Liggend drinken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ssgerundt, 26 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ssgerundt

ssgerundt Bekend lid

10 jul 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    Mag je een baby eigenlijk iets te drinken geven als ie nog op bed ligt?
    Dus, b.v. als het s'nachts komt omdat ie dorst heeft?

2. veertje

veertje Fanatiek lid

Ik geef Stijn snachts wel eens wat drinken, het gebeurd ook wel eens dat als hij erg moe is dat hij zijn fles savonds in bed leeg drinkt maar ik laat hem dan nooit alleen, ik blijf er altijd bij tot dat zijn fles leeg is.

3. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    ik heb het nooit gedaan maar ze worden hier eigenlijk bijna nooit wakker 's nachts

4. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier doen we dat wel eens. Joris drinkt de laatste tijd 's avonds steeds moeilijker de laatste fles. Vaak leggen we hem dan gewoon in bed en word hij wel es een uur daarna wakker en bieden we hem dan terwijl in bed ligt de fles nogmaals aan. Dit drinkt hij dan vaak wel in 1 keer leeg en valt dan meteen weer in slaap.

Deze manier doen wij zo omdat we anders bang zijn als we hem eruit zouden halen hij daarna niet meer gaat slapen. Gaat prima, hij spuugt er niet door of slaapt er onrustiger door ofzo.

En de kleine van een vriendin van mij gaat altijd naar bed met een fles, dus hij drinkt die zelf helemaal liggend op.

5. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    volgens mij is het niet zo heel goed als ze helemaal plat liggen, dat verhoogt de kans op oorontsteking.

Maar ik denk dat het ook een beetje aan de leeftijd ligt. Rick moet na z'n fles altijd nog boeren dus dan kan ik de fles net zo goed wat rechterop geven..

6. Annet73

Annet73 Actief lid

18 jan 2006
    294
    0
    16
    Wij geven ook het laatste beetje van de fles in bed. Valt onze kleine man zo in slaap.....Sinds kort.....Heeeeerlijk!

@Pinkpuma; er is geen relatie met liggend drinken en het krijgen van oorontsteking.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Alle nachtvoedingen gaf ik liggend in bed. Maar goed, dan liggen ze natuurlijk niet op hun rug.
    Met water of moedermelk is er geen probleem voor de oortjes. Kunstvoeding die in de oren terecht komt kan wel voor problemen zorgen.

8. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Yildiz krijgt altijd een flesje melk mee naar bed, en ze heeft nooit wat gehad daardoor.
    Denk dus niet dat het een probleem is.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Melk mee naar bed is wel vragen om zuigflescaries!

10. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Nou ik heb zelf jaren lang met een fles in me bed gelegen en een prachtig gebit geen gaatjes niks.
    ( en volgens mij krijg je carries van frisdranken in de fles zoals appelsap of fristi)
    En als ik graag raad wil zal ik wel een topic openen :( ..... het gaat hier om de vraag of een baby iets mag drinken in zijn bed, niet of het caries geeft.

11. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Het zou hier niet werken. De meiden moeten áltijd boeren als ze iets te drinken hebben gehad dus moet ik ze sowieso rechtop houden na een flesje.

12. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Kian krijgt nooit een fles in bed.

13. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006