Hoi meiden, Hier alles goed. Wij zijn afgelopen zaterdag getrouwd, we hadden super mooi weer!! Inmiddels heerlijk op huwelijksreis in Mauritius en ook dat bevalt meer dan prima! Ik weet even niet meer wat ik hier allemaal getypt had dus... We hebben de combinatietest gehad en de uitslag was heel goed gelukkig. Inmiddels al 4 echo's gehad . Onze vk maakt bij elke controle een echo tot 20 weken, gewoon voor de gemoedsrust van as mama's en papa's, omdat je het kindje natuurlijk nog niet kunt voelen. Erg leuk! Voel me verder prima en de kleding zit nog niet te strak. Moet alleen wel heel vaak plassen! Leuk van je echo bloem! Fijn hè? Met de rest ook alles goed?
@Bloem: Wat fijn dat alles goed was! Het lijkt me zo gaaf om je kindje voor het eerst te zien! Ik zou denk ik gelijk helemaal verliefd zijn @Roselien: Grappig dat je kleding al wat strakker gaat zitten! Kun je ook al een klein buikje zien? Fijn dat het eten wat beter gaat en dat je minder moe bent, dat lucht toch wel weer op dan. Spannend hoor, je volgende controle! Wij hebben goed ons best gedaan deze ronde maar helaas... Vandaag ongesteld geworden. Aan de ene kant ben ik teleurgesteld, maar aan de andere kant heeft mijn lijf na de Primolut kuur nu voor het eerst uit zichzelf wel wat gedaan. We gaan het deze ronde gewoon weer opnieuw proberen. Ik hoop dat deze ongesteldheid een teken is dat mijn cyclus nu weer goed komt! Ik vraag me af of de lengte van je cyclus erfelijk is? Mijn moeder had altijd een lange cyclus (36 dagen) en tussen mijn Primolut-ongesteldheid en vandaag zat ook 35 dagen. Ik weet dat leeftijd van de eerste ongesteldheid wel erfelijk is, maar de lengte ook? Ik hoop dat mijn eigen cyclus toch wel wat korter gaat worden!
@Bloem: Wat fijn van de goede echo! Ga heerlijk genieten.. @Roselien: Jeeetje, 14wkn alweer! Wat gaat de tijd toch snel.. Gelukkig voel je je de laatste weken wat beter @MissPie: Nog van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk! Wat fijn al 4 echo's, de verloskundigenpraktijk hier in de buurt maakt helaas bijna geen echo's. Wat super van de goede uitslag en geniet nog even van je tijd op Mauritius. @Hippie: Ik hoop ook voor je dat je ongi nu eindelijk zelf op gang komt! Kunnen jullie er echt voor gaan.. En ik zou niet weten of de lengte van een ongi erfelijk is. Succes de aankomende ronde! Ontzettend leuk om de verhalen van de zwangeren te lezen, hoop zo dat wou ook gauw zwanger mogen zijn Hier inmiddels 7dpo, dus mijn wachtweek is begonnen!
@MissPie: Nog van harte gefeliciteerd met jullie huwelijk! Wat raar dat ik gisteren je bericht niet zag, ben ik je zomaar vergeten... Het lijkt me heerlijk om zwanger te trouwen en dan samen tijdens de huwelijksreis te genieten van een klein groeiend babytje :-D Wat leuk dat de VK steds een echo maakt, voor mijn gemoedsrust zou dat ook goed zijn! Krijg je ook steeds een nieuwe afdruk mee? Kun je ze naast elkaar leggen en kijken hoe jullie mini groeit @LeenElise: Ik heb ook dat hoe meer verhalen ik hoor, ik steeds meer het verlangen krijg om zwanger te zijn.. Er is weer iemand bevallen in onze vrienden- en kenissenkring en de kraamvisite vind ik altijd lastig.. Ik hoop dat ze volgend jaar allemaal bij mij op visite komen en dat ik trots mijn eigen echo's en kindje kan laten zien! Ik ga voor je duimen dat je deze ronde een knaltest hebt! Heb je al last van kwaaltjes of nog helemaal niet?
