Wie regelt de geboorteversiering?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door juenco, 13 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juenco

    juenco Fanatiek lid

    14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Hai dames!

    Ik vroeg me ineens af wie normaal gesproken de geboorteversiering in/om het huis regelt.....

    koop je zelf de slingers en hangt de vader het op als je thuis komt?? (ga in het ziekenhuis bevallen)

    Of doet iemand anders dat (bijv. oma en opa)

    Hoe ging dat bij jullie?

    Oh ja...en waar koop je dat spul???
     
  2. Niki

    Niki Fanatiek lid

    13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Bij mij heeft mijn moeder de strik op de deur opgehangen, mijn man het geboortebord, schroefjes zaten al op de plek, hoefde alleen nog maar aangehangen te worden... verder had ik niet veel versiering, maar je kan heel veel vinden bij Xenos...
    Maak je er vooral niet te druk over, dat loopt allemaal vanzelf wel en misschien kan de KV nog wal versieren als je weer thuis bent...
     
  3. sweet978

    sweet978 Fanatiek lid

    29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    ik had helemaal niks in huis gehaald.. kon mn zus goed genoeg inschatten dat die het zou doen.
    En inderdaad, ik ben ook in het ziekenhuis bevallen en toen ik na 5 dagen thuis kwam was mijn huis versierd door mijn zus en al het plastic van de baby meubels gehaald. ( ik had alles onder plastic staan ..stofvrij etc )
     
  4. Yellowsun

    Yellowsun Fanatiek lid

    23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Bij ons is de traditie dat de vrienden groep komt versieren.Is altijd heel gezellig.
     
  5. mariska1978

    mariska1978 Bekend lid

    22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Bij ons werd het huis versierd door mijn broer en zwager en ook de collega's van mijn man zorgden voor de nodige versiering in de tuin.
     
  6. taliaa

    taliaa VIP lid

    2 mrt 2007
    15.467
    1.654
    113
    Brabant
    ik heb zelf versierd;) manlief had het de eerste dagen te druk met van alles en met bijslapen. en toen ging hij weer werken en heb ik wat slingers opgehangen:)
     
  7. Panda81

    Panda81 Fanatiek lid

    13 nov 2008
    3.380
    415
    83
    Limburg
    Hier is dat gedaan door schoonouders/zus en vrienden hadden ook nog een bord geplaatst.
     
  8. Anno niem

    Anno niem VIP lid

    28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    Uhm, bij mn eerste, hadden mn vader en moeder versierd.
    Bij Noof, hebben jor en byron samen versiersels gehaald (toen ze net geboren was) en samen druk versierd :) vond ik erg lief, ze waren ook helemaal trots op hun werk.
     
  9. Jusi

    Jusi VIP lid

    4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Wij hadden zelf wel wat slingers in huis gehaald.
    En die heeft mijn man opgehangen toen ik nog in het ziekenhuis lag. Ook hadden we een geboortebord van ons zelf. Die hadden we 4 jaar geleden zelf gemaakt voor mijn schoonzus en zwager.
    Verder is er nog versierd door mijn schoonzus en zwager. Die hadden een bord van Woezel en Pip in de tuin gezet. En mijn moeder en zusje hadden zo'n ooievaar op het raam geplakt.
    Ook had een vriend van ons zo'n geboortebord van Nijntje in de tuin gezet.
    Oja, mijn schoonmoeder had ons ook nog een geboortebord van een ei gegeven toen ik nog zwanger was. Die bestaat uit meerdere delen: Als je nog zwanger bent moet het ei nog dicht blijven. Als je bijna uitgerekend bent zet je het ei half open. En als je bevallen bent gaat de bovenste schaal eraf, en is het kindje dus geboren.
    Echt leuk bedacht vind ik. :)
    Hij staat nu dan ook in de tuin bij een vriendin van ons.
     
  10. DeeLighT

    DeeLighT VIP lid

    9 jan 2007
    8.646
    555
    113
    We hadden zelf een slinger en wat ballonnen gekocht. Ik wilde niet te veel "gedoe".
    De ballonnen knapten van het hete weer en toen hadden we alleen nog een lousy "hoera een meisje" slinger ;).
    Op dag 3 heb ik dus zelf met raamverf haar naam op het raam geschilderd en versierd met stippels. Had er opeens zo'n zin in, helemaal leuk. Heeft er nog een hele tijd op gezeten. Oja en alle kaarten en kleertjes die we kregen hingen we op aan touwtjes, zo was het heel druk en feestelijk in huis.
     
