Hey allemaal.... Ik ben zwanger van mijn tweede kindje waar heel erg blij mee ben laat dat ff duidelijk zijn . Me eerste zwangerschap ging perfect alleen de laatste trimester niet spoed keizersnede en zwangerschapsvergiftiging maar is gezonde mooie meid van 6 jaar. Mijn tweede zwangerschap is van andere partner en vertelde me met mijn verleden (omdat vaak voorkomt bij eerste zwangerschap) dat de kans aanwezig zou kunnen zijn want word gezien als een eerste zwangerschap. Mijn zwangerschap deze gaat totaal niet over rozen sta extra onder controle voor bloeddruk etc gezien verleden maar dat is niet erg eerste trimester veel ziek en overgeven veel pijn in me liesaar hoopte dat eerste drie maanden is. Nu ben ik 26 welen zwanger en ellende kan niet genieten. Alles doet me zo zeer en zit dagelijks te huilen van de pijn. Heb soms pijn in me buik maar niet ergste me rug gaat kapot s nachts omdraaien word ik wakker van de pijn me benen deden zo zeer helemaal blauw van de spataderen nu kousen voor gekregen. Spataderen op me schaamlip de linker helemaal dik en opgezet en doet ook zo pijn. Gewoon zitten aan de eettafel hou ik geen maaltijd vol ik moet zo vaak opstaan omdat ik pijn krijg aan mijn rechterkant net onder me ribben en aan dezelfde kant zelfde hoogte maar dan op me rug doet me zo zeer dat ik moet staan en rondjes lopen. Soms voel ik me zo klager zo ondankbaar ook mag blij zijn dat de kleine gezond is dat ik kinderen kan krijgen maar ook ik ben een mens en schuift mij de moed in me schoenen. Tuurlijk geniet ik als ik haar voel trappelen en ben ik blij. Maar de pijn weet niet hoe ik er mee om moet gaan zit over na te denken om naar dokter te gaan en zeggen dat ze me maar is goed onderzoeken maar gevoel dat ik weer de zijkert ben die belt met dit met dat met zus met zo ..... Me urine is paar x getest maar niets kunnen vinden omdat ik ook pijn had met plassen.wie herkent dit wie heeft advies ?
Ik heb geen ervaring maar ik zou toch echt naar de huisarts gaan om te kijken of ze wat meer voor je kunnen betekenen. Slaap je ook met een voedingskussen? Heb last gehad van bekken en benen en werd elke keer wakker van de pijn en sinds ik met die kussen slaap,stabiele zijligging lekker leunend tegen de kussen slaap ik heel veel beter. Heel veel succes hopelijk hebben anderen ook nog tips of kan de dokter je helpen!
Wat vrvelend dat je je zo ellendig voelt deze zwangerschap. Ik zou zeker een afspraak maken bij een bekkenfysiotherapeut. Die kan waarschijnlijk wel iets verlichting bieden bij de pijn in je rug, tips geven voor omdraaien in bed enzo. Ik slipe ook verschrikkelijk, oefeningen en tips gekregen en daarna ging het een stuk beter. Het zal niet al je klachten verminderen, maar misschien wel iets helpen Sterkte