@Hippie: Ik heb hetzelfde dubbele gevoel hoor, ontzettend blij voor anderen maar stiekum wel een beetje jaloers Hier nog helemaal geen last van kwaaltjes, dus ben bang dat het niet raak is. Mja we kunnen niets anders dan wachten! Zal je op de hoogte houden..
Hier helaas al ongi geworden op dag 26.. Dus maar een lf van 11 dagen, iemand tips om deze te verlengen?
Hè wat jammer! Balen LeenElise Ik heb geen idee hoe het precies zit met de luteale fase, dus ik kan je helaas niet verder helpen Hoe gaat t met de rest? Het is stilletjes hier! Het lijkt wel of mijn lijf iets in te halen heeft... Vorige week donderdag werd ik ongi, normaal werd ik dat ook altijd op donderdag dus ik was blij dat het nu 'natuurlijk' gebeurde. Ik was het dan altijd een week, maar nu was het maandag al over. Ook was het minder. Op zich is dat niet heel raar, het is vaak zo dat na het stoppen met de pil je ongi verandert. Nu het gekke: ik ben t net weer opnieuw geworden! En ook niet een beetje, maar mijn hele papier was rood :-S Blijkbaar denkt mijn lijf dat t alles van de afgelopen tijd er maar uit moet mikken ofzo... Aan de ene kant ben ik blij dat er wat gebeurd, maar aan de andere kant had dit nou ook weer niet gehoeven. Ik hoopte zo dat we t volgende week weer konden gaan proberen, maar als ik nu weer echt ongesteld blijf gaat t iets langer duren voordat we weer kunnen proberen.
@Hippie: Ik heb hetzelfde 2 rondes geleden gehad! Ik was zo'n 3 dagen ongi, toen een dag helemaal niks en de volgende morgen weer veel bloedverlies.. Daarna werd het gauw minder, inderdaad vreemd! Denk dat het met ontpillen te maken heeft..
Hallo meiden! Wat is het al lang stil hier Hoe gaat het met alle zwangeren? Ik mag donderdag of vrijdag weer gaan testen als ik niet ongi ga worden. Ik weet nog niet zo goed wat ik ervan moet denken qua kwaaltjes, dus ik hoop er maar niet al te erg op... LeenElise, hoe gaat het met jou? Ik zie aan je banner dat jij ook alweer bijna mag gaan testen, spannend!
Leuk om wat van je te horen Hippie! Het is inderdaad stil hier haha, hier helaas ook nog niet zwanger Mijn wachtweekje is weer aangebroken, maar slecht kunnen klussen deze ronde helaas dus ik ga er niet vanuit. Ik zal voor je duimen
Hoihoi! @ LeenElise en Hippie: succes met testen en wachten! Kan me best heel goed voorstellen dat het dan dubbel is om van mensen in de omgeving te horen als ze zwanger zijn. Hopelijk ook snel een goeie test voor jullie! Hier gaat alles goed, ik zit alweer op 19 weken... Ik mag zeker niet mopperen qua kwaaltjes enzo, eigenlijk niet echt ergens last van Volgende week echo, stiekem wel spannend of alles goed is enzo, maar ik ga er vanuit van wel. En volgens mij begin ik hem/haar al te voelen! Dat is wel echt erg bijzonder (als het geen verbeelding is) En de andere zwangeren, geniet je ervan? Of veel klachten? Voel je al iets van de baby?
