Dun baarmoederslijmvlies

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door ijsbeertjes, 30 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ijsbeertjes

10 feb 2014
    55
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hi (aanstaande) mama's,

Ik ben inmiddels al 3 jaar aan de Chlomid hoogste dosis van 150mg. Elke maand heb ik heel netjes een eisprong. Dit weet ik dmv bloedtesten, eisprong, temperaturen en ik voel deze ook elke maand. Tijdens de follikelmeting zien ze ook altijd een mooi ei die op springen staat. Al om al prima eisprong denk ik.

Nu was mijn behandeld arts met vakantie, dus ik ging toen elders een follikelmeting doen en ook daar zagen ze een ei die op springen staat. Wel zeiden ze dat mijn baarmoederslijmvlies 1,3 mm is of te wel non-existent! Mijn behandeld arts had ook wel gezegd dat ik een dun baarmoederslijmvlies had maar heeft daar verder niets meer over gezegd of wat aan gedaan. Maar dan is het toch lijkt mij onmogelijk dat het eitje zich kan innestelen, gezien de ideale dikte volgens mij rond de 10 mm moet liggen.

Nu heb ik het gevoel alsof ik letterlijk 3 jaar heb weggegooid.

Graag jullie ervaringen met een dun baarmoederslijmvlies en wat kan hier tegen gedaan worden.

Bedankt!

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het is inderdaad een bekende bijwerking van Clomid dat je baarmoederslijmvlies dun blijft. Met een te dun baarmoederslijmvlies is het lastig zwanger worden. Het moet minimaal 7 mm zijn ten tijde van je eisprong, het liefst rond de 10 mm. Je baarmoederslijmvlies hoort mee te groeien met een follikel. Tijdens een follikelmeting hoort er ook naar de dikte van je baarmoederslijmvlies gekeken te worden. Als je slijmvlies al die tijd zo dun is geweest, dan heb je inderdaad een hoop tijd verspild. Een embryootje kan onmogelijk innestelen in 1 mm, sorry...

Ik vind het een erg kwalijke zaak dat je gyn hier nooit iets mee gedaan heeft! Ook vind ik het erg vreemd dat je al drie jaar aan de Clomid zit. Als je na zo'n lange tijd niet zwanger wordt, dan moet er toch verder gekeken worden? In al die drie jaar ben je geen stap verder gekomen dan standaard elke maand dezelfde dosis Clomid? Je gyn weet van je te dunne slijmvlies, maar doet er niks aan? Alsof je voor je lol bij hem/haar onder behandeling bent... Je hebt toevallig niet mijn oude gyn, die ons ook heel lang heeft laten doorsukkelen? Zit je bij een algemene gyn of op een fertiliteitsafdeling?

Ik zou een overstap naar een andere arts of een ander ziekenhuis overwegen. Je moet duidelijk van de Clomid af en over op hormooninjecties. En na zo'n lange tijd kom je ook in aanmerking voor aanvullende onderzoeken en behandelingen. Succes!

3. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

10 sep 2015
    1.807
    1.626
    113
    Volledig eens met Jippie. Als ze je echt al drie jaar lang laten aansukkelen met clomid (in mijn optiek zou je allang met andere behandel methodes bezig moeten zijn) en dan ook nog eens de pogingen doorlaten gaan met zulk dun baarmoederslijmvlies is dat weinig effectief.

Als ik jou was zou ik eens bij een ander ziekenhuis om een SO gaan vragen. Veel succes!

