Ja klopt, en ja momenteel ben ik overal. Zit in het midden van mijn cyclus hè, dus ben er momenteel maar druk mee.
bij allebei geklust de dagen voor en de dagen van mijn eisprong. de eerste was een jongen, de tweede een meisje.zegt dus niks volgens mij
Leuk, een jongen en een meid! Zegt weinig volgens mij inderdaad, maar wel leuk om alle reacties te lezen.
Ik geloof er niet in hoor... Vind het een beetje onzinnig eerlijk gezegd Volgens mij is het gewoon 50-50
Dat gevoel heb ik nou ook het is toch 50 % kans ? Ik ben eigenlijk gewoon vsn plan om t te doen wanneer we zin hebben zoaks altijd en niet om te klussen en alles uit te rekenen... Zo onromantisch, dat doe ik pas als het na een lange periode nog niet lukt....
1 dag voor ei geklust en een dochter gekregen. ben benieuwd als het voor het tweede kindje raak is wat het dan is want wij klussen vaak 1 dag voor ei.
volgens mij is de kans 51-49 (dochter-zoon) beetje raar maar waar. Maar het ligt ook aan je mans familie. Heb het eens uitgezocht en als je man alleen broers heeft en zijn vader bijv ook vooral broers is de kans veel groter dat hij zelf ook zonen krijgt...
Volgens mij klopt dat niet: de theorieën zijn wel degelijk met elkaar te verenigen. Ze gaan er nl beide van uit dat meisjeszaad sterker is. Alleen de techniek is anders. De eerste methode selecteert op basis van tijd (meisjes zaad overleeft langer) de 2e techniek op basis van sterkte, nl doordat meisjeszaad sterker is zou het vlak na de eisprong nog wel door het al weer moeilijker doordringbare baarmoederslijmvliespropje in de baarmoederhals komen. Ik heb zelf geen hele sterke voorkeur nog, maar zou graag van allebei wat willen Maar ben inmidels al zo ver dat ik vooral een baby wil! Wat in het licht van deze theorie wel interessant zou zijn, is of er dmv iui dan in verhouding meer jongens worden geboren. Want dan insemineren ze echt perfect getimed op de eisprong en bewerken ze het zaad ook nog zo dat ze de snelste en bewegelijkste overhouden. Dus meer kans voor jongens... Dacht eigenlijk ook wel eens gelezen te hebben dat dat wel zo is. Maar durf het niet met zekerheid te zeggen. Verder weet ik wel dat statistisch gezien de verhouding jongens-meiden ook afhankelijk is van de samenstelling van de bevolking. Ten tijde van oorlog worden er meer jongens geboren (is onderzocht). Schijnt te komen doordat er ro d de vruchtbare vrouwen minder mannen zijn en feromonen etc). Dus wie weet helpt het ook wel om veel bij mannen in de buurt te zijn en vrouwen wat te mijden!
Ik heb geen broers of zussen en mijn man heeft 2 broertjes en 1 zusje...verders is het zo dat onze dochter de enige kleindochter is in de familie zowel aan mijn kant als aan manlief zijn kant..het zijn allemaal jongens verder ..dus hoe de theorie hiervan dan is weet ik eingelijk niet hihihi