Mijn schat durft zich niet met de administratie te bemoeien hahaha. Nee ook ik doe hier alles, niet omdat ik het leuk vind maar omdat er anders weinig van komt. Ik beheer zijn rekening en die van mij. Hij vraagt ook altijd netjes van: Kan ik morgen naar de kapper? Kunnen vrienden vrijdag komen toupen? Hoeveel geld mag ik meenemen naar de voetbal (training, wedstrijd en profs) Mag ik een shirtje kopen etc.... Hij klaagt ook nooit en vindt het allemaal wel goed zo. Gelukkig maar want ik ken ook mannen die het zo totaal niet zien zitten. Ik heb er altijd wel moeite mee als ik zwanger ben: zwangerschapsdementie.
Hier doe ik alles als mijn man het geld beheerd weet ik 100% zeker dat we binnen een half jaar op straat staan! die heeft absoluut geen benul van geld. Hij blijft ook gewoon door pinnen als ie een pinpas heeft en als je dan vraagt en hoeveel heb je uitgegeven dan zegt hij meestal 20 euro ofzo en de rest weet ie al niet meer.. Ik heb ook alle bankpassen hij heeft er ook 1 maar daar staat het geld op dat in de maand over is verder niks
kon wel een kijkje bij ons thuis zijn haaha hier gaat het percies hetzelfde en toen ik zeanger was vergat ik opeens wat te betalen
Ik regel alle geldzaken. Mijn vriend had al aangegeven dat hij een gat in z'n hand heeft toen we samen gingen wonen. Hij maakt nu maandelijks een vast bedrag over voor de vaste kosten en ik zorg dat de rekeningen dan betaald worden. Gaat tot nu toe allemaal prima zo
Ja echt verschrikkelijk, of niet meer weten waar je nou die ene rekening hebt gelaten. Dan flink in de stress schieten want je hebt geen zin in een herinnering en je MOET die rekening vinden voor het einde van de maand... en wat blijkt later.... die had je een week ervoor al betaald en daarna weggegooid. Of je betaalde rekeningen niet weggooien en dan aan het einde van de maand niet meer weten of je die al betaald hebt. Of inderdaad dat je de dag begint met in je hoofd dat je 's middags de administratie gaat doen en dat je dat dan helemaal vergeet, en de 2 weken daarop ook. Tsja, ik vergeet echt veel. Zo denk ik: ik moet even dit doen, en dan 2 minuten later denk... wat moest ik ook alweer doen?? Ik dacht er net nog aan..... Pfffffff heb het nog nooit zo erg gehad als in deze zwangerschap. Altijd wel een beetje last maar niet zo extreem als nu: Manlief geeft me een kus en zegt tot straks schat en 3 minuten later denk ik... waar is hij nou? En dan bel ik hem en vraag ik waar hij is en dan is hij (zoals al 5 jaar lang op maandag, woensdag, vrijdag en zondag) bij de voetbal
Hoi Mendie manlief hier kan niet met geld omgaan, dat wist ik al dat we gingen samenwonen. Hij heeft het gat in de hand en omdat we allebei redelijk verdienen zonder kinderen hadden we altijd genoeg geld. Nu met de kleine en ik werk iets minder hebben we dus ook iets minder geld. We kunnen goed eten en af en toe wat leuks doen ( maarr we roken niet ) Maarrrr we hebben het nog steeds niet krap. Meneer weet dat en wilt alles kopen want hij ziet. Ik ben soms net een moeder met me nee nee nee.... maar goed... de rekeningen! Die betaal ik. Hij snapt geld ook niet zo goed, vraag ik hoeveel hij denkt dat we moeten betalen per maand aan gas, stroom, water? Geeft ie gewoon 10 euries als antwoord... nou ja zou kunnen voortaan doucht hij dus maar 1 keer per maand 1 minuut... Dat was het nega verhaal over manlief, maar ik ben dus de aangewezen persoon voor het geld. of ik dat goed doe? In het begin kreeg ik altijd aanmaningen en nu ben ik de rekeningen nog steeds kwijt. Ik bedacht namelijk dat toen ik dit forum las ineens: oh ja de rekening voor dat onderdeel voor mijn auto van 70 euries moet ik nog betalen.... hihi
wij betalen de rekeningen ieder apart werner doet zijn eigen geld zaken en ik doe de mijne we hebben ook geen gezamelijke rekening ofzo alles gaat apart hij betaald wat meer als ik omdat hij meer verdient we betalen elke maand alles netjes hi hi
Zo herkenbaar...... na de bevalling moest mijn man een tijdje de post doen en de betalingen (ik was aan bed gebonden) De nota van energie kwam binnen, zegt ie "poeh he wat een geld, nou ja zijn we er iig weer vanaf komende maanden" Heb em maar even uitgelegt dat we dat toch echt iedere maand weer moeten betalen
Goh ik dacht altijd dat ik de enige was waarbij ik alles beheerde en regelde, maar zo te zien is mijn vriend helemaal geen uitzondering (gelukkig ?? ) Wel fijn te lezen dat er meerdere mannen zo zijn, maar aan de andere kant, hoe komt dat nou eigenlijk? Goed hier doe ik dus alles, ik beheer alle rekeningen, ben gemachtigd voor de zijne, zorg dat elke maand een lijstje gemaakt is met inkomsten en uitgaven en heb een soort kasboek wat ik per week aan boodschappen geld en tankgeld heb. Wat er maandelijks over is gaat of naar spullen voor ons kindje, of iets voor huishouden, of naar spaar, en als mijn vriend iets wil (computer/andere hobby's) dan gaat dat ook daarvanaf. Dus helaas 'moet' hij dat altijd wel eerst aan mij vragen, maar als we dat niet zo doen, dan gaat het mis. Ik laat alles automatisch afboeken, maar het punt daarmee is natuurlijk dat al die rekeningen allemaal op andere tijdstippen gedurende de maand afgeboekt worden. Daar moet je rekening mee houden. En wat ik dus ontdekte is dat mijn vriend dat niet doet: loon binnen: geld pinnen maar zo werkt het dus niet....vandaar dat ik al heel snel toen wij gingen samen wonen, alles ben gaan organiseren. had ook met zijn werk te maken, want hij werkt soms 2-3 weken in buitenland en ja, heeft dan geen tijd om administratie te doen, maar daarnaast bakt hij er ook weinig van ja...dus is het veiliger om het zo te doen. Ik kijk regelmatig op onze rekeningen en als er dan weer wat automatisch is afgeboekt, dan kruis ik dat netjes op het lijstje aan, zo houd ik overzicht elke maand dat alle dingen ook daadwerkelijk zijn afgeboekt.
om dus vooruit te lopen op de zaken: ik heb nu voor aankomende maand alle betalingen al klaar staan bij online banking, zo hoef ik me nergens druk over te maken als ik in zkh lig/nog niet zo mobiel ben, want tm eind nov. is alles nu geregeld. Heerlijk toch dat online banking, je kan alles klaarzetten met een datum eraan gekoppeld!
Ik zorg dat al het papierwerk etc in de mappen komt en zorg dat de rekeningen die we via acceptgiro krijgen betaald worden .. Zoals tandarts.. etc. Bijna alles wordt automatische afgeschreven.. Verder hebben we samen een goed overzicht van de inkomsten en uitgaven en weten we wat we te besteden hebben.. En wat we moeten sparen om een lekker zakcentje achter de hand te hebben.. Dus beiden!