Wie redelijk snel zwanger van de 2e?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Komkommer, 13 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Komkommer

Komkommer Actief lid

26 okt 2015
    252
    1
    16
    NULL
    NULL
    Het begint bij ons al licht te kriebelen voor een 2e.
    Nou gaan we er dit jaar nog niet voor vanwege een aantal redenen maar ik hoop toch wel volgend jaar!

Ons meisje is nu 5 maanden oud en ik hoop zwanger te zijn rond de eerste verjaardag van haar.
    Nou ben ik benieuwd hoe de mama's die rond die leeftijd van de eerste zwanger zijn geraakt het ervaren. Is het zwaar? Ik bedoel ze zal een hoop aandacht vragen en nog regelmatig getild moeten worden.

Bij deze zwangerschap had ik al vroeg bi. In die mate ernstig dat ik vroeg ben gestopt met werken. Rond de 26 weken.
    Nu werk ik niet meer en ga dat waarschijnlijk voorlopig ook niet doen en al helemaal niet meer wat ik deed.

Dus, hoe vonden/vinden jullie het?

2. balleke

balleke Fanatiek lid

21 jan 2009
    1.837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Hoi..

Ik heb er twee vroeg op elkaar "eigenlijk 3" (2 naar 3 ook bij zijn eerste verjaardag) ja je hebt er twee in de luiers en in het begin is het echt aanpoten. Ik vond de periode van 1 naar 2 echt zwaar, maar die schelen ook nog geen jaar (zie banner) dat was echt pittig. Hij had kma, verborgen reflux en gefrustreerd baby'tje. Van de middelste naar nummer drie viel het mee, we zijn al wat gewend van 1 naar 2. Maarja tis maar net hoe het kindje is... elk kindje is verschillend. En bi, bij de eerste volledig ziek thuis met 30 weken, tweede volledig ziek thuis met 21 weken en bij de derde met 15 weken volledig ziek thuis. Zal nu ook wel weer zijn, want heb nu al last van stuit ect...

En bij de eerste was het de derde maand raak en alle andere 4 zwangerschappen was het in een keer raak.

3. Elise1990

Elise1990 Actief lid

8 mei 2015
    185
    1
    16
    Vrouw
    Verzorgende ig
    Nieuwegein
    Hallo !

Of het zwaar is natuurlijk lastig te zeggen .. De een ervaart van wel , de ander niet..

Ik was 3 maanden na mn bevalling van de eerste weer zwanger .
    Ze schelen 1 jaar en 1 week !
    Ik heb het zelf niet echt als zwaar ervaren , en nog steeds niet echt eingenlijk .. Tuurlijk is het wel erg druk af en toe ..

Nu ben ik 35 weken zwanger van de 3e , en ja oke .. Nu word het lichamelijk zwaarder .. Met een dochter van bijna 2 , en zoon van bijna 1 en nog 5 weken zwangerschap te gaan . Ondanks dat ik bij alle 3 erge bekkenklachten heb is het voor mij redelijk vol te houden .

Hoe het straks is met de 3e erbij zal de tijd ons leren haha !
    Heb er zo wel 3 in de luiers ( dochter vind wc"s en potjes tot nu toe maar erg enge dingen helaas!!) dus het zal budget technisch vast even iets krapper worden.. Maarja .. Over een jaar of 3 ben ik daar dan ook in 1 keer van af haha !

Doe gewoon wat goed voelt voor jullie!

4. Komkommer

Komkommer Actief lid

26 okt 2015
    252
    1
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie berichtjes.

Voor mijn gevoel moet het wel goed komen.
    Ons meisje is heel erg makkelijk. Hopelijk blijft dat zo haha.

Het is meer dat ik twijfel of het lichamelijk te doen is.
    Je moet toch je ukkie tillen met een dikke buik haha.

5. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.572
    3.507
    113
    Ons meisje is bijna 10 maand en momenteel bijna 12 weken zwanger van nummer 2. Onze dochter is een heel makkelijk meisje, maar ik vind het nu soms al zwaar, laat staan als ik een dikke buik heb.

Vorige zwangerschap helemaal geen klachten. Nu al last van bandenpijn en als ik mijn dochter de trap op moet tillen ben ik eenmaal boven helemaal buiten adem.

