Wie regelt cadeaus?

Discussie in 'De lounge' gestart door Yeuu, 20 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neilia

Neilia Niet meer actief

Ik regel met Sinterklaas de cadeaus.
    Heb toevallig vandaag aan mijn man laten weten dat ik het wel leuk zou vinden als hij zelf eens aan mij denkt ipv dat ik dat altijd moet doen.
    Ik wil ook wel eens verrast worden.

verjaardagen idemdito. Ook voor mezelf koop ik een cadeau anders krijg ik niks. Behalve de prachtige knutselwerkjes van de kinderen ;)

Kerst doet mijn moeder. Al koop ik dit jaar zelf ook wat. En regel ik ook wat voor haar.
    Ze krijgt ook elk jaar een foto van de kinderen.
    Elk jaar dezelfde maar dan vernieuwd :D

2. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Mijn schoonouders hebben zo'n 12 jaar geleden cadeaus afgeschaft, zonder fatsoenlijk overleg. Wij hebben tot dit jaar altijd met verjaardagen, vader/moederdag en kerst voor een cadeautje gezorgd. Omdat ik er niet van hou om met lege handen te komen. Maar dit jaar ben ik daarmee gestopt. Financieel hadden we t minder, dus vond t wel prima.
    Sinterklaas cadeautjes doe ik. Koop voor ieder een letter en decemberkalender. Kerstcadeaus doen we niet aan. Ga met mijn moeder in het nieuwe jaar wel een keer een high tea oid doen.

3. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.385
    858
    113
    home sweet home
    Snap helemaal dat je stopt! Hier ging het vergelijkbaar. Man kreeg voor kerst een kado als bedankje voor de uitnodiging en regelen. Hij kookte alleen, ik huis schoon gemaakt, boodschappen gedaan, logeerbed op gemaakt ect. Zo bizar. Dus toen gestopt met moeite doen. Nu helemaal geen contact meer aangezien dit maar 1 van alle dingen was.

4. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.566
    3.902
    113
    Vrouw
    Geen verrassend antwoord maar ik dus :roflmao:
    Als ik er niet aan denk zijn er geen
    Zowel voor dingen die man en ik moeten regelen, als voor dingen die ik met mijn broers moet regelen

5. Lindy92

Lindy92 Bekend lid

5 okt 2020
    642
    323
    63
    Nou meid, groot gelijk heb je hoor!
    Hier ben ik ook altijd de persoon die alle cadeautjes voor elke gelegenheid koopt. Zelfs moet ik van man m'n eigen kerstcadeautjes uitzoeken, nou volgend jaar mag ie echt zelf wat bedenken want zo is voor mij de verassing er ook vanaf... :(

6. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    We vieren het alleen met mijn familie, trekken lootjes. Dus man koopt iets voor degene van zijn lootje, en meestal nog iets voor mij.
    Ik koop de rest, voor de kinderen en iets kleins voor mijn familieleden die meedoen.
    En meestal regel ik ook iets kleins voor mijn schoonouders, maar alleen als ik toevallig iets tegenkom.

7. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier ben ik ook degene die de meeste cadeaus regelt. Maar zoals het bij jouw schoonouders gaat, zou ik daar dus niks meer voor regelen. Echt onbeschoft om één iemand buiten te sluiten. Ik verwacht helemaal geen cadeautjes van mijn (schoon)ouders met kerst, maar als mijn man wel wat krijgt en ik niet (of andersom), zou ik dat wel echt apart vinden.

Met Sinterklaas doen we sinds een paar jaar lootjes, gewoon met ons gezin, dan koopt wel iedereen het zelf. Met kerst doen we op kerstavond cadeautjes voor ons gezin, mijn man en ik kopen dan allebei voor de kinderen wat en voor elkaar. Voor die tijd vierden we Sinterklaas groots en kocht ik alle cadeautjes en met Kerst gaf ik dan iedereen een boek en een spel voor het hele gezin. De kinderen kopen vaak ook nog wat voor ons met kerst.
    De rest van de familie- en vriendenkring en verjaardagen binnen het gezin, regel ik. Mijn man gaat gerust naar de verjaardag van zijn ouders / vader- en moederdag / kerst bij de familie etc. zonder een cadeau(tje) mee te nemen. Ik vind dat niet kunnen, dus ik koop dan altijd wel iets. Mijn schoonouders geven soms met kerst alleen wat aan de kinderen, soms ook wat aan ons, ligt er een beetje aan of ze iets weten. Mijn ouders kopen alleen wat voor de kleinkinderen (of eigenlijk krijg ik geld en moet ik het kopen).

8. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.882
    6.413
    113
    Ik regel alles. Ook mijn eigen verjaardagscadeau :D En ik vond het eerst niet leuk, maar nu maak ik er voor mezelf gewoon een leuke dag van - ik haal spullen voor een lekker ontbijt (mijn verjaardag valt altijd op een feestdag, dus kinderen zijn ook altijd vrij, man ook). En de kinderen geven dan mijn cadeau - heerlijk :D Als ik niks regel, is er niks - dan heb ik een rotdag, dus ik kies er zelf voor het nu zelf te doen.
    Met Sinterklaas hetzelfde, als ik niks doe, zouden we geen Sinterklaas vieren. Ik wil het vieren, dus ik regel het.

Maar hier is absoluut geen sprake van ‘buitensluiten’ ofzo. Van mijn schoonouders krijgen we allemaal een eigen enveloppe met Kerst, de kinderen ook. Op mijn verjaardag altijd een lief kaartje en een leuk cadeautje met een envelopje erbij. Mijn ouders geven ook altijd leuke dingen, niet per se met Kerst ofzo, maar vaak ineens gewoon zomaar een pakketje per post met iets leuk. De enige die het niet kan, is dus mijn man ;) En die vergeet voor zichzelf ook altijd vanalles, dus ik accepteer het maar :)

Ayla7000 vindt dit leuk.
  9. Suzie01

Suzie01 Niet meer actief

Bij ons is het samen.
    Vieren doen we het alleen met mijn schoonpa, en een 2de gezin met een dochter van 7.
    We kopen voor elkaar cadeautjes maar ook de mannen voor de vrouwen en andersom.

Wel moeten we de mannen remmen, laat je die hun gang gaan moet er een schuur bij komen voor al het speelgoed.

10. Minoesje

Minoesje Niet meer actief

Wat onbeschoft om jou buiten te sluiten! Ik zou voor hun dus echt stoppen met kado’s te kopen!

Hier thuis regel ik in principe alle kado’s. Mijn man koopt wel kado’s voor mij en daar is hij echt heel goed in :oops: ik mag echt niet klagen wat dat betreft!

Suzie01 vindt dit leuk.
  11. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Ik regel alle cadeaus. Ik koop zelfs een bosje bloemen voor m'n schoonouders als man er op bezoek gaat, terwijl ik zelf al jaren niet welkom ben. ;)

12. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.869
    5.142
    113
    Home
    Ik regel alles

In jou geval zou m’n schoonfamilie het kunnen uitzoeken

13. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.882
    6.413
    113
    Oei, waarom doe je dat als ik vragen mag? Ik vind het heel lief van jou, maar het klinkt wel heel hard :(

chantal1985 vindt dit leuk.
  14. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    Kerst/sint met volwassenen doen we lootjes. Ik koop alleen mijn kado’s voor het lootje wat ik trek. Man moet voor zichzelf zorgen. Familie koopt iets voor hun “lootje” en familie koopt een kado’tje voor de kinderen.
    Verjaardagen koopt man iets voor mij en voor zijn familie.
    Mijn familie, en kado voor mijn man zijn verjaardag koop ik.
    kado’s voor onze kinderen kopen we samen. We gaan dan samen bij de laptop zitten en kiezen samen de kado’s uit.

15. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Ze zijn op leeftijd, en ik vind het belangrijk dat m'n man wel langs blijft gaan. Hij zal zelf niet zo snel bedenken om een bosje bloemen mee te nemen als hij daar langs gaat (2x per jaar ongeveer), dus koop ik het. Kleine moeite. Ik sta er gewoon boven. Dat ik niet welkom ben is jammer, maar hun keuze.

evaleana vindt dit leuk.
  16. cherubin

cherubin Bekend lid

8 sep 2014
    555
    368
    63
    NULL
    NULL
    In principe regel ik alles rondom cadeautjes hier thuis maar met mijn verjaardag wil mijn man gelukkig nog wel eens spontaan iets verzinnen :D
    Sinterklaas vieren we met mijn familie, daar zijn we met vier kinderen en kopen wij, mijn ouders en zus ieder een cadeau voor ieder kind voor ongeveer zelfde bedrag, dan zitten er 12 cadeaus in de zak en is het meer dan genoeg. Maar dit jaar heb ik voor iedere volwassene stiekem ook een luxe chocoladeletter ingepakt:p

kerst vieren we met schoonmoeder, dan geeft zij een bedrag per kind waar ik cadeautjes voor koop en ik regel voor mijn man, schoonmoeder en mezelf ook wat pakjes voor onder de boom. Vind het ook gewoon heel leuk om te doen, heb al weken schik van het aanbiedingen speuren!

17. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.291
    113
    Nederland
    Ik regel het alleen binnen ons eigen gezin. De rest van de (schoon)familie is nog fit genoeg om zelf naar de winkel te gaan en iets te regelen mbt cadeautjes bij feestdagen of verjaardagen.

Bij reguliere verjaardagen binnen (schoon)familie koop ik altijd de cadeaus, dat regelt mijn man niet.

Deel Deze Pagina