Wie redt het niet meer?

Discussie in 'De lounge' gestart door MnnW, 9 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.836
    2.698
    113
    't Gezellige Brabant
    Wil je mij een pb sturen met je adresgegevens?
     
  2. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.872
    13.034
    113
    Vrouw
    (Bijna) 10 en 12. Dochter zit nu, afhankelijk van het merk en hoe het valt in maat 122,128 en 134. En mijn zoon heeft nog enkele kledingstukken maat 140 maar draagt momenteel vooral 146 en een enkele 152.
    Heb dus vooral kleding die kleiner is dan deze maten.
     
    puzzelstukje vindt dit leuk.
  3. Pompidom

    Pompidom Actief lid

    6 jul 2021
    269
    144
    43
    Vrouw
    Ik heb nog veel babykleertjes voor een jongen winter/ herfst. Maat 56/62/68 vooral. Mag natuurlijk gratis weg. Laat het mij weten als ik je daar een plezier mee doe.

    Misschien een tip voor de mensen die kleding weggeven. Via vinted als pakket erop, dan zijn de verzendkosten maar 3 a 4 euro.

    Wij redden het zelf op dit moment nog net, maar ons huis is gelukkig verkocht. Daarmee kom een enorme som geld vrij. Anders werd het voor ons ook echt sappelen.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  4. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.828
    1.677
    113
    Vrouw


    Ik heb ook nog wel wat jongenskleding vanaf maat 98/104 weg te geven.

    En wil ook met alle liefde een maaltijd extra koken.

    Regio Schiphol/Leiden
    Exacte woonplaats via prive bericht.
     
  5. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.587
    10.483
    113
    Hier jongenskleding t/m maat 98 en ook nog wel t/m 134. Ook nog best wat schoenen tot en met Mt 26.

    Ik wil het ook wel op mijn kosten opsturen, ik ga eens achter de schotten zoeken wat we nog hebben. En laat ook weten wat nog meer bruikbaar is voor producten.
     
  6. Mell0408

    Mell0408 Fanatiek lid

    14 apr 2016
    2.184
    2.392
    113
    Vrouw
    Wat een goed initiatief zeg! Wij gaan het ook wel voelen vanaf komende maand. Energierekening dubbele van normaal. Ik ga ook opzoek naar een nieuwe baan. Ik kan veel meer verdienen dus tijd om schouders eronder te zetten.

    Ik heb zelf nog best wat kleding voor een jongen tm maat 116 waarvan ik wat weg kan geven, stuur me maar een PB als je wat nodig hebt, ik stuur het graag naar je op.

    Ik heb het onderwerp even op volgen gezet zodat ik kan reageren als ik zie dat iemand iets nodig heeft wat ik nog heb liggen.
     
  7. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.686
    1.611
    113
    Vrouw
    Is jullie school bekend met schoolfruit? Hier komt er drie keer per week schoolfruit op school. Hierdoor hebben kinderen in ieder geval drie dagen per week fruit als je ouders dat niet zouden kunnen betalen.
     
    Summerbelle, JupitR, Spectre en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    Werkt volgens mij wel via een soort loting systeem. Dus niet alle scholen komen ervoor in aanmerking.
     
  9. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Nee helaas niet. De peuterspeelzaal deed dit wel altijd.
     
  10. Mimus

    Mimus Fanatiek lid

    26 okt 2015
    2.266
    2.464
    113
    #30 Mimus, 10 sep 2022
    Laatst bewerkt: 10 sep 2022
    Ik denk dat het het inderdaad goed is dat er een soort taboe gebroken word.
    Heel lastig want mensen schamen zich ervoor. Maar probeer waar je kunt hulp te vragen. Je zult zien dat er meer in het zelfde schuitje zitten en je zult ook zien dat er genoeg lieve mensen om je heen staan en anders wel via via, die je graag willen helpen waar de kunnen.

    Er zullen hier ongetwijfeld ook nog wel dames zijn met andere bruikbare tips.

    Heel goed initiatief @MnnW ik heb hem ook op volgen gezet!
    Ik woon in de omgeving Fr/Gr, mocht iemand iets nodig hebben, shout.
    Heb baby spul in de aanbieding
    Kleding jongens tm maat 104, meisjes tm maat 98.
    En zijn het andere dingen die je nodig hebt laat ook maar weten.
     
