wie regelt bij jullie de geldzaken?

Discussie in 'De lounge' gestart door mendie, 21 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Hier precies hetzelfde.
    Ik regel alle de financien en weet precies hoeveel er op welke rekening staat.
    Mijn man kan het zelf ook prima, maar omdat hij alleen in het weekend thuis is, is het makkelijker als ik het regel.

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik regel hier ook de financien omdat mijn kerel er in het verleden ook een potje van heeft gemaakt.
    Dit werkt voor ons het beste. 'k Merk alleen dat ik door de zwangerschap af en toe een rekening vergeet en vervolgens een aanmaning krijg. 'k Hou de rekeningen nu maar op een apart stapeltje bij en het merendeel gaat sowieso automatisch.

Papieren in mappen stoppen.... dat moet ik ook nog doen van 2 jaar ofzo. Staat nog steeds op de planning, maar alles moet in elk geval goed op orde zijn voor de kleine komt.

3. mendie

mendie Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.645
    0
    0
    den haag
    ja die mappen heb ik een tijdje terug ook maar gemaakt. 1 voor mezelf, 1 voor vriendjelief en 1 voor ons samen. alles wat elke maand betaald moet worden, heb ik voorin gedaan, zodat ik alles makkelijk langs kan gaan en betalen. dan sta ik iig niet meer voor verassingen.

4. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Hier doen we het samen
    hij de vaste lasten.. ik het huishoudgedeelte. (boodschappen en zo)
    Dus das mijn afdeling..
    Ik word altijd paniekerig van geen overzicht, en dat regelt hij dan weer in excell.

Groetjes,

5. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Hier is het een beetje 50/50. Ik heb namelijk een beter overzicht en koop veel bewuster. Echter, ik heb totaal geen interesse in zaken als belasting en hypotheek, ik vind dat ook erg moeilijk dus dat laat ik aan mijn vriend over. Ik denk toch dat ik me er beter in ga verdiepen omdat ik dan misschien tot betere inzichten kom. Mijn vriend smijt niet met geld maar ik zie gewoon beter waar wij kunnen bezuinigen en ben mij meer bewust van het belang van geld. D.w.z: ik ben degene die spaarrekeningen opent, zorgt voor een achterdeurtje in geval van nood.

Ik beheer sowieso het huishoudgeld omdat die rekening bij mijn bank zit. En omdat ik altijd overdag thuis ben en minder werk, zogezegd run ik dus het huishouden voor een groot deel. En bewaar het overzicht in de financiële zaken. Mijn vriend is niet efficient en ordelijk en ik juist wel.

6. valhalla

valhalla Niet meer actief

Toen ik een jaar of negen geleden bij mijn man introk (ik was 19 toen) had ik in eerste instantie het idee dat hij zijn geldzaken regelde. Gaandeweg ben ik er wel achter gekomen dat hij dus, afgezien van salaris ontvangen en kopen wat hij denkt nodig te hebben, helemaal totaal niets ervan afweet :D Het interesseert hem ook niets.

Heb een mooi overzicht in excel met alle vaste lasten dus ik weet redelijk goed wat we kunnen missen. Als ie iets wil (doorgaans voor de auto) vraagt ie of het kan en dan zeg ik wel ja. Of nee.

Vind het wel makkelijk zo, hoef me in elk geval nooit af te vragen wie wat ook weer deed en of iets al wel of niet gedaan is.

7. missyb

missyb Niet meer actief

Ik doe het sinds een jaar, en sindsdien hebben we bijna geen herinderingen(ik vergeet ook wel eens wat natuurlijk) en weten we wat we overhouden voor eten en leuke dingen.

toen mijn vriend het deed kwamen er nog wel eens veel herinderingen binnen met de nodige kosten, en soms zaten we ook zonder geld voor eten en moesten we dat lenen.

Nu werk ik gelukkig ook gelukkig dus meer inkomsten

8. melloncollie

Valt me echt op dat heel veel vrouwen dit klusje doen terwijl het toch echt een mannenklusje is zou je zeggen.

9. hugbear

hugbear Actief lid

26 sep 2008
    306
    0
    0
    Enschede
    Ik ben ook degene die de geldzaken regelt, maar ook alles met de belastingdienst enz... ;) Je kunt het maar beter zelf goed doen, dan dat hij het maar half doet :p

Hij heeft nooit een idee over wat we betalen per maand. Maar als ik een keer iets haal (ik weet wel wat kan en wat niet) dan komt meneer eraan: maar daar hebben we helemaal geen geld voor :x.