@Roselien: Leuk om van je te horen en fijn dat het zo goed gaat! Wat lijkt het me heerlijk om je kleine te voelen bewegen, dat maakt het toc wel "echt" Heb je ook al een buikje? Ik ben wel nieuwsgierig of je al dik begint te worden Spannend volgende week de echo! Ik ga voor je duimen dat alles goed is! Willen jullie weten wat het gaat worden of denk je daar nog niet echt over na? @LeenElise: Balen dat jullie niet echt hebben kunnen klussen Maar wie weet, soms als je het niet verwacht... Wij hebben 2 weken lang om de dag ons best gedaan, maar ik heb niet het idee dat het veel heeft geholpen. Ik heb elke dag in mijn cyclus voorzichtig aan mijn baarmoedermond gevoeld en ik kan de verandering merken. Hij is nu verder open en meestal is dat geen goed teken. Hij hoort dicht te gaan als je zwanger bent en dat is bij mij nu niet zo helaas.. Ik verwacht morgen of vrijdag ongesteld te worden. Ik heb nog een test liggen die ik dan eventueel kan doen. Het betekent wel weer dat mijn cyclus opnieuw 35 dagen is en dat is echt lang. Ik baal er ook echt van, want dat betekent dat we weer zo lang moeten wachten in de nieuwe ronde
@Hippie: Meestal is je baarmoedermond inderdaad gesloten. Maar je kan er echt niets over zeggen of je zwanger bent of niet, las laatst toevallig nog dat het bij iemand ook gewoon open voelde en zij was ook zwanger. Dus you never know! Bij wordt het ook weer een cyclus van minimaal 33 dagen pff
Het schijnt idd zelfs voor een ervaren gynaecoloog moeilijk te zijn om het te voelen... Ik durf niet te hopen, maar ben nog steeds niet ongi... Ik wordt het altijd op donderdag, dus óf mijn cyclus is weer een zooitje en het komt morgen pas (wat ik wel een beetje verwacht) of ik ben zwanger... *TwijfelTwijfel* Wel of niet zo de test er tegenaan gooien...
Gisteravond was de test helaas negatief Maar.... Nog steeds geen ongi te bekennen! Ik ga het nog tot morgenochtend of -middag afwachten en dan haal ik wel een nieuwe. Misschien is mijn eisprong wel laat geweest en ben ik nog net iets te vroeg. Ik heb echt geen idee wat ik ervan moet denken. Ik durf nog steeds niet te hopen, maar stiekem... Jij mag ook morgen testen, spannend! Misschien allebei roze
Even een update: Test vanochtend was nog steeds negatief, maar ook nog steeds niet ongi.... Wel pijnlijke borsten en steken in mijn buik, ik wacht maar weer verder en hoop dat er snel iets gebeurt en dat niet weer mijn hele cyclus overhoop ligt.. *zucht* @LeenElise: Ga je testen vandaag?
@Hippie: Wat jammer dat je test (nog) negatief is! Ik ben vandaag 12dpo en gezien mn temp de vorige dagen dacht ik wel ongi te worden. Maar vanmorgen toch weer 37.0! Nee ik ga nog niet testen, op zn vroegst dinsdag (hoop ik)
Spannend! Ik ga voor je duimen! Ik ben nog steeds niet ongi, wel heb ik het idee dat mijn baarmoeder wat hoger is gaan zitten, maar hij voelt ook nog steeds open... Ik ga het morgen nog even afwachten. Mijn borsten zijn nog steeds pijnlijk en ook heb ik er van die "pukkeltjes" op, dat schijnen klieren te zijn die je tijdens zwangerschap beter kunt gaan zien. Je kunt ze soms ook beter zien als je ongi gaat komen, dus het kan nog alle kanten op. Ik heb nog steeds het idee dat mijn lijf ontzettend aan het kloten is en dat ik weer een waardeloze cyclus heb.
Goedemorgen Hippie, Wat irritant he als je geen duidelijk beeld hebt van je cyclus. Ik weet wel zeker dag ik vandaag 13dpo ben. Normaal altijd een lf van 12 dagen en nog niet ongi. Vanmorgen nog steeds redelijke hoge temp van 36,9 dus toch maar even getest. Helaaaaaaaaas negatief! Dus ik verwacht in de loop van de dag wel ongi te worden.