Help ideetjes kraamfeest

Discussion in 'Kraamtijd' started by Dani11, Nov 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Wie heeft er ook in plaats van los kraambezoek een kraamborrel/feest gehouden?
    Mijn man heeft vorig jaar een herseninfarct gehad en we zien ertegen op om maandenlang iedere week mensen over de vloer te krijgen, hij kan dat niet zo goed meer aan en daarom dachten we aan een middagje iedereen bij mekaar en dan ben je er grotendeels vanaf. Ben over 9 dagen uitgeteld en word tevens over 3 weken 30 dus dacht ik dan vier ik tegelijkertijd mn verjaardag. Maar hoe zet je op het geboortekaartje dat je een kraamfeest houdt en hoe moet je het met het zaaltje regelen want je weet natuurlijk vantevoren niet wanneer je gaat bevallen. Zat te denken om het 2 weken nadat ik bevallen ben te geven. Alle ideetjes en tips zijn welkom.

2. ipad

ipad Niet meer actief

2 weken nadien is erg snel...ik heb 2 datums gereserveerd...1 voor een gewone bevalling...3 weken erna...en 1 voor een KS 5 weken erna...
    ik heb 2 uitnodigingen uitgeprint en als ik bevallen ben steek ik die tussen het geboortekaartje....scheelt een hoop met werk.
    Je weet immers nooit of je nog een spoed KS krijg...dan ben je na 2 of 3 weken echt nog niet fit genoeg...

succes!

3. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,419
    443
    83
    Limburg
    2 weken na de bevalling is idd erg snel, je moet ook nog herstellen van een bevalling, ook als je geen evt keizersnede hebt. Meestal zijn kraamfeesten zo'n 5 a 6 weken na de bevalling, heb er zelf geen gehouden maar ben wel bij verschillende geweest.
    Denk dat je het beste als je het in een zaaltje wilt houden ff kunt bellen en dan vragen hoe je dat het beste kunt doen met betreft de datum want ja dat kun je nu nog niet zeggen, of je moet ervoor kiezen om 7 weken na de uitgetelde datum te reserveren. Dan heb je evt als je 2 weken overtijd loopt nog 5 weken erna. Of meerdere opties houden, vaak zijn die borrels toch in de middag en dan hebben ze het meestal niet zo druk lijkt mij, veel gewone feesten zijn toch in de avond.

4. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,045
    2,181
    113
    Brabant
    na 2 weken is idd érg snel. ik zou min.een maand doen, gerekend vanaf de 42 weken.
    succes met de laatste loodjes

5. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,814
    113
    Ook ik zou een maand aanhouden na de 42 weken. Ben zelf uiteindelijk 2 keer met een spoedks bevallen en dan is 2 weken erna wel heel snel.

Vraag alvast aan een moeder of vriendin of zij die dag willen zorgen voor de hapjes en de drankjes, want dat lukt jezelf waarschijnlijk nog niet en gezien de toestand van je man lijkt me dat voor hem ook niet handig.

6. wapa

wapa Fanatiek lid

Feb 7, 2008
    1,136
    2
    0
    Hoi!

Wij gaan een kraamfeest geven en hebben als uitgangsdatum 5 weken na de uitgerekende datum aangehouden omdat de zaal wel geregeld moest worden.. Nou heb ik het geluk gehad dat ik op de uitgerekende datum ben bevallen..

Ik heb losse uitnodigingen gemaakt, omdat we namelijk niet iedereen voor het kraamfeest uit willen nodigen. Deze uitnodigingen heb ik bij de geboortekaartjes in gedaan.
    Wij geven het kraamfeest op een zondagmiddag van 3 tot 5 uur..

Hoop dat je er iets aan hebt!! Oja en het bevalt ons nu al want er zijn nog maar een paar mensen geweest ( naaste familie en beste vrienden ) en de rest wacht rustig af tot het kraamfeest, dus wij kunnen nu in alle rust van ons gezinnetje genieten.

Succes!

Groetjes Wapa

oja: wij laten ook alles door een goede vriendin regelen zodat wij alleen maar hoeven te genieten van die middag!!

7. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Wij hebben ook het kraamfeest 5 weken na de bevalling gehouden. Toen was ik weer lekker op de been. Wij hebben het in een klein feestzaaltje gedaan.
    Bij het geboortekaartje hadden we losse uitnodigingen gedaan. Verder geen regeltje als: wilt u teentjes komen tellen etc. En ook geen bezoektijden. Zo krijg je niet toch ongewild kraamvisite.

Share This Page