hoi meiden, ik heb even een vraag, ik hoop dat iemand mij kan helpen vandaag heb ik voor de tweede keer de uitlsag gekregen van mijn man zijn zaad en dit is afwijkend, nu hebben we voor 20 maart een afspraak bij een uroloog gemaakt en ben heel benieuwd wat ze daar gaan doen? wie heeft dit ook meegemaakt en wat kunnen ze er allemaal aan doen? soms is het leven echt zoooo oneerlijk
? heb net jou een heel lang bericht gestuurd en nu is ie weg. Hierbij nog een keer mijn tip. Bel naar de Isala Kliniek in Zwolle en maak een afspraak met dhr. Anton van Kamp. Hij is fertiliteitsarts. Ik heb dat ook gedaan (al voordat wij bij de uroloog geweest waren) en wij konden al snel terecht. 14 febr. moesten we inleveren en 21 feb. moeten we voor de uitslag naar Zwolle. Wij hadden na 1 zaadonderzoek een resultaat: dood zaad, het tweede onderzoek 7miljoen cellen waarvan 25% beweging. Op aanraden van mijn zus (die heeft 2 kids uit 4x ICSI) hebben wij toen Isala kliniek gebeld. Ze staan ook op internet. www.isalakliniek.nl. Doen hoor meid! Het is al zenuwslopend genoeg! Succes! Liefs Ester.
denk dat iedereen zijn en haar eigen ervaringen ermee hebben en dat het toch nog wel eens wil verschillen, maar hierbij mijn ervaring omdat die toch een beetje is zoals wat jullie nu meemaken.. wij zijn bezig vanaf januari vorig jaar (hebben samen al 2 kids waarbij het direct raak was, 1tje zelfs door de pil heen) is gebleken dat zijn nieren niet helemaal goed waren dus div. onderzoeken waaronder 24 uurs urine, en omdat ik er niet helemaal op gerust was gevraagd of zijn zaad ondezocht kon worden zo gezegd zo gedaan....bleken er 28 mlj te zijn (nov 06) waarbij de concentratie laag was, en er antistoffen gevonden werden.... door de ha doorgestuurd naar de uroloog voor uitslag van sperma omdat het bij de internist lang zou duren zou de uro in overleg met de internist zijn urine onderzoeken..omdat het ook goed mogelijk kon zijn dat de antistoffen afkomstig konden zijn omdat er iets niet goed was met zijn nieren... afspraak bij de uro had als resultaat dat hij 1x urine en sperma in moest leveren...2e x sperma op kweek....3e x weer urine en sperma en dan later op diezelfde dag terug voor alle uitslagen... uitslagen niet echt je van het.... jan 13 mlj (antistoffen niet gevonden omdat er te veel vocht bij zat) kweek goed geen bacteriën - infecties sperma 15-2 was 20 mlj en urine was goed niks mis meer mee.... nu wilde de uro ons doorsturen fertilitie in utrecht maar de regels zijn sinds kort veranderd en blijkbaar mag dat pas als je als vrouw zijnde eerst bent onderzocht bent door de gyn, gelukkig hadden we gisterenochtend ook afspraak bij de gyn en moest ik gisteren bloed af laten tappen (wordt getest op bepaalde hormonen) en over 2 wkn moet ik weer (na eisprong) dus dat was gelukkig geen probleem en zou hij een brief schrijven naar utrecht en mijn gyn en nu kunnen we binnen een maand een brief ontvangen waarin staat dat we een afspraak moeten maken, en tja dan op naar utrecht en dan horen we dus wat de behandel opties voor ons precies zijn want zij gaan dan verder.... dus misschien bij jullie hetzelfde dat je man eerst onderzocht gaat worden (sperma) en dat jij dan naar de gyn moet.... wil je in ieder geval veel succes wensen meid... liefs smoekie
Hoi Naomi, Wat een verveldn nieuws. Mijn man en ik zijn ook doorverwezen naar de uroloog en hebben nu het eerste gesprek gehad. elf vond ik het allemaal erg snel gaan, en had gerekend op iets meer uitleg over hoe het nu verder gaat. Maar goed. Hij heeft veel vragen gesteld over gezondheid, verleden, etc. Verder lichamelijk onderzoek en een echo. Ook is er bloedafgenomen en zal er een tweede (zeer uitgebreid) zaadonderzoek worden gedaan. Succes met het eerste gesprek. Loes
Wij hebben ook te maken met verminderde kwaliteit sperma. Op ons weblog kun je onze ervaringen lezen. Sterkte met alles! Liefs Maamaa http://maamaa.web-log.nl
Wij zitten ook in hetzelfde schuitje, woensdag krijgen we uitslag van het eerste zaadonderzoek bij de Isala Kliniek in Zwolle, en een intake voor ICSI. Vreselijk spannend deze dingen! Heb je nog met je mannetje overlegd? En wat zijn de vorderingen? Ben erg benieuwd hoe het jullie verder vergaat. Sterkte en dat geldt natuurlijk ook voor de anderen. Liefs Ester