  11. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.509
    497
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik had zelf al wat slingers opgehaald en roze ballonnen enzo. Mn vriend heeft het huis versierd, ballonnen en slingers etc opgehangen. Dus toen ik de volgende dag thuis kwam uit t ziekenhuis, was alles lekker roze.
     
  12. daydreamer

    daydreamer Niet meer actief

    Hier in mijn omgeving merk ik dat het vaak de familie is die het huis versierd.
    Ik hou er persoonlijk niet zo van. Of nou ja.. Bij sommigen hangt het er dan zo 'slordig' bij... Haha!
    Ik hoef het niet zo nodig en mn moeder weet dat gelukkig! Haha!
    Bovendien wil ik een mooie raamsticker bestellen met de naam. Duss.. Wij doen het dan zelf! :)
     
  13. Lynn77

    Lynn77 VIP lid

    29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Mijn vriendin heeft slingers voor mij gemaakt van stof, en ik ga morgen mijn vriend de instructies geven hoe hij ze moet ophangen (heb zelf vandaag de spijkertjes geslagen waaraan we ze kunnen ophangen)
    ik heb ook zo'n ooiveaar die lijkt alsof ie door het raam vliegt.
    Verder heb ik niks (wil ik ook niet) en heb mijn buurvrouw (= tante en heeft de sleutel) gezegd dat ik niet wil dat anderen mijn huis versieren...dus hoop dat ze dat dan ook niet doen. ik kan niet zo tegen drukke toestanden in mijn huis.
     
  14. lindavg

    lindavg Fanatiek lid

    25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Hier hebben me moeder, broertje en vriend de boel versierd voordat ze me kwamen halen uit ziekenhuis.
    Geloof dat me ma z'n pakket had gehaald voor meisje.
    Dus toen ik thuis kwam was alles versierd.
    Ohw ja me broertje had een opblaas ooievaar neergezet.
    Die helaas nie bleef staan door het slechte weer en in de gang stond, schrok me iedere keer weer rot als ik de gang op ging haha.
     
  15. Annemarie76

    Annemarie76 Fanatiek lid

    25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Mijn man heeft t geregeld.

    De drukker, tevens een kaarten/kantoorart.winkel had versieringen te koop..

    De avond voor hij ons uit t ziekenhuis op kwam halen heeft ie t huis versierd met vlaggetjes en blauwe balonnen..
     
  16. Kimmeding

    Kimmeding VIP lid

    13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    de man des huizes.

    kaartjes halen, aangifte doen en slingers ophangen is taak van de partner of familie.
    Of jij moet het willen doen natuurlijk
     
  17. Taby

    Taby Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Hier heeft mijn man het versierd en een slinger en ooievaar bij de drukker/kantoorhandel meegenomen.
     
  18. Jo86

    Jo86 Bekend lid

    16 apr 2009
    658
    0
    0
    ik denk dat ik dat lekker overlaat aan m'n schoonouders en man. Schoonmoeder is wel van de versieringen enzo en ik dnek dat ik tegen die tijd zelf veel liever wil genieten van ons kleintje, dan versieringen wil ophangen!
     
  19. kbloem

    kbloem Bekend lid

    2 feb 2009
    854
    0
    16
    Buiten hadden we 3 borden staan.Van mijn vriendinnen, de buurtvereniging en mijn familie.
    Binnen en buiten was het verder versierd met ballonnen en slingers door mijn familie.Dat is allemaal dezelfde avond gedaan dat onze dochter geboren is.

    Wij kwamen na 5 dagen thuis uit het ziekenhuis en toen hebben mijn broer en zus nog een paar slingers van 'welkom thuis' opgehangen!
     
  20. Carla1980

    Carla1980 VIP lid

    16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Mijn moeder heeft dat allemaal geregeld. Zij kocht slingers en heeft die opgehangen. Ze heeft ook zelf beide keren een geboortebord gemaakt.
     

Deel Deze Pagina