Herkenbaar. Oudste heeft een bijbaantje bij de AH en heeft al aangegeven dat ze er oké mee is als ik haar geen kleedgeld meer geef. Want zo zegt ze, dan kan jij dat geld voor boodschappen gebruiken
Nope. Ik heb laatst aangegeven dat jongste dochter aan de beugel moet. Haar oudere zus is bijna klaar, en het budget van de zorgverzekeraar (2000 euro, aanvullende verzekering) is natuurlijk al lang overschreden, ik zit al zeker op 1000 euro extra omdat het alles bij elkaar best een ingewikkeld verhaal is, Ik betaal de extra kosten (want ook dat moet uit de alimentatie). 2 weken geleden weer een rekening van 375 euro voor de nachtbeugel. Heb dus geschreven dat er alleen een beugel bij jongste dochter kan komen, als we de afspraak maken dat hij in dit geval wel gaat mee betalen indien het met 2000 euro niet lukt. Daar heeft hij tot op heden nog niet op gereageerd. Hij denkt zeker dat ik zijn geld uitgeef aan leuke dingen voor mezelf. Terwijl alles naar de kinderen gaat.
Als ik dan lees dat zij het zeer riant hebben, dan is het echt onvoorstelbaar hoe iemand zo kan doen. Ik zou het goed inzichtelijk voor hem maken waar alles naartoe gaat. Dan kan daar geen discussie over ontstaan en krijgt hij misschien iets meer inzicht in wat het allemaal kost. Verder super lief van je dochter ❤️ Maar dat wil je eigenlijk natuurlijk helemaal niet.
Voor de moeders die op school iets op willen zetten. Daar heb ik een paar maanden geleden ook met de directrice op school over gesproken. Ze gaf aan dat ze op dit moment niet de gezinnen weet waar dit nodig is. Ik ken nu wel 1 gezin van school waar het nodig is en we gaan hun een beetje helpen met boodschappen etc. Nu de prijzen zo enorm stijgen wil ik weer in gesprek gaan met de directrice. Ze stond er zeker wel voor open. Mijn idee was om andere gezinnen eten/boodschappen/fruit/groente etc mee te laten nemen naar school en dit in een bak te laten verzamelen. Deze producten kunnen dan tegen het eind van de dag in de schooltassen van de leerlingen waar het nodig is gestopt worden. Of eventueel in een losse tas. Dan valt het ook niet zo op en kunnen hopelijk wat gezinnen geholpen worden.
Ik wil binnenkort met hem om de tafel om het ouderschapsplan open te breken, Leuk die afspraken van 6 jaar geleden maar die waren niet volledig. Ik moet nu ALLES betalen uit de alimentatie en dat is gewoon niet haalbaar met (bijna) 3 kinderen op de middelbare school
Groot gelijk. Kinderen worden ook duurder als ze ouder worden, goed om dat weer eens te bespreken. Ik zou dan goed voorbereid te werk gaan en transparant maken welke kosten je per maand hebt.
Meiden wat erg als ik het allemaal zo lees. ik vind het echt heel erg dat de hardwerkende nederlander er zo bij zit. Schandalig gewoon.
Indexeren jullie de bedragen van de alimentatie wel jaarlijks? Ieder jaar heb je recht op een hoger bedrag. Kinderalimentatie is een onderhoudsbijdrage voor het kind, daar zitten alle kosten in die voor een kind gemaakt moeten worden in principe dus ook de kosten voor een beugel. Hier kan je meer vinden over indexatie: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/scheiden/vraag-en-antwoord/indexering-van-alimentatie#:~:text=Elk%20jaar%20verhoogt%20de%20overheid,het%20indexeringspercentage%201%2C9%25. En wijzigt er iets in een situatie dan kan je inderdaad verzoeken om de hoogte van kinderalimentatie aan te laten passen. Onderzoek wel of dit in jouw voordeel is, want als de financiële situatie van de ex-partner minder is geworden kan dit ook in jouw nadeel uitpakken: https://www.echtscheiding-wijzer.nl/maximale-duur-kinderalimentatie.html
Maar klopt het bedrag wel? Essent wilde dat we 280 gingen betalen, terwijl met ons verbruik en de huidige tarieven we op 240 euro zouden uitkomen. En we gaan de verwarming veel minder aandoen dus het wordt nog minder.
Ach wat een verhoging zeg, ik kan me voorstellen dat je helemaal in de stress bent geschoten. Zijn er echt geen mogelijkheden om maandelijkse uitgaven nog verder te beperken? Abonnementen, lidmaatschappen, je dieren wegdoen? Daar kom je waarschijnlijk niet mee aan zo'n extra bedrag maandelijks, maar dat je het langer uit kunt zingen met je spaargeld? Dat is echt wel een fiks bedrag erbij! Het enige dat ik nog kan bedenken is dat je je paarden weg moet doen, hoe droevig ook. Maar dat scheelt echt in de
Hier ben ik een app om kleding te vragen en te geven begonnen op school. Ik wacht nog op de nieuwsbrief waarin het allemaal komt te staan dus ben benieuwd of het wat kan doen om te helpen. Ook gezegd iedereen mag meedoen dan zijn kids die het echt nodig hebben geen buitenbeentjes, iedereen gelijk!
Els wensjes zit in Almere, zij doen ook echt mega veel voor mensen die het nu verschrikkelijk hebben. Heb wel eens contact gehad met haar en ook regelmatig geweest dus als je wat kwijt wil en of info mag je mij pben.
Best erg he wat ze allemaal meekrijgen, maar wat een liefde straalt er uit dat soort opmerkingen denk ik dan maar. Misschien kan zij bij de AH een rondje 35% korting doen voorafgaand aan haar dienst om de dagelijkse boodschappen zo wat goedkoper te maken voor jullie?
Wat een verhalen allemaal! Ik wil even zeggen dat het altijd slim is om bij de gemeente of een maatschappelijk werker in gesprek te gaan als je merkt dat het moeilijk wordt. Het is een grote drempel voor vele, maar hoe vaak ik niet gehoord heb tijdens een gesprek, was ik maar eerder naar jullie toe gegaan.... Soms zie je het zelf gewoon even niet meer meer en is het fijn om samen te kijken die ook weet wat er allemaal qua ondersteuning mogelijk is. En wat betreft kinderen, zou ik de financiële nood wel bespreekbaar maken. Kinderen voelen en zien alles. Natuurlijk wel op hun eigen niveau en ze hoeven geen details te weten. Willen ze helpen, ga met ze in gesprek op welke manier ze dit willen doen. Kijk samen wat passend is en bij de leeftijd past. Dit kan ook duidelijkheid en rust geven in het hoofd van je kind(eren). Sterkte allemaal! Hopelijk veranderd de situatie snel.
Ja we zijn nu alles aan het nalopen wat we op kunnen zeggen en stop kunnen zetten. Gelukkig zijn de dieren niet onze grootste maandelijkse kostenpost, dus die hoeven niet als "eerste" weg zeg maar. Ik ga van de week met mijn begeleiding ook eens kijken waar we nog meer op kunnen bezuinigen.
Ik kan pas vanaf volgende maand het nieuwe voorschot bedrag aanpassen, maar dat ga ik dus gelijk doen. We staan ingesteld op 1500m3 gas, maar we verbruiken sowieso maar 1200