Hi iedereen Helaas lijkt het erop dat mijn relatie voorbij is, en niet meer te redden valt. Nu heb ik nog wel 7 cryo's... Ik heb geen idee wat ik moet gaan doen. Ergens wil ik ze zo graag terugplaatsen maar het idee dat ik een eventuele kindje bij voorbaat al een moeilijke start ga geven zonder 2 ouders.. En het idee dat ik steeds negatieve test en niemand er is om mij te steunen /begrijpen. Mijn hemel ik heb geen idee... Ik vind het zo ontiegelijk moeilijk om te zeggen vernietigen, iemand anders mijn cryo's geven vind ik ook geen fijn idee wat moet ik nu? Ik ben radeloos. Geen kindje, geen partner... Ik ben echt gebroken op dit moment
Jeetje wat heftig lijkt me dat Ik kan me heel goed voorstellen dat je gebroken bent nu. Hoe staat je ex partner hierin? Bij ons in het ziekenhuis mogen de terugplaatsingen niet gedaan worden zonder de papa. Zo staat dit ook in het contract. Geen idee of dit bij jullie ook het geval is? Je hoeft er nu nog niet over te beslissen hè? Ze liggen nog wel ff opgeslagen.
Ehm.. je kan ze sowieso niet terug laten plaatsen zonder toestemming van je ex-partner.. Ze hebben van jullie beiden een handtekening nodig (en terecht). Verder snap ik dat je in een moeilijke situatie zit, maar geef het even de tijd. Uit je post maak ik op dat het nu gaande is? Laat even alles bezinken en verwerken, je hoeft niet direct iets te beslissen over de cryo’s. Over een paar maanden, als alles hopelijk weer wat rustiger is, heb je er misschien zelf wel een helder idee bij. Sterkte!
Mijn partner vind het prima als ik ze terugplaats maar wilt er zelf niks meer mee te maken hebben. Hij heeft ook geen vertrouwen in de behandelingen meer... Wij hebben wel voorafgaande de verse terugplaatsing getekend maar dat was meer voor als een van de 2 zou komen te overlijden dus ik denk dat dat niet voldoende is? Ik vind het echt een toestand al mijn dromen wensen in een klap weg ik vind het echt super moeilijk
Je hebt ook per cryo terugplaatsing een handtekening nodig.. dus dat moet ie dan wel willen. Ik zou er nog even goed over nadenken en er de tijd voor nemen...
sorry dat ik zo binnen val.. maar bedenk ook dat het kan zijn dat jullie juist door de behandelingen uit elkaar gegroeid zijn. Zou heel goed nadenken over welke keus je met je partner gaat maken. Misschien even ertussen uit een mogelijkheid? puur met zn 2en leuke dingen gaan doen? of met iemand praten?? En zou omtrent de cryo's wel afspraken maken. het zijn maar tips. ik praat uit ervaring helaas..ook nog cryo's in de vriezer.. vernietigen nee, er iets mee doen... nee.. maar wat je zegt je kunt het niet over je hart verkrijgen.. het is heftig ja. De relatie die ik toen had is bij ons gebroken door alle behandelingen en de druk die er op lag. weinig communicatie en bam... (ja is al weer paar jaartjes geleden ondertussen maar als ik terug kijk.. denk ik wel eens misschien had ik toen niet zo moeten reageren. niet zo moeten handelen.) maja gedane zaken nemen geen keer. En nu een hele lieve partner. Maar genoeg over mij.. Sterkte verder! Hopelijk kom je tot een keus waar jullie je beide in kunnen vinden.
Dit heb ik eigenlijk nog niet mee gemaakt, wel per punctie. Heb nu in totaal 9 terugplaatsing gehad maar maar 2x hoeven tekenen.
Dit zou er mee te maken kunnen hebben maar ook nog een boel van andere dingen ik kwam echt in een depressie waar ik nu ook een psycholoog voor zie en mijn partner kon er echt niet mee omgaan die werd mijn stemmingswisselingen echt super zat. We zitten nu op een punt dat hij absoluut niet meer met mij wil praten en afstand wilt. Jammer genoeg wonen we nog wel in een woning op dit moment een groot drama want je blijft elkaar zo maar stangen ik kan alleen nergens terecht hij ook niet. Gelukkig mijzelf wel altijd ingeschreven op woonnet en ik ga al aardig laag staan maar in de tussentijd .. Alles wat ik zeg is fout maar andersom nu ook.. Dus leuke dingen doen gaat hem niet meer worden. Ik ben zo teleurgesteld in mijzelf dat ik gewoon mijn emoties niet onder controle kan houden nu ook gewoon niet. Ik heb het er echt moeilijk allemaal mee. Wel fijn om jou verhaal te lezen en om te horen dat het nu beter gaat
Ik weet niet hoe oud je bent en hoe lang je dus nog kans hebt redelijk normaal gesproken kinderen te kunnen krijgen. En ik snap dat als je relatie stuk loopt je even niets meer ziet zitten en in je hoofd al je dromen kapot lijken. Maar mocht je nog wat jaartjes hebben...dan kan er natuurlijk altijd weer iets nieuws en mooi ontstaan en komen je dromen misschien toch nog wel uit. Je kan nu wel denken ik doe het toch, maar je zult dan je kind ooit uit moeten leggen dat je zn vader kent, maar zn vader niets met m te maken wil hebben. En bedenk wel...wil je dan ook nog wel een kind van de man waar je nu mee breekt. Trouwens alleenstaand moeder zijn is ook niet makkelijk en daarbij moet je zeker ook wel wat mensen achter je hebben staan voor steun.
In ons ziekenhuis worden de cryo's vernietigd als je huwelijk/relatie strandt. Dat staat in het contract. De cryo's zijn namelijk eigendom van jullie beiden. Hier dus helaas geen keus, als we zouden scheiden. Mocht de man komen te overlijden, dan zijn er nog wel mogelijkheden om als weduwe de cryo's te gebruiken. Wij konden in het contract aangeven of we in geval van overlijden van één van ons de cryo's willen laten vernietigen of dat we ze dan willen houden. Wij hebben aangegeven ze te willen bewaren, zodat ik in dat geval de cryo's nog zou kunnen laten terugplaatsen. Als ik zou komen te overlijden, zou mijn man onze cryo's natuurlijk niet gebruiken met een andere vrouw. Dan worden ze wel vernietigd. Heel veel sterkte met alles!