Dag dames, De volgende ronde gaan we beginnen met IUI. Dat duurt nog wel ruim 2 weken, maar ik heb op recept de Pregnyl (zwangerschapshormoon HCG) alvast opgehaald (omdat het slecht verkrijgbaar is bij de apotheken...). De gyn. vertelde me dat ik dit bij mezelf kon spuiten of naar de Spoed Eisende Hulp kan gaan en dan zetten zij de spuit. Wie heeft zelf de spuit gezet en wat zijn jullie ervaringen? Wat zijn de redenen dat je het zelf hebt gedaan? Wie heeft de spuit door iemand anders laten zetten of is naar het zkh gegaan hiervoor? Wat waren jullie argumenten om hiervoor te kiezen? Ik ben zelf absoluut geen held met spuiten. Bij bloedprikken moeten ze me op een bed leggen, want de kans dat ik flauw val is groot. Ik hoop dat jullie me informatie kunnen geven over hoe dit in zijn werk gaat... Dan ben ik al een klein beetje voorbereid! Alvast bedankt voor jullie reacties! Groetjes jufaman81
Ik spuit altijd zelf Ik ben ook echt geen fan van naalden en bloedprikken maar dit is toch anders... je doet het zelf, je weet wanneer de naald in je buik gaat etc etc de afhankelijkheid van iemand anders, en het onverwachte zorgt er bij mij voor dat ik bloedprikken echt verschrikkelijk vind Nog steeds heb ik wel wat trillende handjes na het prikken haha maar het is tot nu toe altijd prima gelukt Ik ga altijd rustig zitten, minuut of 10 voordat ik moet spuiten maak dan alles op het gemakje klaar en zodra het tijd is zet ik in 1x de naald in mn buik en spuit m dan heel langzaam leeg Nog nooit heb ik een blauwe plek gehad of dagen last Ook het spuiten en inlopen van de vloeistof doet bij mij geen pijn. een half uur van te voren haal ik de pregnyl uit de koelkast zodat ie niet zo koud mn buik inloopt veel succes!!
Ik ben nu de 2e ronde aan het spuiten met Fostimon en Pregnyl. Vanaf CD3 moet ik dagelijks Fostimon mengen + spuiten. Als het eitje groot genoeg is moet ik dan de Pregnyl zetten. Aangezien ik de Fostimon ook zelf spuit, doe ik de Pregnyl ook zelf zetten (overigens werd mij niet de keuze gegeven om naar het ziekenhuis te gaan daarvoor). Het spuiten zelf valt wel mee. Rustig ervoor gaan zitten. Op je gemak de ampullen mengen. Wat het zetten van de spuit betreft: ik pak altijd een "vetrolletje" bij mijn navel in de buurt, spuit in de aanslag. Op mijn uitademing zet ik de spuit dan onder een hoek van ongeveer 45 graden erin (dat van die hoek wordt in de bijsluiter genoemd). Rustig leegspuiten, even wachten en weer eruit trekken. Soms is het plekje waar je de spuit hebt gezet wat gevoelig, maar voor de rest heb ik nergens last van. Succes!
Eerste paar keer pregnyl deden ze in het ziekenhuis. Toen ik eenmaal aan de andere rprikhormonen moest ben ik pregnyl ook zelf gaan doen. Was ook bang voor naalden maar het viel reuze mee.