Zo ook na mijn bevalling, nu ik parttime werk en minder verdien. Elke maand zegt hij. Poeh gaan we echt niet halen, we krijgen veel te weinig binnen en toch redden we het elke maand ;)

10. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik doe de geldzaken.
    Ik ben de controlfreak van ons tweeën, dus ik wil graag weten hoe de financiële toestand is.
    Mijn man vind het wel prima, hij krijgt van mij wel te horen wanneer we even rustig aan moeten doen als we bijv. een dure maand gehad hebben.
    We voelen ons hier allebei prettig bij, dus houden we het maar zo.

11. Gina82

Gina82 Fanatiek lid

3 aug 2007
    2.899
    1
    0
    Administratief medewerker
    Nederland
    Hier regel ik het ook.. niet eens omdat man er echt een zooitje van maakt (al is hij wel makkelijker als ik) maar meer omdat ik er gek van werd niet op de hoogte te zijn!!!! Belastingaangifte ed doe ik ook, ik lees me erop in vooraf en onthoud altijd snel dus ik heb aardig wat voordeel uit kunnen halen... Ik ben gewoon vooral een regelneef!!!! Ik zeg wel tegen man dat ik wil dat hij het doet maar stiekem hou ik zelf heel graag de touwtjes in handen! wel is het zo dat we gezamelijke rekening hebben met ieder eigen pinpas en hij dus gewoon geld kan uitgeven maar grote dingen overleggen we altijd, zowel ik naar hem als hij naar mij!!

12. melloncollie

Heb er hier ook zo een! Daar kan ik echt boos om worden. Ik ben een keer echt gaan schelden en toen heb ik heel kinderachtig alle bonnetje van de supermarkt op de koelkast geplakt zodat ie kon zien dat ik 'verantwoord' boodschappen doe.
    En het ergst vind ik nog dat ik maanden lang de helft van mijn salaris heb moeten inleveren voor de hypotheek en dat vond ik niet helemaal eerlijk. komt omdat ik minder werk maar nog wel hetzelfde bedrag bleef overschrijven. Daar moet ik echt zelf een stokje voor steken. En dan komt meneer klagen dat ik niet zo veel biologische boodschappen moet kopen want das te duur. Terwijl hij tegenwoordig een abonnement heeft op bekeuringen en zijn verjaardag viert voor een heleboel vrienden, dat koste ook zo 200 euro....En nu wil hij minder gaan werken wil hij dat ik meer ga werken. Nou flikker ff snel op.

13. hugbear

hugbear Actief lid

26 sep 2008
    306
    0
    0
    Enschede
    Oh verschrikkelijk zeg. Hij zegt ook elke maand tegen me, als we het niet redden tja dan moet jij maar weer fulltime gaan werken en dan ga ik wel minder werken :$ (ik verdiende namelijk meer). Tuurlijk hij houdt het toch geen dag vol met de kleine :D

Wel een leuke actie met de bonnetjes trouwens :D zal ik even onthouden ;)

14. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    alles loopt hier automatisch en wat niet auto gaat (bijna niets) wordt direct betaald. we zijn vrij zuinig en letten goed op.
    moet ik ook zeggen dat mijn werk bij de deurwaarder ook helpt, als ik zie hoeveel extra kosten erbij komen, zorg ik er wel voor dat dat niet gebeurt. ben ik trouwens mn baan ook kwijt.

15. Ik regel hier de hele boel...
    Manlief maakt de post niet eens open. En ook zijn loonstrookje kijkt tie niet naar om....ik overigens wel:D
    Ik weet ook precies wat er is en wat er af gaat, en wat ik aan boodschappen kan gebruiken..

