Mijn vriend gebruikt sinds ongeveer 3,5 maand menopur (3x per week) en pregnyl (2x per week). Wij hebben allebei een kinderwens en toen we afgelopen juli te horen kregen dat er geen zaadcellen gevonden waren, deed dit ons behoorlijk schrikken met veel verdriet. Mijn vriend heeft vanaf jongs af aan een goedaardige tumor tegen zijn hypofyse zitten en deze zorgt ervoor dat er geen FSH en LH aangemaakt wordt. Door middel van de medicijnen komen deze hormonen wel in zijn lichaam, als het lichaam er natuurlijk wel goed op reageert. Twee weken geleden heeft hij weer bloed af laten nemen om te onderzoeken of de waarden (FSH&LH) zijn gestegen maar dit bleek helaas minimaal. Opzich is dit geen negatief nieuws (minimaal is meer dan niets) maar we hadden op een positiever bericht gehoopt. Ik weet dat het veel geduld vraagt, maar het is lastig er niet mee bezig te zijn als de een na de ander zwanger wordt binnen je vriendenkring Nu moet hij in januari weer terugkomen en zowel een bloed- als sementest doen. Overig zie/merk ik veel verandering bij mijn vriend. Voornamelijk uiterlijk; meer haargroei. Hij had geen borsthaar en nu steeds meer. Ook moet hij zich elke dag scheren, voorheen was 1-2 keer in de week voldoende. Ik lees erg weinig tot niets over stellen waarbij de man menopur en pregnyl gebruikt. Wie kan mij meer over dit proces vertellen? Positieve/negatieve ervaringen? Ben je uiteindelijk zwanger geworden en hoelang heeft het geduurd?
Beste Dalu, Ik kan je niet helpen en inderdaad ik heb dit nooit eerder gehoord. Ik wens jullie heel veel succes met het zwanger proberen te worden. En ik hoop dat er meerdere mensen op dit forum zijn die hetzelfde hebben en waarmee je ervaringen kan uitwisselen.
Een goede vriend van mij heeft ook Pregnyl moeten gebruiken, en hij is sinds afgelopen zomer vader van een hele mooie dochter!
Hoi Dalu, Ik heb er ook geen ervaringen mee dat een man menopur en pregnyl gebruikt. Het enige wat ik herken is haargroei, dat groeide bij mij bijvoirbeeld heel snel op mijn benen. Ik wil jullie eigenlijk veel succes wensen. Groetjes Elvira
Bedankt voor jullie reacties. Ik weet dat menopur het belangrijkste medicijn is, deze zorgt voor productie van zaadcellen. Pregnyl bevordert de testosteron, wat ook natuurlijk belangrijk is. Ik hoop dat er nog anderen zijn die deze situatie herkennen en op dit forum reageren.