Wij willen graag een kraamfeest geven en de kaartjes met uitnodiging al bij de geboortekaartjes meesturen. Nu zit ik zelf te denken aan zo'n 4 weken na de geboorte. Maar hoe zouden jullie de datum bepalen? Al op voorhand of pas bij de geboorte? Ben 6 juni uitgerekend. Stel dat de baby vroeger komt of op 6 juni, dan kan ik de datum makkelijk vastleggen. Maar stel dat de baby 2 weken te laat komt (dan is het dus al 20 juni), dan is zo'n vastgelegde datum wel erg kort na de geboorte.... Bovendien zitten we met vakantietijd.... en zullen er veel mensen weg zijn. Wat is handig?
Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en de datum pas beslissen na de geboorte. Vroeg zat! Je weet immers niet hoe je bevalling gaat verlopen en dus ook niet hoe vlot je herstel zal zijn. Stel dat het onverhoopt een beetje tegenvalt (bijv. veel bloedverlies of spoed-KS), dan kun je het wat verder in de toekomst plannen, zodat je er wat zekerder van bent dat jij je er ook fit genoeg voor voelt. Wij zijn een keer op een kraamfeest geweest dat plaats had toen de baby al bijna 3 maanden was. De bevalling was nogal moeizaam verlopen en moeder & kind hebben het heel zwaar gehad. Je moet er nooit van uit gaan, maar je kunt er wel rekening mee houden Vakantie-gangers zou ik niet al te veel rekening mee houden. Die komen dan later wel een keer, toch..? Succes!
Hoii Ik zou het ook inderdaad pas na de bevalling bepalen. Je kan dan bijvoorbeeld een los kaartje bij het geboortekaartje doen met de uitnodiging. Je weet nooit hoe het gaat lopen. Hier ook zelf erg ziek geweest na bevalling en dochter was 8 weken te vroeg. Wij hebben toen een briefje erbij gedaan, dat ik en dochtertje voorlopig nog in het ziekenhuis verbleven. En dat ze zodra dochter thuis was een uitnodiging zouden krijgen voor het kraamfeest.
Ik denk dat we de datum dan inderdaad maar even moeten bepalen na de bevalling en de kaartjes dan bij het geboortekaartje doen. Bedankt!