Wie regelt de administratie/financien

Discussie in 'De lounge' gestart door Sun01, 22 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wie regelt de (financiele) administratie

1. Partner

2. Ik

3. Wij samen

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Ik regel met allemaal. Ook overstappen etc zoek ik allemaal uit. Vind ik leuk om te doen. Ik hou een excel bestand bij zodat we altijd kunnen zien hoeveel er bij komt en afgeschreven wordt etc.

Af en toe kijkt mijn man even mee of vraagt hij er wat over. Hij kan het allemaal wel en weet het bestand ook te vinden dus als het moet kan hij het zo overnemen :)

2. Ik :)

3. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Administratie en financiën doet mijn man, daar heb ik niet zoveel geduld voor om me erin te verdiepen.

Afspraken maken voor dokter e.d. vind ik eigenlijk iets heel anders. Dat doen we meestal allebei voor ons zelf.

4. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ik regel de admin en de financiën. Valt me op dat we veel meer sparen sinds ik alles regel.

5. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik doe dit altijd.

Alleen voor de belastingpapieren hebben we iemand die ons helpt met invullen.

6. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.466
    3.912
    113
    Vrouw
    Ik doe bijna alles. Belastingaangifte, verzekeringen, overstappen van energieleverancier, inkomsten en uitgaven bij houden, doe ik maar uiteraard wel in overleg. Vind dat uitzoeken zo leuk!
    Man heeft wel internet/tv abonnement onder zijn hoede, daar bemoei ik me niet mee (vind ik niet interessant en man vindt het heel belangrijk en heeft er verstand van).
    Rekeningen betalen we beide, maar eerlijk gegzegd krijgen we die nauwelijks (automatische incasso's).
    Afspraken bij huisarts maken we zelf. Voor kind is dat afhankelijk van diegene die mee kan, ben ik vrij of heb ik geen volle werkagenda, dan regel ik het en ga ik mee of andersom.

7. Chantallcindy

Chantallcindy Fanatiek lid

10 mrt 2012
    3.669
    26
    48
    Verzorgende ig
    Fijnaart
    Ik maar vind het ook niet erg om te doen manlief maakt er anders een puinhoop van! Alleen met de belasting aangifte helpt hij

8. Hemera

Hemera Actief lid

31 aug 2014
    187
    10
    18
    samen. de belangrijke zaken worden automatisch afgeschreven, eens in de zoveel tijd checken we samen of de toeslagen die we krijgen nog kloppen, doktersafspraken voor de kinderen is net wie er thuis is of wie die week tijd heeft enzovoorts.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Ik regel alles. Soms vraag ik mijn man iets te regelen en dan doet hij dat.

10. sydneys

sydneys Niet meer actief

Mn vriend. Ik en papierwerk gaat niet samen. Dan stonden we denk ik al 5 keer op straat omdat ik alles zou vergeten of bij het oud papier zou gooien

Qua zoontje regel ik alles. Daar vergeet ik dus niks van.

11. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Dat doe ik.. Hij kan het wel zo overnemen mocht er iets gebeuren, maar het is eigenlijk niks voor hem en ik vind het leuk om te doen :D

12. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Samen, al ben ik wel meer van de budgetten en spaardoelen. Maar dat vind hij allemaal wel prima.

13. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    We hadden eigenlijk bedacht dat hij het zou doen omdat ik op werk al de hele dag met cijfertjes bezig ben maar dat resulteerde in heel veel betalingsherinnering. Dus nu doe ik alles en vertel de belangrijke dingen aan hem

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Samen.
    Rekeningen doen we afhankelijk van op wiens naam het binnen komt.
    Meeste afspraken regel ik.
    Belastingaangifte doet hij, maar ik zou het ook kunnen.

15. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.868
    5.106
    113
    Samen. De meeste afspraken regel ik wel

16. mamootje

mamootje Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.718
    0
    36
    Ik doe dat allemaal
    Man heeft totaal geen overzicht in de administratie
    Indien nodig betrek ik hem er wel bij

17. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Qua dochter regel ik alles.

Meeste brieven lees ik als eerste door.. 80% handel ik af, 20% doet hij.

18. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Alle gemeenschappelijke zaken (elektriciteit, telecom, water, ...): Ik.

Zijn eigen rekeningen (auto, verzekering, ziekteverzekering, zijn belastingaangifte, ...) en zijn doktersafspraken: Hij. Al moet ik hem er soms wel aan herinneren.

De gemeenschappelijke rekeningen ben ik beginnen doen omdat hem het laten doen een ramp was. De helft van de tijd rappels omdat hij dingen weglegt, zegt "dat ik betaal ik later wel" en het dan vergeet.
    Wat hij met zijn eigen rekeningen doet is zijn probleem. Al check ik af en toe wel es dat zijn auto-verzekering betaald is en dat hij naar de auto-keuring is geweest (hij was ooit te laat, waardoor we niet op vakantie konden vertrekken).

19. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik regel de administratie van ons alle 5 ik bel overal achter aan of mail. Ik ben ook degene met alle pasjes en manlief krijgt 200 Zakgeld in de maand ;)

20. MamavC

MamavC Niet meer actief

Wij hebben niks gezamenlijk dus ik betaal mn eigen rekeningen en hij de zijne + alle vaste lasten.

Deel Deze Pagina