4. Nooortje

Nooortje Actief lid

1 aug 2016
    470
    132
    43
    Wat ontzettend klote dat je hier op zo'n manier achter moet komen.
    Ik heb ook clomid gebruikt en ook mijn slijmvlies werd er vreselijk dun van. Omdat mijn behandelend arts hier moeilijk over deed en steeds met wisselende adviezen kwam ben ik overgestapt naar de fertiliteitsafdeling van een academisch ziekenhuis. Zij geven aan dat je baarmoederslijmvlies minimaal 5,5 mm moet zijn voor een goede innesteling. Voor een ivf terugplaatsing hanteren ze andere richtlijnen (6,5 / 7 mm)

Na clomid heeft het een aantal rondes geduurd voordat mijn slijmvlies weer enigszins normaal was, afgelopen ronde 6,5 mm wat volgens mijn nieuwe behandelend arts echt prima is! Als ik jou was zou ik echt direct overstappen, bovendien kom je nu ook in aanmerking om aanvullend onderzoek te krijgen. Maar na deze misser zou ik geen vertrouwen meer hebben in mijn huidige arts.

5. ijsbeertjes

10 feb 2014
    55
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hi Jippie,

Super bedankt voor je reactie! Huilend typ ik nu dit bericht ben er echt kapot van dat ik 3 jaar heb weggegooid. Ik snap echt niet waarom zij mij zo lang met Clomid hebben laten doorgaan. Ik vertrouwde er maar blindelings op, dom dom dom!

Het was ook 2x gelukt maar beide uitgelopen in een miskraam, dat zal vast dan ook wel komen door een te dun baarmoederslijmvlies.

Ik zit momenteel nu bij de fertiliteitsafdeling van het Amstelland ziekenhuis. Voorheen zat ik bij het AMC. Beide lieten zij mij doorgaan met Clomid terwijl ze beide hebben aangekaart dat ik een dun baarmoederslijmvlies heb. Maar voor de rest niets over gezegd dat het eventueel een innesteling in de weg kan staan. Why :(

Volgende week heb ik een afspraak staan en zal zeker doorgeven dat ik per direct wil overstappen op een andere behandeling!

6. ijsbeertjes

10 feb 2014
    55
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik zal dit eerst aankaarten bij mijn huidige arts en mocht die zeggen doorgaan met Clomid dan zal ik zeker overstappen!

Super bedankt! Ik hoop ook dat ik gauw zo een mooie banner als jou mag krijgen. Fijne zwangerschap toegewenst!

7. ijsbeertjes

10 feb 2014
    55
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hi Nooortje,

Bedankt voor je reactie. Ik zat zelf ook op een fertiliteitsafdeling van een academisch ziekenhuis. Maar helaas hebben zij dit niet verteld dat mijn baarmoederslijmvlies wellicht het probleem kan zijn van de mislukte rondes.

Wat voor behandeling heb je na de Clomid gehad waardoor je weer een goede dikte had gekregen?

8. Nooortje

Nooortje Actief lid

1 aug 2016
    470
    132
    43
    Sorry voor m'n late reactie, ik was een weekje weg en heb even alles losgelaten.
    Ik heb na clomid geen enkele behandeling gekregen. Het is erg bijzonder maar mijn cyclus is voor het eerst al een aantal maanden redelijk regelmatig en inmiddels dus ook met een dik bms. Ik leef wel erg gezond, doe aan yoga, wandel veel en ben zoveel mogelijk buiten daarnaast neem ik veel rust naast mijn drukke baan. Ook deed ik een tijd Accupunctuur voor mijn onregelmatige cyclus. Wellicht heeft dit alles geholpen..?

Ik ben benieuwd welke stappen jij inmiddels hebt gezet?

9. jolein8

jolein8 Bekend lid

23 jan 2015
    569
    9
    18
    Clomid kan inderdaad zorgen voor dun slijmvlies.
    En 3 jr clomid is echt extreem lang!

Ik had dun slijmvlies, met clomid 100mg zwanger geworden met 5mm baarmoederslijmvlies rond de eisprong! Dus geef de hoop niet op.
    Ik zou de ronde erna eigenlijk over gaan op spuiten van gobal f vanwege oa dun slijmvlies, maar bleek dus toch onverwacht zwanger.
    Ik zou zeker vragen of je over kan gaan op spuiten ivm dun slijmvlies.

Deel Deze Pagina