Linana: eerste ronde: zwanger!! 23-02-2012 Misspie: eerste ronde: zwanger!! 02-03-2012 1 augustus termijnecho Bloem26: NOD 6 augustus 2011 2e ronde LeenElise: NOD 18 augustus 2011 3e ronde Hippie: NOD ?? traag van begrip heb die van mij ook aangepast groetjes
Vanochtend heb ik de huisarts gebeld en die reageerde precies zoals ik al verwachtte. De assistente vond dat ik eerst maar eens een zwangerschapstest moest gaan doen, dat kan ik begrijpen maar de toon waarop ze me te woord stond vond ik gewoon heel naar. Ze vond dat ik ook al erg vroeg belde, omdat ik minimaal een half jaar moet wachten tot mijn cyclus normaal wordt. Ik heb aangegeven dat ik al 2,5 week vervelende buikpijn en een vervelend gevoel in mijn onderlijf heb. Maar ze bleef bij haar standpunt, dus ik heb gelijk een test gehaald en die was zoals te verwachten was negatief. Witter kon ie niet blijven. Logisch, want het is nog maar een week geleden dat we voor het eerst geklust hebben. Dat scheen ze niet te begrijpen, ze zei dat het al zichtbaar zou moeten kunnen zijn. Op z'n vroegst zou het pas maandag 2 weken geleden zijn en op zijn laatst volgende week zaterdag. Het lijkt mij dus logischer om met een test nog een week te wachten. Als ik niet zwanger zou zijn (wat tot nu toe dus zo is) wil ze mijn urine controleren op een infectie. Die heb ik het afgelopen jaar al 3 keer gehad en geloof me, de pijn die ik toen had is niet te vergelijken. Het feit dat het al 2,5 week rommelt lijkt me ook niet normaal, maar daar deed ze voor de rest niks mee. Als dat het ook niet zou zijn, kan ik hormoontabletjes krijgen om de boel op te wekken, dat zal dan wel Primolut of Orgamtril zijn, dat zei ze er niet bij, maar ik geloof dat die het meeste gebruikt worden. Ik twijfel enorm over wat ik nu moet doen. Zal ik nog een week wachten en misschien teleurgesteld zijn omdat ik niet zwanger ben of zal ik maandag gelijk een afspraak maken en met die kuur beginnen? Het zou natuurlijk kunnen dat ik wel zwanger ben en dan gaat het dadelijk fout... Ik verwacht het niet, maar zekerheid is natuurlijk wel zo fijn... Ik weet het echt even niet meer en voel me ontzettend rot en huilerig. Momenteel ben ik ook ontzettend misselijk, maar of dat door de spanning komt of eventueel door een beginnende zwangerschap? *zucht*
Jeetje wat vervelend dat je zo behandeld wordt Hippie! Ik zou gewoon nog een weekje wachten en een testje doen.. Mocht je dan niet zwanger zijn zou ik beginnen met de kuur. Dan wordt je binnenkort ongesteld en kun je heerlijk beginnen met je eerste 'echte' ronde. Geef de moed niet op! Veel sterkte meid..
Ja inderdaad Hippie heel vervelend!! Tijd voor een andere huisarts? Mijn ervaring is dat de meeste assistentes niet zo aardig zijn... Ik zou gewoon even tot eind volgende week wachten en dan opnieuw een testje doen. Is nu inderdaad nog wel heel erg vroeg. Lastig is dat de eerste symptomen van een zwangerschap eigenlijk dezelfde zijn als die van een naderende menstruatie... Sterkte!!
ja hoor daar hebben we weer de assistentes die denken dat ze dokter zijn bah wat balen. ik zou ook nog even wachten en nog een testje doen. en mocht die weer negatief zijn een afspraak maken en geen discussie gaan met de assistent maar gelijk om een afspraak vragen. ook kun je dan als nog voor de zekerheid bij de H.A een test laten doen om daarna vervolgens met de hormoon pillen te beginnen. sterkte wijffie en kom voor jezelf op liefs
Idd lastig dat die symptomen hetzelfde zijn. Elke ronde kan ik wel iets verzinnen waarom ik zwanger zou zijn en waarom ik ongi wordt. Ben begonnen met temperaturen. Gisteren 36.6 en vanmorgen 36.9.. Heb vandaag wel pas rond een uur of 10 gemeten. Vandaar het temperatuurverschil? Zie mn kaartje..
@LeenElise Ik zie dat je NOD nog even duurt... Spannend! Ik ga heel hard voor je duimen! @Bloem26 Jouw NOD is volgende week al, ben benieuwd! Afgelopen vrijdag had ik de aardige asisstente, er werken er 2 en donderdag had ik precies de verkeerde Ik heb een kuurtje Primolut gekregen, mijn urine was schoon vrijdag en de test bij de asisstente was ook negatief. Toch wacht ik er nog even mee. Ben namelijk ontzettend misselijk, heb last van mijn buik en mijn borsten doen ook nog steeds zeer. De testen die ik tot nu toe heb gedaan waren allemaal te vroeg, dus wie weet... Ik maak mezelf wel een beetje gek, maar ik wil het ook zo graag... Ik vraag me af of er met een vroege test al iets zichtbaar zou moeten kunnen zijn. Die van Kruidvat schijnen erg gevoelig te zijn en goed te werken. Ik denk dat ik die van de week ga halen. Mocht het deze maand niet gelukt zijn en ik neem de Primolut, dan moeten we daarna een maand wachten. Het is nogal een stoot hormonen die je binnen krijgt en ze raden aan te wachten om te kijken of je cyclus daarna zichzelf wel weer goed hersteld. Dan slaan we een hele ronde over en dat zou ik heel erg vinden. Duimen jullie mee?