allereerst bedankt voor jullie reacties, en sorry voor de late reactie van mijn kant, heb gewoon geen zin de laatste tijd gehad om mee te praten zal ff een update geven van mijn kant we zijn vorige week naar het ziekenhuis geweest daaruit bleek dat we zeker nog wel hoop moeten houden mijn man heeft 3% goede zwemmers en 60 % trage zwemmers de rest was niet goed. maar ik ben al zooooooo blij met die 63% traag of niet ze zwemmen tenminste! De arts heeft veel vragen aan voornamelijk mijn man gesteld we zaten dan ook bij de uroloog. hij heeft ook nog gevoeld aan zijn ballen/zaadleiders en naar mijn temp kaartjes gekeken. volgens hem zijn er goede kansen voor ons! hij zei wel dat mijn cyclus van 40 dagen erg lang is en dat dat betekent dat ik maar 6 keer per jaar een eisprong heb en dat in combinatie met de trage zwemmers van mijn man de kansen op een natuurlijke manier zwanger te raken wel aanwezig is maar heel klein is. maar met assistentie zei hij dat er echt wel mogelijkheden zijn. \/ ( ik hoop maar dat hij gelijk heeft want ik ben nog niet eens onderzocht dus hoe hij dat zo stellig kan zeggen? ik heb iig wel een eisprong en daar ben ik al heel blij mee) wat nu? * mijn man heeft nu 2 afspraken staan in het ziekenhuis voor een echo voor z`n scrotem en een afspraak om zijn sperma nog een keer te laten onderzoeken en dan moet er nog een vervolgafspraak gepland worden. Denk wel dat het allemaal lang gaat duren omdat de afspraak van het zaad pas 11 april is dan nog twee weken wachten voor de uitslag dus de vervolgafspraak zal wel ergens in mei plaatsvinden........ das wel erg lang vind ik. dan word ik pas doorverwezen naar de gyn. ik heb spijt dat ik niet gevraagd heb om clomid om mijn ei te versnellen maar ja, achteraf he had ik nog zoveel vragen willen stellen. Ik vroeg hem nog hoelang alles gaat duren voordat wij assitentie krijgen, hij antwoordde dat het allemaal afhangt van wat er uit de onderzoeken komt maar als alles goed gaat dat het allemaal best snel kan gaan omdat het erasmus/dijkzigt ( waar wij zitten) een van de grootste ivf klinieken heeft. al met al blijven we dus gewoon doorklussen op de goede momenten en hopen dat de wij een wonder zonder hulp van het ziekenhuis verwekken dat is toch echt het mooiste, ik vind het ziekenhuis zo confronterend, zit ik in een wachtruimte tussen allemaal zwangere vrouwen /stellen die komen voor een echo, daar is echt niet over nagedacht naar mijn mening verder vind ik het allemaal een beetje dubbel, ben heel blij dat er toch nog mogelijkheden zijn voor ons waarschijnlijk om ooit een kindje te krijgen, aan de andere kant zie ik er als een berg tegenop om week in week uit naar het ziekenhuis te moeten en volgespoten te worden met hormonen. mijn omgeving vind het ook raar als ik vertel dat het dubbel voelt. "er zijn nu toch kansen?" ja die zijn er wel, maar ik had heel graag gewild dat ik net als die miljoenen andere vrouwen gewoon op de natuurlijke manier zwanger had geraakt. maar dan nog, positief blijven, wat niet is kan nog komen, wij houden de moed erin! @ smoekie hoe is het nu met jullie? @stienke nog bedabkt voor je pb, hoe gaat het nu met jullie? ben benieuwd wat jullie vorderingen zijn!
da's balen Naomi, vooral als je zolang moet wachten zeg. zo zie je maar weer dat het overal anders is, hier is het best wel vlot gegaan moet ik zeggen, november uitslag slecht, andere 2 uitslagen ook niet echt je van het zoals je weet, hebben inmiddels een afspraak staan voor 11 april in utrecht, ik ben in de tussentijd 2x bloed wezen prikken en heb gelukkig (wat ik eigenlijk wel wist) een eisprong... maar de mindere uitslag is dat ik dus teveel FSH heb en nu de volgende ronde op dag 3 moet terug komen en er weer bloed getrokken wordt en kijken of het FSH dan weer te hoog is of "normaal"(wat dat ook is) je wordt er helemaal kriegel van, tis al balen dat de zwemmers niet je van het zijn, dan ook nog eens teveel aan hormonen die je krijgt als je in de overgang geraakt... wees in ieder geval maar blij dat je man nog "zwemmers" zij het traag heeft....misschien is het staks alleen maar nodig om jouw menstruatie te regelen om ervoor te zorgen dat jullie toch zwanger worden, want idd met een lange cyclus is het ook niks, dan kelderen je kansen ook aanzienlijk zeg.... heel veel sterkte meid, en hopelijk is de volgende uitslag weer beter want je weet het, het kan zo maar weer verandere dat het de volgende keer wel goed is... liefs smoekie
jeetje joh, bij jou zit het ook allemaal niet echt mee gelukkig zit er bij jullie wel voortgang in en blijft het niet stil staan maar dat hormoon wat je aanmaakt, is dat een voorteken van de overgang of maakt iedereen dat aan? bij jullie ook spannende tijden dus! ik heb een paar topics teruggelezen om te kijken hoelang het bij de meeste duurt maar veel zijn er al zwanger, dat stemt mij toch weer positief! ik hoop dat er volgend jaar om deze tijd of een zwangerschapsbanner onder onze naam staat of met een al geboren banner en dat we dan praten over onze baby`s of zwangerschapskwaaltjes dat hebben we wel verdiend he? en vele met ons! succes jullie ook, hoop dat het snel raak mag zijn, voor jullie ons en alle andere stellen in de mmm want das maar niks hoor, daar zijn we het over eens he