Ik regel met allemaal. Ook overstappen etc zoek ik allemaal uit. Vind ik leuk om te doen. Ik hou een excel bestand bij zodat we altijd kunnen zien hoeveel er bij komt en afgeschreven wordt etc. Af en toe kijkt mijn man even mee of vraagt hij er wat over. Hij kan het allemaal wel en weet het bestand ook te vinden dus als het moet kan hij het zo overnemen
Administratie en financiën doet mijn man, daar heb ik niet zoveel geduld voor om me erin te verdiepen. Afspraken maken voor dokter e.d. vind ik eigenlijk iets heel anders. Dat doen we meestal allebei voor ons zelf.
Ik doe bijna alles. Belastingaangifte, verzekeringen, overstappen van energieleverancier, inkomsten en uitgaven bij houden, doe ik maar uiteraard wel in overleg. Vind dat uitzoeken zo leuk! Man heeft wel internet/tv abonnement onder zijn hoede, daar bemoei ik me niet mee (vind ik niet interessant en man vindt het heel belangrijk en heeft er verstand van). Rekeningen betalen we beide, maar eerlijk gegzegd krijgen we die nauwelijks (automatische incasso's). Afspraken bij huisarts maken we zelf. Voor kind is dat afhankelijk van diegene die mee kan, ben ik vrij of heb ik geen volle werkagenda, dan regel ik het en ga ik mee of andersom.
Ik maar vind het ook niet erg om te doen manlief maakt er anders een puinhoop van! Alleen met de belasting aangifte helpt hij
samen. de belangrijke zaken worden automatisch afgeschreven, eens in de zoveel tijd checken we samen of de toeslagen die we krijgen nog kloppen, doktersafspraken voor de kinderen is net wie er thuis is of wie die week tijd heeft enzovoorts.
Mn vriend. Ik en papierwerk gaat niet samen. Dan stonden we denk ik al 5 keer op straat omdat ik alles zou vergeten of bij het oud papier zou gooien Qua zoontje regel ik alles. Daar vergeet ik dus niks van.
Dat doe ik.. Hij kan het wel zo overnemen mocht er iets gebeuren, maar het is eigenlijk niks voor hem en ik vind het leuk om te doen
We hadden eigenlijk bedacht dat hij het zou doen omdat ik op werk al de hele dag met cijfertjes bezig ben maar dat resulteerde in heel veel betalingsherinnering. Dus nu doe ik alles en vertel de belangrijke dingen aan hem
Samen. Rekeningen doen we afhankelijk van op wiens naam het binnen komt. Meeste afspraken regel ik. Belastingaangifte doet hij, maar ik zou het ook kunnen.
Ik doe dat allemaal Man heeft totaal geen overzicht in de administratie Indien nodig betrek ik hem er wel bij
Alle gemeenschappelijke zaken (elektriciteit, telecom, water, ...): Ik. Zijn eigen rekeningen (auto, verzekering, ziekteverzekering, zijn belastingaangifte, ...) en zijn doktersafspraken: Hij. Al moet ik hem er soms wel aan herinneren. De gemeenschappelijke rekeningen ben ik beginnen doen omdat hem het laten doen een ramp was. De helft van de tijd rappels omdat hij dingen weglegt, zegt "dat ik betaal ik later wel" en het dan vergeet. Wat hij met zijn eigen rekeningen doet is zijn probleem. Al check ik af en toe wel es dat zijn auto-verzekering betaald is en dat hij naar de auto-keuring is geweest (hij was ooit te laat, waardoor we niet op vakantie konden vertrekken).
Ik regel de administratie van ons alle 5 ik bel overal achter aan of mail. Ik ben ook degene met alle pasjes en manlief krijgt 200 Zakgeld in de maand