Ik duim voor je hoor Hippie!! Als ik jou was en je wilt een betrouwbare test hebben, die nauwkeurig is en vroeg het juiste resultaat geeft, zou ik de digitale test van CB kopen. Hij is wat duurder, maar het geld echt wel waard. Ik testte met de testjes van het kv pas na een week echt duidelijk positief, dus zo gevoelig zijn ze niet
Bedankt voor de tip! Ik lees zoveel verschillende ervaringen dat het lastig kiezen is! Ik ontdek net weer een zwangere... Ook nog eens onverwacht zover ik begrijp en de tranen komen weer eens op. Helaas gebeurt dat wel vaker de laatste tijd.
Hoi meiden! ik ben weer terug van weggeweest. We hebben een heerlijke vakantie gehad in Slovenie, prachtig land zeg!! Ik voel me ook nog best goed, af en toe wat misselijk dus ik eet vaker kleine beetjes dan gaat 't prima. Dus eigenlijk op vakantie ook alles kunnen doen wat we wilden. Nu is 't wachten op de verloskundige, over 2 weken... En dit weekend komen mn ouders, die gaan we het vertellen , erg leuk!! Leuk om weer even bij te lezen over jullie belevenissen. Voor mij mag je het lijstje aanvullen met: 2e ronde zwanger, uitgerekende datum wsl 6 maart 2012 (maar termijnecho volgt nog) @ MissPie: fijn dat je je nog aardig voelt, hoe was het om de echo te zien? @ LeenElise: succes met temperaturen, die hogere temp (ow is al paar dagen geleden) zal idd zijn omdat je later hebt gemeten, was bij mij vaak ook zo. @ Hippie: moeilijk allemaal zeg! Ik vond 't wachten al lang duren, maar als je cyclus dan niet wil meewerken en je nog zwangeren in je omgeving ziet lijkt 't me helemaal lastig! Veel sterkte, hoop dat je het een beetje van je af kunt zetten, komt vast goed!
hoi hoi wij gaan vandaag heerlijk met vakantie ga jullie wel proberen te volgen via mijn mob maar reageren wordt dan wat lastiger @ rosalie en waren je ouders helemaal blij hoe heb je het ze verteld??? succes allemaal tot over twee weken xxxxx
@Roslien: Fijn dag je een heerlijke vakantie hebt gehad zonder elke dag boven de toilet te hangen Ben ook benieuwd hoe je ouders dit weekend reageren! @Bloem: Wens je een hele fijne vakantie, geniet ervan! Hier weinig nieuws, mn ei nog niet gespot..
Hoi ladies, in het begin heb ik een tijdje meegekletst maar door drukte en priveomstandigheden een tijdje afwezig geweest. Volgens mij hebben we inmiddels 2 meiden zwanger als ik goed geleze heb? Super hoor!! Ik ben zelf met de tweede ronde clomid bezig en ben twee dagen overtijd ( heb een cyclus van 31 dagen vorige keer gehad) als ik morge ook niet ongi wordt doe ik woensdagochtend een test, dus het is erg spannend!! Liefs hopesoon
Mn ouders waren erg enthousiast dat we zwanger zijn! Vooral mn moeder, echt heel erg leuk om er met hun over te praten Wel moeilijk om er niet over te praten toen mn zusje en haar vriend de volgende dag langskwamen (zwangerschapstijdschrift weer verstopt enzo), maar gelukkig waren er genoeg vakantieverhalen. Toen hoorden we nog van een bevriend stel dat de dag voor ons is getrouwd, dat zij ook een baby verwachten, ze is een week verder dan ik! Weer erg moeilijk om ons mond te houden... Nu de eerste dag weer gewerkt, erg druk na de vakantie dus ben nu helemaal bekaf. Maar gelukkig heb ik een lieve man die dan ff kookt enzo @Hopesoon: klinkt vooralsnog positief, erg spannend!! Ik hoop met je mee dat 't raak is deze keer! @MissPie: hoe voel jij je? Veel moe of misselijk, of valt 't mee? Druk met de bruiloft voorbereiden? @ de rest: succes met wachten, klussen etc... en hopen op succes!
@Hopesoon: Gezellig dat je er weer bent! SPANNEND, hou ons op de hoogte van je testje @Roselien: Fijn dat je ouders enthousiast zijn. Lijkt mij ook echt vreselijk om mijn mond te houden tegen overige familie en vrienden.. Slaap lekker allemaal!
Thanks Ladies! Ja dat lijkt mij ook volgens mij wil je het dan van de daken schreeuwen hihihi!! Bloem fijne vakantie!!! Misspie wanneer ga je ook alsweer trouwen? Ik ga in oktober trouwen, wat een geregel allemaal zeg hihihi! wij hebben een soort van spoedbruiloft hihihi omdat het niet pas voor volgend jar willen plannen omdat ik bang ben dat als ik zwanger zou raken dan hoogzwanger ben, als ik nu zwanger zou zijn dan zou ik op de bruiloft 3,5 mnd zijn dus dat zie je dan ng niet en tis wel heel speciaal trouwen en een kindje in me buik hoop het zo!!! en heb je al veel spulletjes gekcht voor de baby? Ik hb al heel veel haha maarja dat komt ook omdat wij al meer dan een jaar bezig zijn. liefs hopesoon