Wie regelt de geboorteversiering?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door juenco, 13 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Bij mijn eerste hebben onze lieve buurtjes ons huis versierd. Op het moment dat ze hoorden dat ze was geboren, is mijn buurman lekker aan de slag gegaan met de slingers die ik zelf al bij de Prenatal had gekocht. Achteraf bleek dat ik te weinig had en heeft hij zijn eigen slingers erbij gehangen. Hij was heel grondig te werk gegaan, zelf onze slaapkamer en onze voortuin had hij helemaal voorzien van vlaggetjes :)

BIj de 2e hebben mijn zusjes ons huis versierd, nadat we belden dat hij geboren was (zij waren al bij ons thuis om mijn dochtertje op te vangen). Ook met slingers die ik zelf had gekocht bij de Xenos dit keer. Ook dit keer bleek dat ik te weinig had gehaald en is mijn zusje nog naar het WC gereden om een geboortebordje en wat balonnen en slingers te halen :)

Dus; koop in ieder geval genoeg slingers. En weet je, het gebeurt wel, maak je er niet druk om. Er is vast wel iemand die het initatief neemt en lekker aan het vesieren slaat en anders doe je het lekker zelf als je weer thuisbent. Ik heb me er bij de 1e heel druk om gemaakt, maar bij de 2e dacht ik het komt wel.

2. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    haha als ik 'ooit' bevallen ben (ga er wel vanuit;) ) hoop ik dat er niet zo veel en druk wordt versierd, hou er eigenlijk niet zo van..(dat drukke)
    Ik vind alles in de kleur van blauw of roze wel mooi maar niet te veel en het liefst maar 1 ooievaar haha.. erg he? (ben niet eens zwanger)

Zoals mijn buren hadden 4(!) ooievaars in de tuin staan (van fam, vrienden, buren en (?) en allemaal draden met kleertjes kriskras door de tuin.. ik vond t echt lelijk:p ook die lelijjke oudewetse kleertjes..

Maarja je kunt misschien moeilijk aangeven dat bijv de buren het niet mogen versieren.. ;) haha..

zie het tegen die tijd ook wel, ga t denk ik zelf kopen, mag mn moeder of vriend het ophangen :D

3. bijtjes

bijtjes Lid

29 jul 2009
    38
    0
    0
    Arts
    Bijenkorf
    Geen versiering. Vind dat niet echt mooi....

4. eertje

eertje Bekend lid

5 jan 2009
    517
    0
    0
    Grappig dat je je dat af vraagt!
    Ik heb gewoon zelf de versiering besteld via het internet...vond zo in de winkels vrij weinig!
    En ben thuis bevallen (in de ochtend) en in de middag hebben we samen `hoera een jongen`voor het raam gehangen en wat slingers in de huiskamer...ik heb niet op de stoelen gestaan hoor :)
    Maar ik had er niet eens aan gedacht dat iemand anders dit zou gaan doen....en volgens mij was niemand dit ook van plan haha

5. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Hoi, ik had zelf wat slingers gehaald bij de prenatal (Its a boy ofzoiets)
    Alles liep anders, en bij mijn redelijk onverwacht snelle thuiskomst uit het ziekenhuis hing er ineens een ooievaar op de deur en wat ballonnen buiten:D Dit vond ik echt super, maar degene die dit gedaan had wilde zich eerst niet melden! (bleken de schoonouders te zijn geweest maar zij hadden de huissleutel niet en ze vonden het wel jammer dat ze binnen niet hadden kunnen meepakken)
    Toen Ons Kleintje zelf thuiskwam heb ik een zelfgemaakt bord met welkomsttekst op het huis geplakt zodat ook meteen de hele buurt (eigen buren wisten het wel) wist wat er gebeurd was, en het huis versierd.

6. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

M`n vader, broertje en schoonzusje hebben bij ons alles versierd. M`n vader heeft mij, m`n vriend en m`n moeder afgezet in het kraamhotel en toen bleek dat ik moest blijven en dat de bevalling heel snel zou gaan, heeft hij m`n broertje en schoonzusje gebeld en alles versierd om 22.00 uur s`avonds. Ben om 00.10 uur bevallen en om 03.30 uur was ik thuis in een versierd huis!
    Versiering had ik van te voren allemaal zelf gehaald en aangegeven waar het lag, zodat ze er makkelijk bij konden.

7. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Mijn zusje heeft een bord gemaakt voor in de tuin. Voor de rest heb ik zelf vanalles ingeslagen wat mijn mannen dan kunnen ophangen ... in blauw en roze, omdat we het geslacht nog niet weten ! Ook wil ik zo'n scherm laten maken met de naam van de baby op en een afbeelding van een jongen of meisje, die kun je dan met zuignappen op het raam vastmaken. Ook heb ik de jongensnaam en de meisjesnaam van karton gemaakt om op te hangen.

8. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ik had het vantevoren al gekocht en later toen ik uiteindelijk uit het ziekenhuis kwam heb ik het met mijn moeder opgehangen. Mijn man had er door de hectiek rond de bevalling en mijn ziekbed niet aan gedacht wat ik hem absoluut niet kwalijk neem.

9. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Mijn moeder regelt alles! Dus heb geen idee wat er gaat gebeuren.. Vind alles leuk dus we zien het wel!.

10. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Bij ons deden mijn ouders en zus het. We hadden een blauwe giraffe in de tuin staan, met daarbij de naam. Die Giraffe komt ook terug op Finn's kamertje, dus wel leuk

Deel Deze Pagina