Maar iedereen is anders. Wat ik als zwaar ervaar, kan bij jou enorm meevallen;)

6. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

De eerste zwangerschap heel snel bi. Toch met dat onze zoon 7 maanden was weer zwanger geworden (geplanned). Ik zit nu op 5 maanden en het gaat redelijk. Ik begin wel heel moe te worden, maar lichamelijk kan ik meer hebben dan tijdens mijn eerste zwangerschap.

Als vl thuis is doet hij al het tillen. Hij gaat ook douche met de kleine. In het begin deed ik dit allemaal zelf en wilde me rug niet meer. Maar nu we het verdelen is het prima te doen. De woonkamer is erg kindvriendelijk. De enige dingen waar hij niet aan mag komen zijn voor mij binnen handbereik, scheelt rennen. In de woonkamer heb ik een verschoonplek zodat ik hem niet telkens de trap op hoef te tillen.

7. Komkommer

Komkommer Actief lid

26 okt 2015
    252
    1
    16
    NULL
    NULL
    Fijn om jullie ervaringen te lezen!

8. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

24 okt 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter was net 1 toen ik zwanger bleek. :) Ik ben nu bijna 24 weken ver en het gaat goed. Ik had vorige zwangerschap ook last van goede bekkenpijn en heb het ook niet tot mijn verlof gehaald zonder ziektewet. Dit keer ben ik vroeg naar de fysio gegaan en gaat het redelijk, al ziet het er naar uit dat ik vanaf volgende week een halve dag minder ga werken. Maar gelukkig heb ik een heel begripvolle werkgever.

Mijn dochter is gaan lopen met 15 maanden, gelukkig op tijd want nu zou ik het niet meer kunnen, haar overal mee naartoe slepen. Ik til nu alleen wanneer echt nodig en laat de rest door mijn man doen. Ook verschonen doe ik niet meer boven op de commode maar beneden op de bank. Daar kan dochter zelf opklimmen.

Je vindt je weg er wel in. Ik vind het nu in ieder geval een stuk leuker zwanger zijn. Ik weet ook meer wat er op mij afkomt en ken mijn valkuilen. Ik heb er wel vertrouwen in. Veel succes met alles!

9. Komkommer

Komkommer Actief lid

26 okt 2015
    252
    1
    16
    NULL
    NULL
    Dank je wel Fleetwood!
    Fijn dat je een begripvolle werkgever hebt, dat was bij mij wel anders.

10. Emihan

Emihan Actief lid

18 aug 2015
    474
    68
    28
    Hoi !

Ik was na 7 maanden zwanger van mijn 2de dochter. Vond zelf de zwangerschap niet zwaar. Mijn oudste liep gelukkig met 13 maanden al en met 14 maanden liep ze de trap op (ik liep er wel achter hoor). Maar ondanks dat ze liep heb ik er ook nog veel getild en daar had ik persoonlijk nooit last van gehad

Pas na de geboorte van mijn jongste dochter vond ik het zwaarder worden. Ze huilde heel veel zelfs als ze bij mij lag. Niks hielp om haar rustig te krijgen. Nu na bijna 5 maanden is ze als een blad aan de boom omgeslagen en een heel tevreden meisje.

Voor iedereen is het verschillend. 😊

11. Komkommer

Komkommer Actief lid

26 okt 2015
    252
    1
    16
    NULL
    NULL
    Fijn dat het nu beter gaat met je meisje Emihan!

12. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Hier net voor zoontje zijn verjaardag zwanger geraakt :)

tot nu toe gaat het goed. Vond de eerste weken wel pittig maar dat kwam ook omdat mijn zoontje de waterpokken kreeg en daar echt 8 weken heel ziek van is geweest , naja natuurlijk niet 8 weken ziek maar het heeft 8 weken geduurd voor hij weer snachts ging slapen en zichzelf werd. Dat was even aanpoten.

Bij mijn zoontje ook last van bi gehad. Nu sinds een week voel ik dat het op komt zeg maar. Nu (hopelijk) wel optijd bij de fysio geweest dus hoop dat dit nu helpt ;).

Ik kan je dus nog niet vertellen of ik het echt zwaar(der) vind. Of hoe de eerste weken zijn met een baby en bijna peuter.

Overigens loopt mijn zoontje alleen nog een beetje binnenshuis , elke dag beetje meer. Dus moet nog veel tillen.

