@masami Ik woon vlak bij je in de buurt en ben donderdag in de ochtend in Leeuwarden. 1 keer in de 2 weken sowieso. Laat me weten of we een keer kunnen afspreken. Ik heb een nieuwe winterjas voor je in de maat van je zoon. Ook heb ik gymschoenen ( of gewoon voor zo) in maat 36/37 voor je. Onze zoon is net uit die maat. De winterjas had ik samen met een andere jas gekocht maar die andere jas zat zo goed dat hij die andere nooit aan heeft gehad. Voor je dochter heb ik helaas geen kleding. Of weet je misschien haar broekmaat?, ze is wel iets groter dan wij zijn.
Geen pb want dat heb je uitgezet Ik heb donderdagochtend een sollicitatiegesprek om 10 uur bij het zaailand en weet niet hoelang dat duurt. Ik weet niet hoe laat jij tijd hebt of daar bent, maar stuur als jij wilt mij even een pb. Sowieso fijn dat je ons wilt helpen.
Ik heb nog een pak thermo cover liggen. Weet niet of je enkel glas hebt maar dat zou evt al erg kunnen helpen. Bij ons is t enkel glas er uit, vandaar nutteloos nu.
Degene die zo handig is met een budget weekmenu: Heb je er toevallig eentje beschikbaar met een lijstje wat aan te schaffen? Doosje samenstellen en bezorgen/verzenden is altijd een optie. (Allicht dat @Beheer m ergens in t draadje kan vastpinnen als "doneer een doosje" ofzo) Ik ben geen snelle haakster maar een aardig eind op weg met een driehoekige omslagdoek uit een promobol van de zeeman. Haaknaald 3,5 en promobol is 2,79 geloof ik. Ding is kneiter dicht en warm dus voor de liefhebbers die kunnen haken en nog een doel zoeken (via hier of in eigen regio, denk aan de ouderen bijv je ouders) heb ik een super simpel patroon (al zal t gewoon ook wel een naam hebben ongetwijfeld). Begin met een 1 losse +1 losse (keren) Twee vaste in de losse + keerlosse Slipsticht, vast + slipstitch (de meerdering in laatste steek), keerlosse Alle volgende rijen zet je de slipstich in de stokje van de vorige rij en de stokjes in de slipstitches. Meerder in de laatste steek van de rij met een slipstich of een vaste (afhankelijk wat je eerder in die steek zette) keer losse en volgende rij in, boel weer om en om. Foto is hoe t er uit komt te zien (de rood kleur is hier vertekend, hij is bordeauxrood eigenlijk) en ik ben kneiter slecht met patroon haken.
Voor mama’s uit Antwerpen of Nederlandse mama’s die aan de grens wonen met België (Putte , ossendrecht , Breda , Roosendaal…. Die grens) heb ik eventueel wel kledij 98 Voor jongens En 110 116 en ook voor jongen
Omgeving Heerenveen Gratis oogsttuin voor mensen die het niet meer kunnen redden: https://sociaalenvitaal.nl/ De aanmeldingen krijgen ze binnen via stichting leergeld las ik in de krant maar je kunt zelf ook contact opnemen. Landelijk https://www.leergeld.nl/ Zij dragen bij zodat je kind alle activiteiten op en buiten school kan blijven doen.
Ik weet niet of je nu op mij doelt, maar vind dit echt een super idee Soms stel ik menu's samen obv wat in het voedselbabkpakket zit. Ik probeer dan zulke maaltijden te bedenken die qua overige ingrediënten het goedkoopste uitkomen. Het probleem is nl dat het eerder een soort aanvulling is, en het pakket zelf niet genoeg is voor de hele week.. En merkte dat veel voedselbankklanten helaas niet zo creatief zijn in het combineren van ingrediënten.
Ik sprak net de directrice van onze school. Die bedacht tot haar schrik dat het inderdaad mss op onze school ook speelt en ze gaat meteen vandaag met de juffen overleggen of ze kinderen zien zonder eten of zonder warme kleding regenlaarzen etc. Het is niet dat wij een fortuin te besteden hebben maar een extra broodtrommel vullen of een zak appels meegeven of de regenlaarzen die ons te klein zijn.. dat is echt een kleine moeite. Ben benieuwd.
Dat heb ik hier inderdaad ook al gehoord.. mama je moet niet teveel meer in m'n broodtrommel doen, want dan kan ik niet meer buiten spelen.
Ik zag trouwens ook dat er hier in de omgeving (haarlemmermeer) een stichting is voor voedselpakketten voor mensen die niet in aanmerking komen voor de voedselbank. Dat zijn vast ook schrijnende gevallen mss hebben meer plaatsen dat. Stichting Prakkie heet het hier.. echt een lokaal initiatief.
Sorry, ik reageerde hierboven een beetje offtopic. Helaas kan ik financieel niet echt helpen omdat het voor ons zelf momenteel ook roeien is met de riemen die we hebben, maar ik lees wel mee voor de hulpvragen. Wie weet kan ik daar wel iets in betekenen!
Mocht er iemand nog jongens kleding maat 116 of 122 hebben dan kom ik graag in aanmerking winterjas heb ik inmiddels voor hen