Wie redt het niet meer?

Discussie in 'De lounge' gestart door MnnW, 9 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.818
    18.533
    113
    Vrouw
    Ach nee.. dikke knuffel!
    Hopelijk krijgen jullie hulp.

2. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.143
    1.682
    113
    Knuffel, dit is ook wel heel veel verschil. Hopelijk krijg je hulp uit de gemeente. Mocht je nog niet genoeg kleding voor je dochter hebben, mijn oudste is net uit die maat en heb vooral shirtjes over.

Rizzoli vindt dit leuk.
  3. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.263
    8.712
    113
    Vrouw
    Screenshot_2022-10-03-07-40-01-38_dc00545bd3b8828f033a02ac25b2d36d.jpg

4. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.994
    113
    @Rizzoli laat ff tijdig weten waar we mee kunnen helpen.

Leverancier kan je beter actief benaderen dat je dat gewoon niet gaat redden, je bent niet de eerste en zeker niet de laatste allicht dat zij nog tips kunnen geven aan welke deuren je moet rammelen voor hulp.

Gemeente, voedselbank, kledingbank, vol actief benaderen ookal zie je t ff niet meer zitten.

Mocht er nog een studieschuld zijn, er zijn ook jokerjaren (zonder reden terugbetaling stop kunnen zetten) opties voor kwijtscheldingen etc.

Rizzoli vindt dit leuk.
  5. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    @Rizzoli jeetje wat een bedragen he en wat moet dat een stress geven.

ik heb 2 gezelschapsspellen liggen voor als cadeautje in de decembermaand als je dat ziet zitten.

Heb je verder nog iets nodig?

Rizzoli vindt dit leuk.
  6. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.818
    18.533
    113
    Vrouw
    Oké ik ben benieuwd of het ook daadwerkelijk zal helpen dan.

7. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.368
    21.747
    113
    Wat een enorm verschil, echt ontzettend rot voor je :( Gelukkig zijn er redelijk veel instanties en regelingen in NL waar je in zo'n geval aanspraak op kan maken, alleen wel goed om te weten dat er in de meeste gevallen (zoals de voedselbank) tegenwoordig wachtlijsten zijn. Dus mocht je ergens aanspraak op maken, tijdig informeren/inschrijven.

8. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.263
    8.712
    113
    Vrouw
    Ja ik ook...

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.804
    5.941
    113
    Vrouw
    I feel your pain.
    Ook hier wacht ik in grote angst op het nieuwe termijn bedrag.
    Mijn 18- jarige auto was op en dus geen keuze (het gaat gewoon niet zonder auto),
    gelukkig voor een klein bedrag een ander kunnen vinden maar nu is mijn spaarrekening
    geslonken tot het minimum.
    Ik heb zo’n spijt dat ik op vakantie ben geweest afgelopen zomer…

Maar ik kan wel zeggen dat als de energie rekening zo hoog als die van jou is, ik het nog een paar maanden vol hou en het geld dan op is.
    Ik heb alle abonnementen opgezegd. De vriezer leeg gegeten. De verwarming staat uiteraard uit.
    Doe 90% op de fiets.
    Uiteraard geen nieuwe kleren.
    Niet uit eten. Geen uitjes.
    Ik denk dat we Sinterklaas dit jaar overslaan.
    Ik weet het ook even niet meer waar ik nog meer op kan bezuinigen.

10. Ayla7000

Ayla7000 Bekend lid

24 jun 2021
    556
    247
    43
    Jeetje wat erg! Wat ik me dan afvraag kan je ex dan echt niks betekenen? Bijv de kados voor de kinderen voor Sinterklaas kopen?
    Ik denk mochten mijn man en ik uit elkaar gaan en hij weet dat ik het zo slecht heb dat hij dan echt wel iets zou geven.

11. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.818
    18.533
    113
    Vrouw
    Wat erg voor jullie. Kun je wel hulp krijgen uit je omgeving? Schaam je anders niet om hier hulp te vragen.. knuffel!

Zoe123 vindt dit leuk.
  12. Indiana

Indiana Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.179
    1.363
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Als er iemand in regio Almere/ Flevoland wat hulp qua boodschappen oid kan gebruiken, stuur me gerust een pb!

13. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.994
    113
    Ik ga ff wat nakijken...

Initiatief van een RPG community waar we bij zaten (Critter Gifting en de jaarlijkse actie liep onder de naam secret santa). Mensen hadden gewoon amazon lijstjes.

Je kan kennelijk daar in je account je gegevens kwijt en de "gever" hoeft dat verder niet te zien (dat ga ik dus ff nakijken) en kan gewoon dingen aanvinken en op die manier toch nog een sinterklaas/kerst cadeautje realiseren.

Vervolgens waren er dan nog "Elfs" die de administratie bij hielden (zij koppelden santa's aan personen en aan hun meldde je ook dat je cadeautje besteld en onderweg was).

Allicht wat voor ZP?

Bellybell en Roanna vinden dit leuk.
  14. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.804
    5.941
    113
    Vrouw
    Heel lief dankjewel!
    Ik bekijk het voor nu dag tot dag. Heel bewust zijn in keuzes.

Weet je wat ik erg vind, en niet eens per se voor mezelf maar meer ook in het algemeen gezien.
    Dat ik “gewoon” werk. Geen gekke dingen doe in m’n leven.
    En dat het dus steeds moeilijker wordt om rond te komen.
    En ik ben dus niet de enige.Het is een probleem dat velen treft.

Mijn vader is 83 en werkt nog steeds (eigen bedrijf) en dat is maar goed ook (zegt hij zelf) want zijn energie rekening kwam van de week binnen.
    620 euro :|
    Hoe zou hij dat in vredesnaam moeten betalen vanuit een pensioen?

15. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.875
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Precies dit. Heel normale mensen die gewoon werken en niets geks doen, komen nu in de problemen. En ik denk ook aan de oude omaatjes die leven van een pensioen en het al zo koud hebben in hun ouderdom, hoe die toch de winter door moeten komen. Het is voor zoveel mensen niet te doen nu :(

Zara75, Spectre, Syane en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    @Rizzoli en @Zoe123 laat weten waar jullie behoefte aan hebben, dan kijk ik waar ik mee kan helpen (en volgens mij meer die hier mee lezen)

En @Zoe123 geen spijt hebben van je vakantie. Juist de belevenissen blijven lang bij, het kon, je hebt het gedaan en ik hooo dat je hebt genoten. Je kan niet alles van te voren weten.

Zoe123 en Rizzoli vinden dit leuk.
  17. Nummer4

Nummer4 VIP lid

14 dec 2019
    6.666
    6.561
    113
    Vrouw
    Het is toch ook te zot voor woorden dat mensen op hun oude dag zich nog zorgen moeten maken over het betalen van de energierekening en vervolgens in de kou gaan zitten met hun broze botten. Het maakt me zo boos!

Mijn oudste twee snappen heel goed waarom het kouder is in huis en waarom de verwarming nog wel een tijdje uit blijft staan. Met de oudste heb ik al een gesprek gehad over Sinterklaas en dure wensen bijstellen. De middelste gelooft nog. "De diesel voor zijn boot is vast erg duur geworden" zei ze. Zucht... Ze piekert veel...
    Gelukkig hebben de kinderen een hele gulle oma die altijd met een overdaad aan cadeautjes komt, maar van onze kant wordt het wat minder uitbundig dit jaar. Dingen die ze nodig hebben (elk een warme pyjama en een goed boek - krijgen ze elk jaar) en minder prul waar ze toch maar een paar keer mee spelen. In plaats van 5 losse dingen maar 1 kwalitatief beter stuk speelgoed en oma vult de rest aan.

Ik probeer zo min mogelijk de kinderen te betrekken in de geldzorgen hier, en gelukkig komen we nog net rond nu maar het moet niet gekker worden met de lasten.
    Door alle berichten op het jeugdjournaal en het reguliere journaal die mijn dochter meekrijgt, merk ik dat ze zich zorgen maakt. Ze drinkt de laatste weken water "om ranja te besparen mama" zodat we niet zoveel hoeven te kopen. Het breekt mijn hart dat zo'n meisje van nog geen 8 jaar zich daarmee bezig houdt. Wij drinken nu elke middag samen een kopje thee zodat ze haar hart kan luchten en daar komen me toch 'volwassen' zorgen uit :(

Onze auto gaat woensdag naar de garage voor een nieuwe distributieriem. Het was dat of binnenkort een kapot blok. Een nieuwe auto is geen optie, net als vaatwasser of wasmachine die eigenlijk vervangen moeten worden (ze hebben kuren).
    Gelukkig begint mijn werk (ZZP) weer na een zomerstop van 5 maanden dus elke maand weer wat inkomsten van mijn kant. Ik zet het opzij voor de jaarafrekening in februari. We betalen nu nog 315 aan energie maar het advies was om te verhogen naar 755. Dat lukt gewoon echt niet.
    Eigenlijk is er hier een nieuwe laptop nodig voor mijn werk maar ik stel het nog uit. Volgend jaar een kind op het middelbaar die dan ook een laptop nodig heeft en een telefoon. Nog meer uitgaven...

===

Misschien een tip voor mensen die nieuwe kleding nodig hebben: Scapino heeft heel veel kleding in de sale op dit moment. Mijn oudste moest nieuwe zaalschoenen hebben en ik heb wat joggingbroeken voor 5 en 7 euro mee besteld en een paar zomershirts alvast in de volgende maat voor 3 euro per stuk. Lang leve de kinderbijslag!

Ik zag trouwens wel dat de kinderbijslag een stuk hoger was deze keer! We hebben zo'n 60 euro meer gekregen (3 kinderen).

Zoe123 vindt dit leuk.
  18. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Wat sneu dat je dochter er over piekert. Ook al doe je nog zo je best om ze er buiten te houden, ze krijgen er toch iets van mee.

Kinderbijslag was hier ook 20 euro hoger, toch weer fijn!

Nummer4 vindt dit leuk.
  19. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Dat spijt hebben van eerdere uitgaven herken ik wel ja. Maar helaas kan je die niet meer terug draaien. Probeer het jezelf niet te verwijten.
    Wat knap dat je al deze maatregelen al hebt genomen maar wat vind ik het rot voor je dat je deze hebt moeten nemen. Dikke knuffel!

Hoe oud zijn je kinderen? Sinterklaas zou niet zo maar voorbij moeten gaan.

Zoe123 vindt dit leuk.
  20. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.804
    5.941
    113
    Vrouw
    Ze zijn 16 12 en 11.
    Ik heb net even zitten nadenken.
    Ik heb nog een AH boekje bijna vol.
    Als ik dan 50 euro bij leg, heb ik 100 euro.
    Dus zeg 35 euro pp.
    Daar kunnen we nog wel wat van maken.
    En “gelukkig” hebben m’n ex en zijn vriendin echt geld zat dus daar vieren ze Kerst en komen er vast mooie cadeaus
    onder de kerstboom.

Je hebt gelijk hoor, de vakantie was geweldig en iets om nooit te vergeten.
    Die gedachte moet ik maar vasthouden.

owly, Nummer4 en Nellie4 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina