Verkijk je niet op de kosten van stroom. Het kan zijn dat dit in verhouding toch duurder is dan gas. Maar wel afhankelijk van hoe zuinig het een en ander is. even fingers crossed dat ze winter niet te koud wordt.
Woningbouw soms zoo vermoeiend.. En anders ook een gordijn hangen in trapgat na boven scheelt ook weer warmte..
Dit hoop ik ook absoluut! Ik hoop ook dat ik de sollicitatie goed doorloop en de baan krijg. Dan is er iets meer adem.
Tuurlijk zullen er kinderen zijn waar ook als er geen gebrek aan geld is niet goed voor wordt gezorgd. Maar dat vind ik een ander probleem. En dan is een school mi verplicht hier melding van te maken zodat er op individueel niveau hulp kan worden geboden. Maar om een school nu verantwoordelijk te maken voor de voeding van kinderen.....laten ze zich eerst zich maar eens concentreren op hun kerntaak. Lesgeven. Komen nu al leraren tekort.
Ik heb een gordijn voor de trap, voordeur en keukendeur. Rolgordijnen voor de ramen met overgordijnen, tocht strips waar nodig en mogelijk. Van die zilverfolie voor achter de verwarmingen.
Goed bezig al, en wellicht voedselbank dat je daar voor in aanmerking komt. Er zijn ook verschillende verdeelkasten in lwd en omgeving (weet niet of je daar vandaan komt) waar je gratis spul uit kan halen. Eten en verzorgings spul
Ik woon inderdaad in Leeuwarden. Ik zal eens op zoek gaan naar die verdeelkasten. Bedankt voor de tips.
Ik maak t ook niet t probleem van de school, maar wil juist met wat ouders mijn steentje bijdragen. Zolang de overheid niks doet, kunnen we toch moeilijk mensen laten verhongeren? Als diegenen die net wat meer kunnen missen elke week een tros bananen, een zak mandarijnen en wellicht een brood met wat beleg op school achterlaten, wordt de school er niet duurder op.
Hier zit ik ook net aan te denken. Mijn hart breekt echt als ik eraan denk hoeveel kinderen dit jaar geen Sinterklaas kunnen vieren… En misschien is dat allemaal geen noodzaak hoor en denk ik te zwaar, maar het niet kunnen vieren omdat er gewoonweg geen geld is voor (schoen)cadeautjes…
Weet je, mijn schoonouders hebben 9 kleinkinderen en leven op bijstandsniveau. Maar bij gelegenheden is er toch echt wel gewoon een kadootje voor iedereen. T is niet groot of zo, denk aan iets van de Action of Kruidvat van een paar euro, maar de kinderen zijn er blij mee (ook al zijn ze van thuis/andere oma's wel "betere" kadootjes gewend). De hele bups bestaat uit ongeveer 18 man/kind, en schoonmoeder leeft voor haar familie, en verzamelt dan ook liefst elk weekend/om het weekend zoveel mogelijk van haar kuikentjes rond haar eettafel die dan altijd vol staat, er is altijd fruit en een koekje bij de thee, etc. Dus de beeldvorming van hier mbt leven op bijstandsniveau herken ik maar gedeeltelijk. Ook van toen ze nog kinderen thuis hadden wonen. Daar staat tegenover dat ze amper iets voor zichzelf kopen en minimaal stoken. En ze zijn enorm creatief met goedkoop boodschappen doen en hebben een volkstuintje waar veel uit komt. Overigens kan je van Sinterklaas ook een happening maken met weinig/geen kadootjes. Onze beste sinterklazen zijn bij mijn tante thuis, een traditie die stamt van toen wij klein waren, vsn karakter veranderde toen de kinderen volwassen werden en waar geleidelijk aan de kleinkinderen zijn ingevoegd. Denk een huiskamer vol met mensen en pepernoten, een grote vrolijke chaos, waarin de kinderen 2 kadootjes krijgen (mama sint en oma sint), in totaal misschien 30 euro; de volwassenen krijgen alleen een letter. Geweldige ervaring, zelfs al zouden de kadootjes nog kleiner of tweedehands zijn. Je hebt geen groot budget nodig om sinterklaas te vieren.
Er zijn elk jaar al gezinnen die problemen hebben in de december maand, toevallig kwam ik deze kadootjes tegen en ik hoop dat ik er iemand blij mee kan maken. Want voor sommige gezinnen zullen ook een paar kadootjes van de action al letterlijk onbetaalbaar zijn. Heb nog geen reacties ontvangen, hoop dat iedereen begrijpt dat ik deze spulletjes gratis weg geef en op mijn eigen kosten wil verzenden.
Het ging over het verstrekken van maaltijden voor alle kinderen op school waar ik naar mijn idee op reageerde. Niet dat andere ouders de ouders die niet voor een fatsoenlijke broodmaaltijd en fruit kunnen zorgen niet zouden mogen bijspringen. Dat is juist de reden dat ik hier schreef dat die forumleden zich vooral hier kunnen melden ook zodat we kunnen helpen.
Dat kan natuurlijk. Volgens mij is Nederland nogal een uitzondering op dit vlak, en krijgen de meeste kinderen een maaltijd op school in andere landen. Zo raar is het m.i dus niet.
Bij ons op school wordt elke dinsdag een warme maaltijd aangeboden. Dat is gewoon een bedrijf. De betaling is naar inzicht.. wij betalen 3 euro per kind maar ouders die het niet kunnen betalen, krijgen het gratis. Je moet je wel inschrijven en wat ik dan zie.. juist de armere gezinnen doen niet mee blijkbaar is de schaamte dan de doorslaggevende factor terwijl ik denk ik gun het juíst die kinderen dat ze goed eten en ik betaal wel...
België geeft ook geen eten aan de kinderen. Je neemt uw eigen eten mee en betaald (verdoken opvang kost)1,20 voor een drankje of je kiest om warm te eten en betaald 3,5 (kleuter en lager) of 5 euro per middag.
Ik heb kinderkleding Maat 134/140 voor jongens En voor meisjes 98 voor de meisjes is het meeste zomer kleding Ik wil het wel opsturen naar iemand die het nodig heeft Stuur maar een pb
Ik denk dat we allemaal wel weten (of beseffen) dat het niet van de grootte van het cadeau afhangt of je leuk Sinterklaas kan vieren. Maar ik denk dat er serieus meer mensen dit jaar moeten kiezen tussen een brood van 2 euro bij de supermarkt of een cadeautje van 2 euro bij de Action. En dat stemt me meer dan triest.