Het I mijn schoonfamilie-topic

Discussie in 'De lounge' gestart door MotherMary, 18 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Met grote regelmaat komen er topics voorbij van mensen die om welke reden dan ook moeite hebben met hun schoonfamilie. Nu snap ik de meeste verhalen heel goed hoor, daar gaat het niet om, maar het gebeurt zó vaak dat ik me ook wel afvraag: zijn er ook nog mensen die juist heel blij zijn met hun schoonfamilie?
    Ook in de media kom je het tegen. Met name schoonmoeders krijgen het altijd te verduren in flauwe grappen.
    Nou, bij dezen:
    I ❤ mijn schoonmoeder. En mijn schoonvader ook. En de rest van mijn schoonfamilie.

Ze zijn lief, gezellig, staan AL-TIJD voor ons klaar. Ze zijn verschrikkelijk gek met hun kleinzoon, maar respecteren erg onze opvoeding en onze grenzen. En afgelopen weekend hadden we een familieweekend van mijn vriend, met zijn allen in een huisje. Ik heb me verschrikkelijk vermaakt, voel me daar erg geliefd en geaccepteerd. Ook als we drie dagen op elkaars lip zitten.

Wie heeft nog meer een verhaal om vrolijk van te worden?

2. Xellepel

Xellepel Bekend lid

28 aug 2013
    803
    0
    0
    Afgelopen weekend teruggekomen van 2 weken frankrijk met mijn schoonouders. Prima naar mijn zin gehad. Lieve mensen!

3. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ja hier ook!

Mijn schoonouders passen met alle liefde 1 dag in de week op. Vinden ze eigenlijk nog te weinig ook.

En elk jaar als wij met vakantie zijn, pakken ze zowel de voor als achtertuin aan. Ze lappen de ramen even, sorteren de post. Zo fijn thuis komen :D

Staan altijd voor ons en de kinderen klaar, zijn nooit veroordelend. Dragen onze meisjes op handen, niks is ze te gek als het om de meisjes gaat!

Heerlijke mensen!

4. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Ja, mijn schoonouders zijn ook top!

5. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Mijn schoonmoeder is een vriendin van mij. Wij doen bijna wekelijks dingen samen, uit eten, winkelen, boodschappen,samen op vakantie met of zonder vriend mee, koffie leuten. Wat dat betreft heb ik het erg getroffen. Ze woont in het zelfde dorp dus dat is ook nog eens handig. Schoonvader is Ok maar meer ook niet :p Dat is een man met een eigen wil en eigen mening en dat is ook zo. Kan er wel prima mee door een deur hoor.

6. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Hier ook

Passen drie keer per week op. We slapen hier tijdelijk met zijn drieën ivm verhuizing. En zondagnacht gaan we gezellig met ze alle twee weken naar gran canaria.

Tuurlijk hebben we wel is een meningsverschil , maar het zijn hele fijne lieve mensen die alles voor ons doen. En hun kleinzoon nou pff twee handen op een buik :D

7. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Yup, ik heb een hele leuke schoonfamilie.

8. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik heb een prima schoonmoeder, zwagers en schoonzus :)

9. EliJess

EliJess Niet meer actief

jullie zijn gezegend hiermee. wees dankbaar! :) ik vind het fijn om te lezen dat er mensen daadwerkelijk blij zijn met schoonfamilie en hoop dat mijn toekomstige schoondochters dat ook van mij zullen denken ;)

10. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik ben ook heel blij met mijn schoonouders. We hebben echt een balans moeten vinden toen mijn oudste was geboren en dat ging moeizaam, maar nu gaat het heel goed en ik vind ze geweldig :)

11. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Ik sluit aan, heb een hele lieve schoonmoeder, schoonvader, zwagers, schoonzussen, neefjes en nichtjes. Als het moest zou ik ze zelfs 2 maanden in huis willen nemen maar liever niet. Al linkt me dat ook wel gezond ;)

12. kusjes1986

kusjes1986 Bekend lid

24 jan 2015
    830
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja hoor. Ik heb fantastische schoonouders. Ondanks mijn verleden ( jonge weduwe ) en 2 kleine kinderen zijn wij volledig geaccepteerd binnen hun familie. van begin af aan horen mijn kinderen erbij. is er geen onderscheid gemaakt. Mogen ze opa en oma zeggen etc. Nu wij samen een kindje krijgen is ons dat ook gegund. geen bemoei met opvoeding etc. Alleen maar liefde.

13. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.485
    113
    Mijn schoonouders zijn ook heel leuk, hele lieve gezellige mensen, ga er graag heen, en heb ze ook graag bij ons over de vloer. Ze zijn heel anders dan mijn eigen ouders maar snappen mijn man en mij in heel veel opzichten veel beter.
    Voorheen gingen we ook met de schoonouders en schoonzus op wintersport, heel gezellig! Alleen nu is het helaas te krap met onze kindjes en allemaal in 1 5persoonshuisje!
    Er zijn dus ook top schoonouders!!!

14. xprincess

xprincess Actief lid

21 apr 2013
    426
    2
    18
    Genieten van het leven is mijn motto, werk parttim
    Ik heb het over het algemeen ook echt getroffen met mijn schoonfamilie zeker de laatste jaren!
    Ga zodra onze kleine er is meer "moeite" krijgen met mijn familie dan met mijn schoonfamilie gok ik.
    Ze laten ons doen zoals wij het goed vinden en respecteren ons, daar waar mijn familie eigenlijk alles beter weet en een hoop "belachelijk" vind..

Ik vind vooral voor ons ongeboren kindje het heel fijn dat mijn schoonfamilie is zoals het is, een hele warme close familie waar altijd op terug te vallen is.

15. MotherMary

MotherMary Fanatiek lid

10 sep 2014
    1.748
    2
    0
    theaterdocent, regisseur en leerkracht basisonderw
    Overijssel
    Mooi gesproken. En ik hoop hetzelfde voor jou!

16. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Ja hoor, niks te klagen hier!

17. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Hier ook 💜

18. MoniekJ

MoniekJ Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.719
    0
    0
    HBO-B biomedisch laboratoriumonderzoek.
    Tilburg
    Sinds schoonzus samen is gaan wonen met dr vriend, kunnen we het veel beter met elkaar vinden.
    Hoop dat schoonouders ook leuker worden als we op ons eigen gaan. Nu we nog in een huis wonen, zijn er veel dingen waar ik me aan erger. Simpelweg omdat ze een andere leefwijze hebben dan ik. Maar alles bij elkaar zijn ze best wel oke :)

19. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Ik ben ook super blij met mijn schoonfamilie! Zijn stuk voor stuk schatten!

20. Janna

Janna Fanatiek lid

#20 Janna, 18 sep 2015
    Laatst bewerkt: 18 sep 2015
    Ik ben ook heel blij met mijn schoonfamilie. Ik heb echt heel lieve schoonouders.

Mijn schoonvader is wel heel erg stil en als hij al praat, is het binnensmonds en in dialect, dus ik heb bijna nooit een goed gesprek met hem. Maar door de jaren heen heb ik hem toch leren kennen door zijn doen en laten. Ik weet dat hij om mij geeft doordat hij bijv. een krantenartikel, waarvan hij denkt dat ik het interessant zal vinden, uitknipt en bewaart. Vervolgens schuift hij het zonder iets te zeggen onder mijn neus en loopt hij weg! :D

Mijn schoonmoeder is een schat. Ze is een heel pittige vrouw en erg assertief, waardoor ik me in het begin niet altijd op mijn gemak voelde bij haar. Het heeft wel een tijdje geduurd voor ik me daar echt thuis voelde, maar ik zag hen ook niet zo vaak, omdat ze niet dichtbij wonen. Gaandeweg heb ik haar ook steeds meer leren kennen. Ik vond het heel bijzonder toen ze voor het eerst tegen me zei: "och deerne toch." (Ook dialect, betekent zoiets als "och meiske toch.") Ze zei het met zo veel genegenheid. En ik vind het leuk dat mijn dochter op haar lijkt. Iedere keer als ik de blik van mijn schoonmoeder zie in dat lieve snoetje van mijn dochter, krijg ik nog warmere gevoelens voor mijn schoonmoeder! Haha!

Helaas wonen we dus niet in de buurt, dus zien we elkaar niet vaak, maar het zijn hartstikke lieve mensen en ondanks de afstand staan ze altijd voor ons klaar. Ze zijn helemaal gek op onze dochter. Het is echt een feest voor hen om haar te zien. Ik vind het super bijzonder om te zien hoe close mijn dochter met hen is en m.n. met mijn schoonmoeder.

Deel Deze Pagina