  11. Fanne

    Fanne Fanatiek lid

    16 feb 2017
    2.882
    4.154
    113
    Misschien een tip, op onze basisschool is er een app van alle ouders die daarin willen zitten en daarin worden spullen aangeboden of gevraagd. Soms worden spullen weggegeven en er wordt ook regelmatig een klein prijsje voor gevraagd. Mensen die weinig geld te besteden hebben, kunnen op die manier voor een redelijk klein bedrag hun kinderen in nieuwe kleren steken.
    Het is overigens niet door de school georganiseerd, maar gewoon door twee moeders. Spullen worden dan bij het schoolhek uitgewisseld.
     
    esklessebes, Roanna en Mimus vinden dit leuk.
  12. sannever

    sannever Fanatiek lid

    22 jan 2014
    1.715
    1.526
    113
    Vrouw
    Thuis
    Hier al tijden bekend met schoolfruit maar hier is het niet alles hoor...uitgedroogde winterpeen,onrijpe sinasappels en mandarijnen en peren of juist overrijp....Zoon krijgt altijd het fruit wat hij niet opeet mee naar huis..Het is hier ook meer bedoeld om kinderen andere dingen te laten eten, het is niet echt een vervanging.
     
  13. sannever

    sannever Fanatiek lid

    22 jan 2014
    1.715
    1.526
    113
    Vrouw
    Thuis
    Als mijn zoon op zijn nieuwe school zit ga ik ook eens informeren over de mogelijkheden om kleding weg te geven aangezien hij best lang is voor zijn leeftijd.Voorheen deed ik het altijd in de kledingbak maar ik moet binnenkort zijn kast uitzoeken dus wie weet wat ik over heb.
     
  14. Lavendel89

    Lavendel89 Niet meer actief

    Als ik iemand kan helpen met wat boodschappen of verzorgingsspullen omgeving Dordrecht, laat het dan zeker even weten!
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  15. Leolove

    Leolove Fanatiek lid

    16 apr 2016
    3.951
    1.578
    113
    Omgeving Eindhoven.
    Meiden kleding maat 86-110.
    Ik wil ook iemand helpen door wat extra boodschappen/verzorgingsspullen te halen.
    Stuur maar een pb
     
    taliaa en citroenrasp vinden dit leuk.
  16. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.187
    18.928
    113
    Wat een mooi initiatief ♥️

    Helaas kan ik zelf niet helpen in de vorm van kleding/spullen/voedsel ivm de afstand. Ik help wel al een aantal dames (waarvan er bij de voedselbank lopen) met budget weekmenu's samenstellen. Mocht daar interesse in zijn van iemand hier dan help ik daar heel graag mee.

    Maar ik heb wel een hulpvraag, en hoewel het niet voor mezelf is vind ik dit toch heel lastig om te vragen, maar het gaat om een vriendin van me. Ivm onvoorziene kosten en het uitblijven van het voedselpakket van de voedselbank deze week, is het, zoals ze het zelf omschrijft, echt 'crisis' voor hun gezin deze week. (Hun weekgeld is 55 euro per week voor 6 personen.)
    Dus mocht iemand in de omgeving van Rotterdam (zuid) nog eten overhebben of een brood extra hebben en dat willen geven dan hoor ik het graag (liefst pb). Voor vandaag hebben ze nog voldoende in huis, zei ze.
     
    Asil en Spectre vinden dit leuk.
  17. artie

    artie Fanatiek lid

    27 sep 2021
    2.627
    2.986
    113
    Vrouw
    Wat lief van jullie ❤️
     
  18. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Op de school waar ik werk hebben we nu standaard een paar broden in de vriezer liggen en houdbaar beleg (pindakaas, hagelslag enz) in de keuken staan. Regelmatig vergeet een ouder wel eens een tas/broodtrommel en dan hoeven we er niet achteraan te bellen. Misschien is dat nog een idee, eventueel met hulp van de Ouderraad bijvoorbeeld?
     
    NiekeKris, Vergeten, Huismuisie en 5 anderen vinden dit leuk.
  19. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Misschien heeft ze recht op extra’s vd gemeente.
    Wel goed de voorwaarden lezen!
    https://www.rotterdam.nl/wonen-leven/extraatje-010/
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  20. Cobon

    Cobon VIP lid

    27 jun 2020
    7.023
    7.341
    113
    Vrouw
    Ik heb je bericht!
     
    citroenrasp vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina