens last van, zodra het weer begint gaan ze weer remmen. En vanaf een week of 26/27 doen ze het niet meer en kijken ze wat mijn eigen lichaam doet, als de bevalling dan doorzet, dan is dat zo! Best spannend dus.. Ik verveel me hier wel heel erg, je moet echt een knop om zetten, ik zit thuis in een verbouwing, moet nog alles doen voor de babykamer, geboortekaartje etc etc best lastig om je dan nu rustig te houden, maarja wat moet dat moet.. Ik hoop stiekem als het nu een week/10 dagen rustig blijft of ik dan misschien met bedrust naar huis mag... maarja dat is dus afwachten, bedankt voor jullie steun!!!

12. Chrissie113

30 jul 2009
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Halo meiden,

Tuurlijk hou ik jullie op de hoogte, ben er alleen nog niet zo zeker van dat het er echt 2 zijn, eerst 2 hartjes zien kloppen, dan ga ik actief mee kletsen hier!!

s6 allemaal!!!

13. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Stom!! De weeen zijn weer begonnen, dus weer weeenremmers 48 uur dan kijken als het dan weer begint weer weeenremmers, ze doen dit tot 26 weken daarna stoppen ze geheel met remmen, als de weeen dan weer beginnen en doorzetten zal ik bevallen... moet er niet aan denken over 1 week al....

14. Chrissie113

30 jul 2009
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    jeetje mm7!!
    had al het een en ander gelezen, maar duim voor je dat de kleintjes nog even blijven zitten.........

groetjes en sterkte he!!

15. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    West-Vlaanderen, België
    Ik heb vandaag mijn jongens enkel via telefoon gehoord omdat ze nu nog steeds niet thuis zijn. Ze waren allemaal doorregent en waren allemaal enorm blij om terug in de auto te zitten. Er zijn wegen afgezet door de water overlast... Maar ze vonden het wel fijn. Sem: "Zwarte piet was wel heeeeeel zwart hoor" :D

@mm7: Ik hou me vooral bezig met forummen, lezen, tv & dvd kijken en de doopsuiker klaarmaken.
    Tuurlijk halen wij beiden de 34w! We moeten daar gewoon in geloven. Toen ik voor het eerst weeën had was ik 34w5d ver. Toen ik op 26w3d opgenomen werd had ik nog een cervix van 2,5cm. Veel sterkte!

16. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    @Chrissie, dankjewel!!

@Youngmom, kinderen helemaal blij dus!!! Ik ben er niet zo zeker van dat ik de 34 weken ga halen, ik heb een topic geopend misschien kan je daar het verhaal lezen. Krijg jij nu nog weeenremmers? En zo ja tot wanneer krijg je die?

17. mariel27

mariel27 Niet meer actief

hoi,

Mm7, Ik leef echt met je mee! Ik hoop zo voor je dat je het wel langer gaat volhouden dan 26 weken. We gaan gewoon heel hard hopen dat je in ieder geval 34 weken haalt, dat zou toch wel heel mooi zijn.
    En ik weet hoe moeilijk het is om verplicht rust te houden. Ik heb het bij mijn zoontje ook zoiets meegemaakt. En je wilt juist zo graag van alles doen en regelen. Maar probeer het toch van je af te zetten. En misschien kan je vriend, ouders, schoonouders dingen voor je klaar maken, zoals jij het graag wilt hebben?

Youngmom, Nou hopelijk kan jij het ook nog een beetje volhouden. Fijn dat je in ieder geval met je jongens hebt kunnen bellen. Ik ga ook heel hard voor jou duimen!

Nou ik ben vrijdag bij de dokter geweest en ik blijk dus twee gekneusde ribben te hebben. Dus vandaar dat ik zo veel pijn had.. Ze snapte niet hoe ik al die dingen toch nog had gedaan met zo veel pijn.. Nou hele hoge pijngrens en wil om alles klaar te willen hebben denk ik. Maar goed beetje raar natuurlijk om te klagen over mijn ribben, terwijl jullie twee allebei in het ziekenhuis liggen..
    Verder moet ik wel uitkijken met mijn bekken, want dan dreigt ook mis te gaan. Dus ik moet nu ook heel rust houden. Gelukkig hadden wij hier al een hoop klaar. De kamer van ons zoontje was al klaar en hij is ook over en dat is goed gegaan. verder hebben mijn man en moder gisteren de babykamer afgemaakt, in de hoop dat ik dan nu ook echt een keertje rust ga houden. Moeten nu alleen nog knutselen voor de lettes op de muur en de gordijnen moeten nog komen. Maar dit is wel een fijn gevoel. Vooral omdat het bij mijn zoontje rond deze tijd ook mis ging en ik niks meer mocht, is het wel een prettig gevoel om alles klaar te hebben.

18. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    West-Vlaanderen, België
    @mm7: Ik ben ook helemaal niet zeker dat ik het zal halen hoor maar we moeten er in geloven. Ik ga straks even je toppic lezen meid! Ik krijg nu nog weeënremmers tot 34w.

@mariel27: Beterschap meid en rust op tijd!

19. youngmom

youngmom Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.374
    0
    0
    West-Vlaanderen, België
    Ik ben sinds vanochtend eindelijk mijn infuus kwijt.

@mm7: Hoe gaat het vandaag met jou?

20. Joyce012

Joyce012 Actief lid

7 aug 2010
    395
    0
    0
    Zuid Holland
    Meisjs... Hoe is het met jullie?

MM7 toch nog niet bevallen?

Youngmom hoe voel je je vandaag

Ik voel me vandaag niet zo, ik heb zoooooooooo slecht geslapen en ook hoofdpijn maar goed! vanavond heb ik en groeiecho dus ik ben benieuwd en ik hoop stiekem dat ze even naar het geslacht zullen spieken en als ik thuis kom hoppa naar bed

x

Deel Deze Pagina