Geen eispong ?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door ukkie87, 21 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Lieve meiden,
    Ik ben begin mei 2011 gestopt met de pil, heb een aantal vervelende cyclussen achter de rug.
    Dacht dat mijn cyclus nu redelijk regelmatig is ( 33 – 36 dagen) dus ben ik begonnen met tempraturen om mijn eisprong nog beter te kunnen ontdekken. Nu zit ik alweer op cd 26 en mijn tempratuur stijgt niet !! Wil dit zeggen dat ik geen eisprong heb gekregen (deze maand)? Of kun je wel een eisprong krijgen zonder dat je tempratuur niet stijgt. Dacht dat ik door het tempen wat zekerheid zou krijgen maar word er alleen maar onzeker van. Ik temp elke ochtend in bed om 07:30. Ben in alle ronde’s (behalve de eerste 2) maar 1 dag tussendoor ongesteld, wel helder roood, maar wel heel weinig !! Wie kan mij helpen? :(

2. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

:D knuf voor jouw!
    Ik hoop dat hier dames zijn die je kunnen helpen met je tempkaart.

3. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    UIt je kaart tot nu toe haal ik helaas nog geen eisprong.

*Wil dit zeggen dat ik geen eisprong heb gekregen (deze maand)?
    Kan, misschien dat ie nog moet komen

*Of kun je wel een eisprong krijgen zonder dat je tempratuur niet stijgt.
    Ik heb wel eens gelezen dat het kan maar dat het erg weinig voorkomt

Vervelend dat je dit alleen maar onzekerheid geeft, je zou er nog ovu-testen bij kunnen gebruiken maar misschien dat dat juist ook neit mee helpt. Iig doorblijven tempen meestal met wat meer kaartjes zie je op een gegeven moment wel een patroon

4. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    knuf voor jou mopski !
    xx

5. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Ik zit nu op CD 25, als ik nog een eisprong moet krijgen betekend dit dat ik niet rond de 33-35 dagen uitkom... Heb vanaf CD 15 ovulatie testjes gebruikt, deze waren op CD 15/16/17 3 dagen achter elkaar even donker met op vrijdag (CD21) even donker als de teststreep.
    Zaterdag was de streep duidelijk lichter, jammer dat ik dit niet terug zie in mijn temp.

6. Ukkie27

Ukkie27 Actief lid

12 feb 2012
    454
    12
    18
    Je zou ook eens Fertilityfriend kunnen gebruiken. Daar kun je meer gegevens invullen, onder andere ovulatietesten. Ik vind hem veel duidelijker dan die andere.

Verder is het inderdaad vreemd dat je wel positieve ovulatietesten hebt gehad en geen temperatuurstijging. Ik weet ook niet of je temperatuur altijd stijgt na een eisprong, dus ik kan je verder helaas niet helpen.

Overigens heb ik ook maar een dag echt bloedverlies als ik ongesteld ben en zelfs dan is het niet veel. De eerste maanden dacht ik dan ook aan een innestelingsbloeding in plaats van een ongi;)

7. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Heb hem net aangemaakt... Weet alleen niet wat alles wil zeggen, jammer dat de site alleen engels is! En jammer dat ze op zp geen tempratuurkaartjes hebben, dan was de site helemaal compleet :)

8. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Ik heb op zondag & maandag (CD17 & CD 18) behoorlijke krampjes gehad, en wist eigenlijk zeker te weten dat dit mijn eisprong zou zijn... heb alleen niets aan mijn temp gemerkt. En als ik op CD 18 mijn ei zou hebben zou dat betekenen dat ik een cyclus zou krijgen van 32 dagen... Zou wel kunnen.. maar die temp gaat maar niet omhoog Word er zo onzeker van !!!!

9. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    @ukkie87 Hmm het is wel vreemd. Tja er zit mi nu niet veel anders op dat afwachten.
    Als je dit nog een ronde hebt zou je naar de ha kunnen gaan.

10. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Ben al bij mijn huisarts geweest omdat ik 2 erg lange cyclussen heb... de huisarts had ook gezegt dat als ik in Maart geen positieve test heb dat we dan verder gaan kijken. Verwacht (NOD) 2 maart geen positieve test, en als het wel positief is is het alleen maar GEWELDIG!

11. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    Noord-Holland
    Ah oke, nou laten we hopen dat t niet nodig is :)

12. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Klopt... Alleen balen dat het meer onzekerheid geeft als zekerheid... maargoed :)

13. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Hoi Ukkie,
    Ik heb wel eens gehoord dat je een lh piek kunt hebben, maar dat je eitje toch nog niet springt. Dan krijg je later weer een lh piek en sprint hij alsnog.

Dat zou een optie zijn.

Wat je ook kunt proberen. Vul op de dagen dat je ovutest positief was het volgende in op FF. Bij tests moet je dan bij OPK deze als positief zetten. Dit staat namelijk voor ovulatietest. Ik zou eens kijken wat FF dan doet.

En misschien heb je wel een korte luteale fase. Ik zit de laatste maanden rond 35-40 dagen. Bij 35 dagen was mijn ei pas op CD 25. Mijn LF is 10, maar korter komt ook wel eens voor. Dat s juist fijn aan temperaturen. Dan krijg je een beter beeld wanneer je ei echt is. Misschien heb je tot nu toe op het verkeerde moment geklust. In de maand dat ik begon met temperaturen was ik ineens van 30 dagen naar 40 gegaan. Mooi dat ik er naast zat met klussen. Nu lijkt er inmiddels iets meer regelmaat in te komen.

Succes!

14. pinkelientje

pinkelientje Bekend lid

22 dec 2011
    514
    0
    16
    begeleidster gehandicaptenzorg/psychiatrie
    Mooi huisje
    @Ukkie87,
    ik denk dat ik zelf uit zou gaan van ovutestjes! heb eens gehoord dat temperaturen afhankelijk is van heel veel factoren, niet alleen zelfde tijd temperaturen 's morgens.

Sterkte meis en hoop dat je snel duidelijkheid krijgt uit je testen/tempkaartjes

15. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    @Babs.. Maar de eerste LH piek heb ik eigenlijk nog niet gehad.. we gaan gewoon door met tempraturen & klussen en dan zullen we wel eens zien wat mijn cyclus brengt. Een korte LF is natuurlijk ook een optie!

@Pinkelientje.. Ik denk dat ik deze ronde gewoon moet doortesten & doorklussen.. en dan kijken wat deze ronde verder doet qua temperatuur enzo... :(

16. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Oh, dan heb ik dat verkeerd begrepen. Ik dacht dat je die drie dagen gehad had. Het komt vast wel hoor! Een keer een gekke cyclus tussendoor is niets geks. Al word je er wel gek van dan :$. Ik werd toen ook helemaal gek van mezelf toen ik dacht overtijd te zijn en maar negatief bleef testen. succes.

17. ukkie87

ukkie87 Fanatiek lid

18 aug 2011
    1.840
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Ja ik weet het, alleen mijn cyclus is nog niet 1 ronde echt regelmatig geweest... word er gek van!

Deel Deze Pagina