Wanneer kan ik op zn vroegst een zwangerschaps test doen

Discussion in 'Zwanger worden' started by Gabyy, Mar 26, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gabyy

Gabyy Lid

Mar 25, 2019
    34
    30
    18
    Female
    Hallo dames, ik ben nog een beetje nieuw met alles en op het forum maar vind het super fijn om alles mee te kunnen lezen en de ervaringen van iedereen en tips rond het zwanger willen worden. Ik heb op 18 februari mijn spiraal laten verwijderen. Op 8 maart ongesteld geworden 4 dagen gewoon heel normaal. Ik ben begonnen netnet ovulatietesten, omdat ik mijn cyclus nog niet kende. Ik werd namelijk niet ongesteld met mijn spiraal. Nu had ik afgelopen zaterdag middag lichte streep op mijn ovulatie test en avond een positieve ovulatie test en vervolgens zondag middag rond 16 ook nog positief. Ik heb de nacht van zaterdag op zondag gemeenschap gehad en daarna eigenlijk niet meer. Ik hoop dat ik op tijd ben geweest en niet te vroeg dat mijn eisprong al geweest was. Zijn er meerdere met ervaringen die het op deze manier gedaan hadden en alsnog zwanger zijn geworden? En vanaf hoeveel dagen kan je beginnen met testen alvast bedankt voor de reacties

2. Jurielle

Jurielle Actief lid

Nov 11, 2018
    208
    124
    43
    Female
    Hi Gabyy, welkom,

Interessante vraag, ik lees mee.

Gabyy likes this.
  3. lovejay

lovejay Bekend lid

Sep 19, 2014
    728
    455
    63
    Hoi gaby,

Als je uitgaat van je positieve ovulatietest dan springt je ei binnen 24-48 uur.
    Zondag positief dan zou hij uiterlijk vandaag springen dan is morgen 1dpo. Ik heb bij 9dpo positief getest maar dat is ook een beetje afhankelijk van wanneer het zich zou innestelen.
    Dan zou 4 april voor jou 9dpo zijn maar het kan zijn dat je dan nog niet positief test.
    Ik zelf kon het niet laten op 9dpo:oops::rolleyes:;)

4. Gabyy

Gabyy Lid

Mar 25, 2019
    34
    30
    18
    Female
    Ik hoop dat ik nog op tijd ben als ik vanavond nog een ronde zou doen en anders hoop ik dat die zondag avond of gister al gesprongen is zodat het eitje alsnog bevrucht kan worden. Ik denk dat ik ook niet kan wachten tot ik echt over tijd ben met testen. Ik heb al 5 testen thuis waarvan 2 een early dus denk dat ik daar dan iets eerder mee test. Ik heb een foto bijgevoegd van me ovulatie testen, waar je het streepje al duidelijk ziet was van zaterdag middag rond 14 uur de ene laatste is van zaterdag 23 maart rond 23 uur en de laatste is van zondag 24 maart rond 16 uur

Attached Files:

5. lovejay

lovejay Bekend lid

Sep 19, 2014
    728
    455
    63
    Die laatste is duidelijk positief. Ik zou het vanavond zeker nog proberen.
    Maar zaterdagavond/nacht is in principe ook op tijd aangezien zaadjes nog wel een paar dagen kunnen overleven.

6. Gabyy

Gabyy Lid

Mar 25, 2019
    34
    30
    18
    Female
    Ja ik hoop ook echt dat het meteen raak is. Ik had mijzelf voorgenomen er niet te veel mee bezig te zijn (het zwanger worden) maar helaas dit is mislukt haha

7. lovejay

lovejay Bekend lid

Sep 19, 2014
    728
    455
    63
    Ik denk dat alle vrouwen daar last van hebben zodra ze bezig zijn met zwanger worden :D

Gabyy likes this.

Share This Page