Wie redt het niet meer?

Discussion in 'De lounge' started by MnnW, Sep 9, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cobon

Cobon Niet meer actief

Fijn om te horen ♥️

citroenrasp likes this.
  2. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

Mar 12, 2017
    16,370
    21,751
    113
    Helemaal mee eens! ♥️

3. Ayla7000

Ayla7000 Bekend lid

Jun 24, 2021
    556
    247
    43
    Bedankt!! Ik hoop het!

4. Zus9

Zus9 Bekend lid

Jul 25, 2014
    967
    688
    93
    Female
    Noord NL
    Mooi topic ❤️
    Hier gemeente sûdwest Fryslân. Jongens kleding van maat 56 tot 86. Ook nog wel wat schoenen liggen t/m maat 24 die nog wel een ronde mee kunnen. Verder ook nog wel wat andere babyspullen, maar ook een keertje extra koken vind ik geen probleem om te doen!

5. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
    Regio Utrecht
    Ik heb nog eea staan wat anders deels naar stichting babyspullen gaat
    - 2 kruiken (zakken dacht ik ook ...)
    - aankleedkussen hoezen
    - beddengoed vnl ledikant (ook een jollein wafel deken maar niet gratis)
    - 2 tassen unisex kleding (1 tas heeft wat gele vlekjes door bewaren, ik moet nog ff kijken of dat met de was eruit gaat), kleding is van praktisch nieuw tot derde hands
    - 2 ikea kinderstoelen (1 met blad, 1 zonder)

Ik heb nog meer maar niet gratis. Prijs komen we wel uit :)
    borstkolf
    speelgoed
    meisjes schoenen van maat 20? t/m 27
    nijntje set (deken, hoes, wagenspanner voor de kinderwagen)
    kleding maat 98/104
    box met kleden en mobile

6. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    2,900
    1,389
    113
    Ik heb nog een boel baby/peuter slaapzakken.
    En meisjes kleren maat 86/92

In de buurt van Tilburg

7. aicirtap

aicirtap VIP lid

May 25, 2014
    9,148
    3,392
    113
    Female
    Financieel redden wij het net. Er wordt voor extra uitgaven wel aan de spaarpot/erfenis geknabbeld.

Mbt vakantie. Ik ga meestal 2 keer per jaar weg, maar buiten de schoolvakanties en samen met een vriendin.

Ik dub nu over de kerstvakantie. Afgelopen jaren was kerst piep. 2019 laatste kerst met mama; 2020 eerste keer zonder mama en corona; 2021 corona en mislukt ivf traject afsluiten. Broers vinden vrienden en schoonfamilie belangrijker dan ons... Vrienden zitten bij familie. Dus we zitten vaak met zijn tweetjes.
    Maar met de huidige prijzen vind ik wat is wijsheid?! Ik merk dat de huisjes rap weg of duurder worden. Dus moet denk deze maand wel een knoop door hakken. Luxe probleem I know.

We moeten we beiden nieuwe winterjas en schoenen.
    Dochter moet verder nog 2 jeggings (spijkerbroek zonder knoop, smal). Maat 110/116. Misschien nog 2 dikke leggings. En dan hoop ik dat ze niet te hard groeit haha.
    Ik misschien nog wat shirts korte of 3/4 mouw erbij.
    Van de week even vinted afspeuren :D

Mocht iemand in regio utrecht een tas met basis boodschappen nodig hebben stuur dan een berichtje.

8. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

Dec 10, 2014
    2,394
    1,173
    113
    Ik kom ook uit die hoek en kan mss ook wel wat inzamelen. (Tussen bergen op zoom en breda)

citroenrasp likes this.
  9. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

Dec 1, 2015
    2,830
    5,566
    113
    Maar die kost voor een gezin met 2 kinderen toch ook €35,- per nacht. Dus €245,- per week.
    Hoe kom je aan die €60,- of heeft de camping zijn prijzen ook al verviervoudigd?

Dubbelgeluk likes this.
  10. MnnW

MnnW Fanatiek lid

Jun 10, 2013
    3,244
    2,361
    113
    Female
    Terug on topic graag!

Mississippi and Sado like this.
  11. LisbethSalander

Dec 1, 2015
    2,830
    5,566
    113
    Huh? Dit is toch on topic. En mocht je dat niet vinden. Iets aardiger communiceren kost niets extra’s.
    Men deelt een tip voor een hele goedkope camping zodat men toch eens een weekje weg kan met een laag budget. Alleen is er onduidelijkheid en wordt dit nagevraagd.

suus1983, Oilell, Zeebra and 7 others like this.
  12. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

Aug 10, 2016
    10,458
    11,973
    113
    Female
    Noord Brabant
    Sorry je hebt gelijk. Je betaald hier per persoon bij. Wij zijn maar met zn 2tjes en de prijzen zijn inderdaad iets verhoogd maar niet heel veel.

Mamafiets and LisbethSalander like this.
  13. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

Mar 12, 2017
    16,370
    21,751
    113
    Als je echt goedkoop vakantie wil vieren is woningruil wellicht iets. Toen mijn moeder nog in Zeeland woonde was het strand voor haar op loopafstand. Als zij een weekje weg ging of naar familie in het oosten kwamen er regelmatig kennissen uit Limburg oppassen op haar hondje en die hadden zo ook weer een gratis weekje weg. Vroeger deden mijn ouders ook wel eens zoiets met Duitse vrienden. Zij in ons huis en wij in hun huis. (Sorry als het offtopic is hoor.)

14. lindajl

lindajl Fanatiek lid

Jan 25, 2016
    1,914
    1,505
    113
    Female
    Kan deze discussie naar een ander topic @Ayla7000 en @MissXray ? Dit topic is bedoeld voor concrete oproepjes voor mensen in de knel en aanbiedingen van mensen die willen helpen

Bovenstaand bericht plaatste ze eerder al. Tips voor goedkope vakanties is niet de bedoeling van dit topic. Dit gaat om hulpvraag of aanbod van eerste levensbehoeften.

15. MissXray

MissXray Niet meer actief

Huh, waarom tag je mij? Dit is een discussie die gisteren al lang en breed afgesloten was. Niet handig om hem weer op te starten lijkt mij. Denk een foutje, ik geef nergens goedkope vakantietips?

16. lindajl

lindajl Fanatiek lid

Jan 25, 2016
    1,914
    1,505
    113
    Female
    Ik kopieerde de post van iemand anders, dat er gisteren al gevraagd was om deze discussie ergens anders voort te zetten. Is aan de mensen gericht die nog steeds door gingen op onderwerp vakantie.

MissXray likes this.
  17. LisbethSalander

Dec 1, 2015
    2,830
    5,566
    113
    Dat was niet NOG steeds door gaan over vakantie. Gisteren was namelijk een discussie over het aantal kinderen wat iemand heeft. En dat daar niet over doorgegaan wordt in dit topic snap ik en was ook vriendelijk gevraagd.
    Over vakanties werd pas kort gesproken en wanneer ik om opheldering vraag over een tip voor een goedkope vakantie word ik op een onprettige manier gecommandeerd. Lijkt me toch niet de bedoeling van een aardig bedoeld topic.

Zeebra and Huismuisie like this.
  18. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

Mar 5, 2013
    4,611
    2,405
    113
    Meerdere opties:
    - boek lekker die vakantie!
    - plan leuke uitjes tijdens die dagen (bioscoop, theater)
    - vier Kerst op een andere dag, de kleine meid heeft toch geen besef wanneer het nou precies kerst is. Het gaat om de gezelligheid. Dat hebben we 2 jaar geleden ook gedaan. En dan hebben vrienden, fam geen andere verplichtingen.

En bedenk, als je jezelf een moment zielig vind: je hebt geen verplichtingen met die dagen. Niet verplicht opzitten en pootjes geven. Je hoeft niet uren in de keuken te staan. Mega veel (dure) boodschappen in huis te halen.
    Wij zijn al ruim 10 jaar feestdagen verplichtingen vrij, heerlijk!

Zeebra, Zuul and aicirtap like this.
  19. Ayla7000

Ayla7000 Bekend lid

Jun 24, 2021
    556
    247
    43
    ??????
    Volgens mij ben ik nergens verder gaan discussiëren????????

20. lindajl

lindajl Fanatiek lid

Jan 25, 2016
    1,914
    1,505
    113
    Female
    Dit is letterlijk geknipt en geplakt. Dat dit topic niet bedoeld is voor vakanties. Het was niet dezelfde discussie, maar ging wel verder over vakanties. Excuus dat ik de tags we niet uit heb gehaald.

Share This Page