13. Bureau

Bureau Bekend lid

3 jul 2014
    901
    41
    28
    Hier na 5.5 maanden zwanger en ik vind deze zwangerschap tot nu toe veel lichter. Vorige zwangerschap was ik hondsmoe tot week 26. Maar elke zwangerschap is anders.. Deze zwangerschap ben ik toevallig minder vermoeid. Mijn dochter slaapt wel erg goed dus geeft hier geen problemen. Overdag slaap ik soms met haar mee (ik werk ook niet). Geen idee hoe alles straks is met tillen.. Ben nu 17 weken. M'n dochter staat wel veel zelf en loopt achter een duwwagentje door huis dus ik denk dat ze vroeg zal zijn met lopen. Tot nu toe vind ik het heerlijk zo snel zwanger. Nu ze nog zo jong is kan ik in ieder geval de middagslaapjes meedoen als ik wil en anders heb ik dan even tijd voor mezelf

14. Blondje89

Blondje89 Actief lid

14 jun 2012
    463
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier lang getwijfeld over een tweede kindje ivm vorige zwangerschap.
    Echt ellende gehad, kreeg diepe veneuze trombose etc en bevalling was verschrikkelijk 😠😬

Toch besloten er toch voor te gaan, spiraal eruit gehaald en na een maand was het al raak.
    Bij mn dochter een jaar over gedaan haha had t niet verwacht zo snel.

Ze is in juli 2 geworden dus het is echt nu een opstandige peuter die alles zelf wilt doen etc 😂 Echt wel zwaar
    Heb er wel spijt van dat we er niet eerder aan begonnen zijn!
    Ze vraagt momenteel zoveel aandacht. Heb nu met 16 weken al een hoge bloeddruk en dagelijks harde buiken.
    Maarja het gaat gewoon door he 😬

15. Komkommer

Komkommer Actief lid

26 okt 2015
    252
    1
    16
    NULL
    NULL
    Oja peuterpubertijd haha.

Misschien maar niet te lang meer mee wachten.
    Lees toch allemaal goede berichtjes.

16. Bureau

Bureau Bekend lid

3 jul 2014
    901
    41
    28
    Voordeel vind ik:

Met elkaar opgroeien/zoveel mogelijk dezelfde fase
    Achter elkaar naar school zodat ik kan herintreden qua werk
    Nog geen jaloezie (ze weten niet beter)
    Nog geen peuter puber
    Nog mee kunnen doen met middagdutjes

17. babyerbij

babyerbij Lid

26 mrt 2015
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertjes schelen 10 maanden.
    De jongste is pas een week oud dus kan nog niet zoveel zeggen over hoe het reilt en zeilt ;)
    Qua zwangerschap vond ik het wel vrij zwaar, met name lichamelijk: ik heb vooral flink wat bekkenklachten gehad. Volgens de vk omdat ik niet heb kunnen ontzwangeren.

18. petra34

petra34 Niet meer actief

Mijn zoontje is 7 jaar en ik ben nu zwanger van de tweede binnen drie maanden zwanger geworden. Ik hoor heel veel mensen om mij heen wat lekker dat er een leeftijdsverschil tussen zit omdat het juist zo druk is als je een heel kleintje nog hebt rondwandelen. Merk nu al dat het fijn is dat mijn zoontje ouder is aangezien hij heel veel doet voor mij vooral uitzichzelf. Dat er zoveel jaar tussen zit is vanwege een x aantal zware jaren die wij achter de rug hebben waardoor het niet stabiel was om een tweede kindje te krijgen . Ik heb zelf een zus die 8 jaar ouder is en de jongste zus 7 jaar jonger heb nooit ruzie gehad met hun maar wel met mijn broertje 2 jaar jonger. Zie het ook veel om mij heen Hoe dichter bij elkaar qua leeftijd Hoe meer ruzie juist omdat ze dan de dezelfde intresses hebben.

19. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    eerste duurde 8 maanden tot het lukte. tweede was direct raak

20. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

24 okt 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo he, wat ontzettend knap dat je dat aangedurft hebt! Tien maanden is heel erg weinig. Ik zat de eerste tien maanden nog zo diep in de knoop met mezelf, denk niet dat daar een baby bij gepast zou hebben...

Dus, dikke applaus van mij! :D

Deel Deze Pagina