16. Thasmo

Thasmo Actief lid

8 jan 2009
    251
    0
    0
    Secetarieel Administratief Medewerkster
    Noord-Brabant
    Uhm we werken hier allebei dan, ik 24u, partner 40u.
    Partner regelt alles wat betreft betalingen van huur, gas, water licht, verzekeringen en boodschappen van de supermarkt.
    Ik betaal mijn eigen zorgverzekering dan, internet, tv en telefoon en ik spaar een vast bedrag per maand op onze gezamelijke spaarrekening. En daarnaast betaal ik de auto (benzine, beurten, nieuwe banden, reparaties, apk enz)
    Verder betaal ik de dingen bij de kruidvat/trekpleister/bakker en vaak de extraatjes.. zoals een dagje weg, uiteten, of mijn partner wilde graag zown crosstrainer, was er al voor op marktplaats aan het kijken maa rik heb dan een nieuwe gekocht.. en verder betaal ik dan nu de spulletjes voor de baby, kamertje, dekentjes, luiers enz, waardoor ik dan soms iets minder spaar, maar dat is dan voor nu dan;) Maar eigenlijk vind ik het wel dat we het samen allemaal regelen.
    Al als er gebeld moet worden of een brief geschreven moet worden ik eigenlijk altijd de sjaak ben, maar ik ben dan ook wel wat meer vrij en ben er wel beter in, partner si niet zown beller.
    Partner neemt bv de waterstand op op het kaartje.. maar ik geef het dan weer door op internet aan brabant water in ons geval dan.
    Essent wordt door mijn partner betaald, maar ik check om de zoveel maanden dmv de verbruiksmeter of we wel genoeg voorschot betalen, zodat we aan het eind van het jaar terug krijgen ipv bij moeten betalen enz enz.:)

17. mamavan3meiden

mamavan3meiden Niet meer actief

Sinds we samen zijn/wonen doe ik de adminstratie van onze privé zaken en sinds 2004 is daar de zakelijke adminstratie ook bijgekomen.

Mijn man is heel goed in het werken met zijn handen, maar van administratie heeft ie echt geen kaas gegeten.
    Ik heb diverse pogingen gedaan om hem o.a. het internetbankieren bij te brengen (stel je voor dat mij wat gebeurd), maar tevergeefs.

Ik heb inmiddels wel overal lijsten van gemaakt wat waar ligt en hoe dit en dat moet, want als mij wat gebeurd, dan heeft ie een heel groot probleem denk ik.

Aan de andere kant vind ik het ook wel prettig dat hij mij erin vrij laat om het te doen, want ik ben iemand die graag zelf alles regelt:D.

De post leest hij altijd wel en als hij vragen heeft komt ie ook echt wel, maar voor de rest regel ik alles hier in huis.

18. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    ik regel ook de financieeen, om 2 redenen:

ik vind het leuk om te doen en hij vind t wel best
    samen doen werkt in onze ogen niet: dan weet je niet wat de ander al heeft gedaan.

Wij hebben een gezamelijke rekening waarvan de vaste lasten worden betaald. We maken daar allebei elke maand een vast bedrag naar over.
    Door veel extra uitgaven afgelopen jaar (verhuizing, kind en auto) moeten we nu ff rustig aan doen. Komen eigenlijk iets tekort elke maand :(
    Maar ik weet dat we nog terug moeten krijgen vd belastingdienst.
    Word er wel nerveus van en ben nu ook alles beter aan het bijhouden. Toen we op de flat woonden en nog geen kind hadden spaarden we meer dan 1 salaris per maand. En nu een hypotheek een kind en minder inkomen, dus effe wennen.

19. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier regel ik 't ook.

Ten eerste omdat 't mijn vriend niet zoveel uitmaakt. Die heeft echt zo'n "het-komt-wel-mentaliteit", en dan komt 't dus vaak te laat ;) en ten tweede omdat ik het niet uit kan staan als ik niet weet hoeveel geld er waar is.
    Verder vind ik het eigenlijk ook gewoon leuk om te doen.

20. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Hier regel ik alles! Heel saai maar ja, iemand moet het doen.

Cyntjeman heeft thuis eigenlijk nooit zelf overal achter heen hoeven te zitten en kwam bij mij wonen met een administratie fiasco daar zeg je u tegen. Ik ben 3! dagen bezig geweest om het allemaal uit te zoeken.
    Zo had hij 2 beleggingsrekeningen waar hij (gelukkig) nog niet zo lang mee bezig was. Maar dan denk ik 2!????? Waar waren je ouders toen dit werd afgesloten??!! Ik heb een hekel aan beleggen! Dusssss die lopen nu premievrij door en is hij wat anders begonnen waar het bedrag vast staat :D
    Ohhh en hij had niet eens een uitvaart verzekering! Waar stuur ik dan de rekening naar toe? Zijn ouders? En als die er niet meer zijn...?? Ik heb die verzekering al jááááren en betaal maar een paar euro per maand. Cyntjeman? Die betaald nu minimaal het dubbele van wat ik betaal.

Ik vind dat we het best goed doen. En natuurlijk zijn er maanden dat ik baal dat er weinig tot niets over is. Maar zodra de verbouwing hier klaar is (Tuin en badkamer 2010) dan houden we weer geld over ;) Mmmmm was het maar zo ver.....

Deel Deze Pagina