Hoi, allemaaal Ik ben nieuw hier. En ben sinds een jaar bezig om mama te worden. Ik heb een vraag aan jullie? Maandag 13 April tot 24 April heb ik duphaston gebruikt en ben 28 april ongesteld geworden.. Nu moet ik van ovulatiedag 3 tot 7 clomid gebruiken om een eisprong te stimuleren.. Maar er werd mij ook wat verteld over een echo en bloedprikken op dag 7 of 8 dacht ik. Ik kan het nergens vinden op welke dag ik bloed zou moeten afnemen en waarom precies? Hebben jullie dit ooit meegemaakt?
Ik zit volgens mij in een andere situatie dan jij.... Maar ze gaan bij mij op dag 7 na mijn eisprong bloedprikken om te kijken of ik een goede eisprong heb gehad. Ze bepalen dan de progesteron-waarde in je bloed en aan de hand daarvan kunnen ze bepalen of je een eisprong hebt gehad. Echo's doen ze bij mij vanaf dag 10 van mijn cyclus om te kijken of er een eicel aan het rijpen is en of die netjes groeit.
Bloedprikken hoor ik idd wel vaker, maar hoef ik eigenlijk nooit te doen. Ik word gevolgd vanaf dag 10 met (inwendige) echo's, tot mijn eisprong. Daarna is het twee weken geduld hebben!
Bloedprikken om eisprong te controleren is 7 dagen na de vermoedelijke eisprong. Dus niet cyclusdag 7. Echo zal denk ik vanaf cyclusdag 10 ongeveer zijn, om de paar dagen, tot de eisprong is geweest.